Gå til innhold

Er så stressa nå! Testen viste svakt positivt(veldig raskt)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Har ikke gått på prevensjon på MANGE år fordi jeg den gangen var i fast forhold. Ble gravid når jeg var ca 23, og ble aldri gravid igjen. Vært i fast forhold etter det ble slutt den gangen, og aldri i min villeste fantasi hadde jeg trodd at jeg skulle få positiv test. Jeg hadd tenkt å sjekke alt der nede, siden jeg aldri ble det igjen. Nå er jeg 35 år, i et forhold som er relativt nytt, men vi har kjent hverandre før vi ble sammen. Men, jeg er 95 % sikker på at han ikke ønsker bli pappa nå og det samme har jeg tenkt. Jeg er bare så sjokkert.

Jeg har festet og drukket og vært en «tenåring» de siste ukene. Jeg har også småblødninger i dagene før ikm og litt brunlig blod, så tenkte den bare var litt forsinket, er 5 dager på overtid uten min «vanlige mens» har litt murringer og det kjennes ut som den skal komme. Jeg vil bare gråte. Han jeg er med vet at jeg ikke går på prevensjon, for dette var jeg ærlig om fra starten og om årsakene til hvorfor. Dette plaget han ikke, men nå er jeg redd at han tror jeg har lurt han eller noe slikt..

Jeg lener selvfølgelig mot abort, om det er noe han vil. Fordi dette gjelder ikke bare min fremtid. Jeg HÅPER testen viser feil..

Hvordan skal jeg i det hele tatt fortelle dette?? 

Anonymkode: 62255...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Abort om han vil? Hva vil du da?

Anonymkode: 49961...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Abort om han vil? Hva vil du da?

Anonymkode: 49961...e2a

Jeg vet ikke, men jeg har alltid tenkt at det går helt fint om jeg ikke blir mamma. 

Anonymkode: 62255...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei.

Har ikke gått på prevensjon på MANGE år fordi jeg den gangen var i fast forhold. Ble gravid når jeg var ca 23, og ble aldri gravid igjen. Vært i fast forhold etter det ble slutt den gangen, og aldri i min villeste fantasi hadde jeg trodd at jeg skulle få positiv test. Jeg hadd tenkt å sjekke alt der nede, siden jeg aldri ble det igjen. Nå er jeg 35 år, i et forhold som er relativt nytt, men vi har kjent hverandre før vi ble sammen. Men, jeg er 95 % sikker på at han ikke ønsker bli pappa nå og det samme har jeg tenkt. Jeg er bare så sjokkert.

Jeg har festet og drukket og vært en «tenåring» de siste ukene. Jeg har også småblødninger i dagene før ikm og litt brunlig blod, så tenkte den bare var litt forsinket, er 5 dager på overtid uten min «vanlige mens» har litt murringer og det kjennes ut som den skal komme. Jeg vil bare gråte. Han jeg er med vet at jeg ikke går på prevensjon, for dette var jeg ærlig om fra starten og om årsakene til hvorfor. Dette plaget han ikke, men nå er jeg redd at han tror jeg har lurt han eller noe slikt..

Jeg lener selvfølgelig mot abort, om det er noe han vil. Fordi dette gjelder ikke bare min fremtid. Jeg HÅPER testen viser feil..

Hvordan skal jeg i det hele tatt fortelle dette?? 

Anonymkode: 62255...9bc

En positiv test viser ikke feil. 

Om du tar abort eller ikke er opp til deg. Din kropp, ditt valg. 

Hvordan fortelle det? Bare å si at shit jeg fikk en positiv test. Hva tenker du? Hva gjør vi?  Eller dersom du vil ta abort så må du strengt tatt ikke si noe heller.

Anonymkode: 2aee1...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har på ingen måte lurt han - du har jo fortalt at du ikke bruker prevensjon. Om han hadde vært bekymret måtte han da vært voksen nok til å bruke kondom.

Og, hvorfor skal du ta abort kun på grunnlag av hva han vil? Hva vil du? Du er 35, dette kan være din sjanse til å bli mor, etter 35 går toget fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sex uten prevensjon i årevis og så blir du sjokkert når du blir gravid? 
 

Dette er den mest varslede katastrofen jeg har hørt om hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinne87Rogaland skrev (33 minutter siden):

Du har sex uten prevensjon i årevis og så blir du sjokkert når du blir gravid? 
 

Dette er den mest varslede katastrofen jeg har hørt om hvertfall.

Viss  man ikke blir gravid uten prevensjon i 1-2 år med prøving (var sammen 10 år) så er sjansen meget lav ja;)  Var i tillegg sammen med en til i 2 år og ingenting da heller…Så nei jeg trodde med helt oppriktighet at jeg måtte ha Ivf eller ikke mulig i det hele tatt. 
 

Å ha sex i årevis uten å bli gravid er som oftest et klart tegn på at det er VANSKELIG å bli gravid. Katastrofe? Krig og sult er katastrofe. Ro deg ned

Anonymkode: 62255...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...