Gå til innhold

Sexolog-student trenger hjelp fra DEG som er i et langvarig forhold


tanteFiolett

Anbefalte innlegg

Skriver en oppgave om temaet sex i parforhold. Derfor har jeg noen spørsmål som kunne hjulpet meg langt på vei, og blir utrolig takknemlig dersom du vil svare :) informer gjerne om dere bor sammen, lengde på forholdet, barn eller annet relevant for deres relasjon!

 

Hvordan vil du beskrive sexlivet deres, og tror du at forholdet deres i det daglige har betydning for hva som skjer i sengen? Isåfall hvordan?

Hvem tar initiativ til samleie, og når er det typisk dette skjer?

Har du seksuell kontakt med partneren din til tross for at du egentlig ikke hadde lyst? Isåfall hvordan vil du beskrive kvaliteten på sexen?

Respekterer dere som partnere hverandre sitt ‘nei’?

Endret av tanteFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Midten av 30-årene, samboere på sjette året, har hund og venter nå barn.

Hvordan vil du beskrive sexlivet deres, og tror du at forholdet deres i det daglige har betydning for hva som skjer i sengen? Isåfall hvordan?

Jeg synes vi har et godt sexliv, selv om det vi gjør ikke akkurat er noe å skrive erotisk novelle om. Innimellom kan jeg tenke at det hadde vært gøy med litt mer eksperimentering, men samtidig er jeg veldig takknemlig for å ha en partner jeg på alle områder i livet har det så bra med og som gjør at jeg føler meg så vel. Det er for meg enda viktigere enn at vi prøver alt mulig rart på soverommet. 

Vi er også flinke til å tulle og tøyse og flørte i hverdagen, med klemmer og klaps på rumpa og seksuelle spøker med glimt i øyet. Dette holder for meg liv i gnisten vel så mye som selve sexen.

Jeg tror også at det som skjer i det daglige har betydning for det som skjer i senga, som i at når vi har det godt sammen i hverdagen har vi også et bedre sexliv. Vi har hatt vanskelige perioder i forholdet, og det drepte sexlysten min.

Hvem tar initiativ til samleie, og når er det typisk dette skjer?

Som regel er det han som gjør det, selv om jeg også tar initiativ innimellom. Det kan skje når som helst, men som regel ettermiddag/kveld.

Har du seksuell kontakt med partneren din til tross for at du egentlig ikke hadde lyst? Isåfall hvordan vil du beskrive kvaliteten på sexen?

Det hender at han tar initiativ og at jeg ikke nødvendigvis blir så tent, men jeg blir som regel likevel med på leken ettersom jeg vet at det gjør oss begge godt. Om jeg ikke får så mye ut av selve sexen akkurat den gangen så nyter jeg jo følelsen av intimitet og nærhet.

Respekterer dere som partnere hverandre sitt ‘nei’?

Ja! Selv om det skjer svært sjeldent. Men det må alltid være lov å ikke ha lyst.

Anonymkode: 287e6...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på den over her. Beskriver vårt forhold også veldig godt.

Forskjellen er at vi er i 40- og 50-årene, har store (så og si voksne) barn. Vi har vært sammen i 20 år med en pause på rundt 3 år for 15-12 år siden. 

Anonymkode: 16ae9...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanteFiolett skrev (43 minutter siden):

Skriver en oppgave om temaet sex i parforhold. Derfor har jeg noen spørsmål som kunne hjulpet meg langt på vei, og blir utrolig takknemlig dersom du vil svare :) informer gjerne om dere bor sammen, lengde på forholdet, barn eller annet relevant for deres relasjon!

 

Hvordan vil du beskrive sexlivet deres, og tror du at forholdet deres i det daglige har betydning for hva som skjer i sengen? Isåfall hvordan?

Hvem tar initiativ til samleie, og når er det typisk dette skjer?

Har du seksuell kontakt med partneren din til tross for at du egentlig ikke hadde lyst? Isåfall hvordan vil du beskrive kvaliteten på sexen?

Respekterer dere som partnere hverandre sitt ‘nei’?

Mann 49, sammen med kvinne 46. Vært samboere i 11 år

Sexlivet er ok, men litt utfordringer i hverdagen gjør at det blir sjeldnere sex enn vi begge egentlig ønsker. HEnnes dårlige helse er hovedårsaken.
Hun tar oftere initiativ enn meg, da hun ofte ikke er i form og da er jeg redd for at hun skal si ja til sex hun egentlig ikke orker. Jeg sier aldri nei.

