AnonymBruker Skrevet 25. september #21 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor tenker du samfunnet skal betale for en slik helt naturlig reaksjon? Anonymkode: 89e1c...eea Å miste eks et barn er ikke naturlig og kan føre til traumer. Anonymkode: be9da...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #22 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jøss, sykemelder du deg selv? Er du lege eller, for det er legen som kan sykemelde folk. Det kommer nok an på legen og situasjonen. Ved samlivsbrudd så kan man ha behov for en liten pause, men da kan man ta noen feriedager. Hvis besteforeldre, tanter, onkler osv dør, trenger man ikke fri annet enn til selve begravelsen. Men mister man barn så opplever man en større livskrise og mange trenger lengre sykemelding, det samme om man mister partner/ ektefelle. Mister man foreldre så kan man trenge noen dager fri første uken da masse skal ordnes med. Noen får vel en kort sykemelding da, eller man kan kanskje få velferdspermisjon med eller uten lønn. Til ts, ta en tur til legen og fortell om hvordan du har det, så vil legen vurdere hvilke behov du har. Anonymkode: be9da...c18 Fikk 3 uker sykemelding da jeg mistet min far, med tilbud om å forlenge den. Og du skjønte vel hva hi mente…🙄 Anonymkode: 40c9d...afc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #23 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å miste eks et barn er ikke naturlig og kan føre til traumer. Anonymkode: be9da...c18 Vil du påstå det er unaturlig...? Anonymkode: 02e4d...7f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 25. september #24 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har hørt at man ikke får sykemelding for sorg/pga dødsfall eller samlivsbrudd. Stemmer dette? Anonymkode: f438d...b24 Ikke som en direkte årsak. Nedstemthet og depresjon derimot kan man få sykmelding på, noe som ofte slike hendelser kan føre til. Man er ikke seg selv på en måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #25 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det stemmer ikke. Jeg kunne iallfall ikke være på jobb da jeg mistet pappaen min. Gråt hele tiden omtrent, spiste ikke, sov ikke og skulle ingenting for å vippe meg av pinnen. Var ikke til stedes i det hele tatt, og hadde aldri kunne gjort jobben min. Er umenneskelig å nekte sykemelding om man er i sorg! Anonymkode: 40c9d...afc Nei det er sant. Min far døde og jeg gikk til legen for det sa jobben at jeg skulle. Legen sa det er ikke grunn for sykemelding, det er velferdspermisjkn fra jobb. Så da har vi lært det Anonymkode: 3bc0e...516 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #26 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har hørt at man ikke får sykemelding for sorg/pga dødsfall eller samlivsbrudd. Stemmer dette? Anonymkode: f438d...b24 Når det fører til depresjon, angst eller fysiske ting så får man såklart sykemelding. Altså når reaksjonen blir sykelig. Anonymkode: 0d1a7...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #27 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvordan vet man at man er så sliten at en sykmeldinger på sin plass? Jeg tror jeg har vært der (egentlig flere ganger) men har pushet meg likevel. Har nå fått fysiske reaksjoner også (pusher likevel). Når vet man når nok er nok? På arbeidsplassen min ryker en etter en til sykmeldinger pga. Psykiske ting som blant annet slitenhet.. Anonymkode: edeba...2ca Når man ikke fungerer på jobb, gråter og kaster ting i veggen. Ikke sover om natta og er et " vrak" . DA er det på tide med en time-out. Der har jeg vært og det ble et års sykemelding. Snakk gjerne med noen fra psykisk helse for å få hjelp til å komme på beina igjen. Anonymkode: 0d1a7...6e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #28 Del Skrevet 25. september Legen sykemeldte meg når jeg sa at jeg vurderte skilsmisse, for å komme meg bort fra familielivet. Sykemeldingen hjalp der og da, men kunne jo ikke gå sykemeldt til barna flyttet ut heller. Anonymkode: ffc72...8c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #29 Del Skrevet 25. september Dette bestemmer LEGEN Anonymkode: cfd31...ea9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå