Gå til innhold

Kommer vinteren tidligere og tidligere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tidligere og tidligere? Absolutt ikke. De siste årene er september fylt med 20 grader, blå himmel og sol. Jeg lengter etter de kalde temperaturene, men det er ikke før halvveis ut i oktober at det endelig begynner å bli skikkelig høst. Snø ser man kanskje i desember, men som oftest er snøen forbeholdt jan-mars.

Anonymkode: effc0...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sitter i solveggen i teskjorte. Bor utenfor Drammen. Ikke enig i der, men bir man høyere opp er det normalt med snø på denne tiden.

Anonymkode: aa5a6...5d5

Stemmer bra det, jeg holder til en del høyere opp kontra sentrum, i bøverdalen for dem som veit hvor det er. Fått flere snap av folk nedi bygda og det er ikke snø der. Sludd og slaps, men ikke snøføre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker helt tydelig fra da jeg var barn at vi måtte kle på oss godt til halloween, for det var helt vanlig at det da var snø ute på den tiden. Eller i det minste ganske kaldt. Nå som voksen syns jeg det har vært sjeldent at det har vært noe særlig snø ved halloween. Så jeg har hele tiden tenkt at snøen kommer senere og senere. 

Dette er da på østlandet. 

Anonymkode: 28487...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Husker helt tydelig fra da jeg var barn at vi måtte kle på oss godt til halloween, for det var helt vanlig at det da var snø ute på den tiden. Eller i det minste ganske kaldt. Nå som voksen syns jeg det har vært sjeldent at det har vært noe særlig snø ved halloween. Så jeg har hele tiden tenkt at snøen kommer senere og senere. 

Dette er da på østlandet. 

Anonymkode: 28487...19d

Halloween fantes ikke da jeg var ung, så jeg får ikke sammenlignet. Men jeg er i 40-åra da, så det jeg har å sammenligne med er for 20-30 år siden. Da kom vinteren rundt desember, her i Trøndelag.

Avisene skriver at det er kaos på dekkverkstedene, alle vil ha skiftet med de værmeldingene vi har her. Minus 1 grad og is på både bil og vei her i morges, på 160 moh. Glad jeg skiftet for noen dager siden. Kanskje jeg bare dropper sommerdekk til neste år, hvis de bare brukes 3-4 mnd. 🤔

Anonymkode: 64fca...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...