Gå til innhold

Hagearbeidere bruke toalettet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det forventet at hagearbeidere skal bruke toalett hos oss? De kommer inn i huset med sko full av jord, og jeg er lei av å vaske etter de. Har hatt hjemmekontor denne uken og har derfor hatt mulighet til å slippe de inn på toalettet. Men fra og med neste uke må jeg på kontoret, og er ikke komfortabel med å la døren stå ulåst.

Hva er vanlig praksis når man har håndverkere hjemme?

Anonymkode: 2cb3b...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her blander du sammen to problemstillinger du må ta stilling til. 

1. Jeg hadde selv hatet å ikke ha toalett tilgjengelig, og vi bor et stykke unna bensinstasjoner og slik. Så her får de bruke gjestetoalettet.  Men jeg har sagt fra om skobruk inne. Og jeg gidder heller ikke drive og vaske og styre i perioden de er her. Pleier legge frem papir, handduker, en klut og sprayflaske. 

2. Vi deaktiverer alarmen i gangen der gjestetoalettet er. Om noen beveger seg inn i resten av huset høres det godt... En eneste gang med slikt tillitsbrudd ville betydd slutt på tilbudet. Om det for din del betyr at de må gå gjennom hele huset ville jeg ikke tilbudt toalett om jeg ikke var hjemme selv. 

Anonymkode: 9069c...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her blander du sammen to problemstillinger du må ta stilling til. 

1. Jeg hadde selv hatet å ikke ha toalett tilgjengelig, og vi bor et stykke unna bensinstasjoner og slik. Så her får de bruke gjestetoalettet.  Men jeg har sagt fra om skobruk inne. Og jeg gidder heller ikke drive og vaske og styre i perioden de er her. Pleier legge frem papir, handduker, en klut og sprayflaske. 

2. Vi deaktiverer alarmen i gangen der gjestetoalettet er. Om noen beveger seg inn i resten av huset høres det godt... En eneste gang med slikt tillitsbrudd ville betydd slutt på tilbudet. Om det for din del betyr at de må gå gjennom hele huset ville jeg ikke tilbudt toalett om jeg ikke var hjemme selv. 

Anonymkode: 9069c...a60

Oi.

Det jeg mente var;

1. søl i huset. Uakseptabelt

2. tilgang når man ikke er hjemme. avhenger av hvordan huset er... 

Anonymkode: 9069c...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv renovert badet og håndverkerne ødela både gulv og vegger i inngang og hall med arbeidssko og diverse «uhell». IKKE slipp håndverkere inn i huset ditt, fåtallet forstår folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du heller at de tisser ute i hagen? Det er vel forventet at håndverkere må få låne toalettet, men du kan kreve at de tar av seg skoa ute på trappa. 

Anonymkode: 8c1e1...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet er høyere regning fordi de må ha med seg en festivaldass 

Anonymkode: 7ad29...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Derfor mange som jobber i diverse hage og park avdelinger går på do i busker og bak trær. Og med mindre det er tørketid hva er vel problemet.

Anonymkode: eca01...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det forventet at hagearbeidere skal bruke toalett hos oss? De kommer inn i huset med sko full av jord, og jeg er lei av å vaske etter de. Har hatt hjemmekontor denne uken og har derfor hatt mulighet til å slippe de inn på toalettet. Men fra og med neste uke må jeg på kontoret, og er ikke komfortabel med å la døren stå ulåst.

Hva er vanlig praksis når man har håndverkere hjemme?

Anonymkode: 2cb3b...e54

Forventer du at de skal ta toalett med seg, eller at de skal gå og arbeide med bleier, alternativt gjøre sitt forløsende i Hagen din? Hva er alternativene de har? Men du kan sette frem skoovertrekk og bed dem ta disse på før de går inn. 
Og ha søppelspann tilgjengelig for brukte overtrekk.

Anonymkode: 6ad9a...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt håndverkere på hytta i flere omganger uten at jeg selv er der. Hvordan de kommer seg på do, aner jeg ikke... det har aldri vært noe tema heller. Selv om der har jeg en (ekstra) utedo som jeg kan ha stående ulåst. Tenker de drar på bensinstasjonen el. lign dersom de må veldig, ellers duger buskene om de bare må "strø"...?
Det er forøvrig flere fastboende i området, så ikke et "øde" hytteområde

Endret av Fjugur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...