Jeg sier som nevnt aldri nei, og respekterer hennes.

 

Anonymkode: e1329...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenstig måte å finne informanter, og lite info om skole/student/problemstillingen etc. 

Jeg vil tro du ikke studerer ved et norsk universitetet eller høgskole, det ville ikke blitt godtatt.

Anonymkode: 44387...205

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar 🙂 
 

Til ab 205, det er absolutt en spenstig måte å finne informanter, så takk for det.

Informasjon om studenten utover hva jeg studerer valgte jeg bort da det ville påvirket svarene og ikke minst hvem som da velger å svare i det hele tatt.  Jeg kan forsikre deg om at fremgangsmetoden min er helt innsfor mtp hvor jeg er i prosessen. Tema for oppgaven er sex i parforhold, problemstilling finner jeg etterhvert som oppgaven spisses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-33 år. 12 år langt forhold. Samboere i 11år. 1 barn. 

Hvordan vil du beskrive sexlivet deres, og tror du at forholdet deres i det daglige har betydning for hva som skjer i sengen? Isåfall hvordan?

Vi har ikke den villeste sexen. Tror den er ganske normal. Men jeg syns vi har et godt sexliv. Det er trygt, uten skam og veldig fritt oss to imellom. Ja dagliglivet spiller inn på hva vi trenger for å møtes i halmen. 

Hvem tar initiativ til samleie, og når er det typisk dette skjer?

Vi er nok begge ganske 50/50. Den ene av oss tar oftere initiativ utenfor soverommet. Den andre i sengen kveld eller morgen. 

Har du seksuell kontakt med partneren din til tross for at du egentlig ikke hadde lyst? Isåfall hvordan vil du beskrive kvaliteten på sexen?

ja. Jeg har sex når han har lyst og han når jeg har lyst. Og selvfølgelig når vi begge har. Om den ene ikke egentlig orker så gjør den andre "jobben". En løsning vi begge er tilfreds med. Det er forskjell på å ikke ha lyst og det neiet du beskriver i neste spørsmål..  Når en egentlig ikke hadde lyst er det somregel noe den andre kan gjøre for å få det til, om h*n ønsker.. eksempelvis om den ene ikke vil ha sex fordi den er for stresset, ikke har dusjet, er for trøtt, etc, så ser vi mer på det som en mulighet for den som HAR lyst til å jobbe litt for det. Hjelpe til med noe avslappende først, kanskje en samtale om det som stresser eller en massasje. Kanskje er det uferdige oppgaver en trenger hjelp til først for å finne roen.  Tilby seg å tappe vann i badekaret og vaske den andre. Tilby seg å gjøre all jobben, så den andre bare kan få være trøtt og lite engasjert osv.

Respekterer dere som partnere hverandre sitt ‘nei’? Selvfølgelig. Et slikt nei kommer når den ene er syk, har vondt i ryggen osv. Slike ting kan en ikke jobbe bort i felleskap. Da vil man ikke ha sex og sånn er det. 

Anonymkode: 489cb...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lov å samle inn opplysninger som du gjør det her inne. En setning fra reglementet her: 
Det er ikke lov til å ha en "* Datainnsamling, spørreundersøkelser, verving av intervjuobjekter eller lignende."

Anonymkode: e7957...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanteFiolett skrev (1 time siden):

Skriver en oppgave om temaet sex i parforhold. Derfor har jeg noen spørsmål som kunne hjulpet meg langt på vei, og blir utrolig takknemlig dersom du vil svare :) informer gjerne om dere bor sammen, lengde på forholdet, barn eller annet relevant for deres relasjon!

 

Hvordan vil du beskrive sexlivet deres, og tror du at forholdet deres i det daglige har betydning for hva som skjer i sengen? Isåfall hvordan?

Hvem tar initiativ til samleie, og når er det typisk dette skjer?

Har du seksuell kontakt med partneren din til tross for at du egentlig ikke hadde lyst? Isåfall hvordan vil du beskrive kvaliteten på sexen?

Respekterer dere som partnere hverandre sitt ‘nei’?

Par i midten av 40 årene. 2 barn. Vært samboere i 20+ år.

Vi har veldig god, men sjeldent sex. Vi har sex 1-2 ganger i året. Da er vi bortreist uten barn. Hyppigheten på sex har variert veldig. Alt fra daglig til over et år uten. 

Forholdet vårt daglig har svært lite påvirkning på vårt sexliv. Samlivet vårt er preget av mye harmoni og et svært lavt konfliktnivå.

De helgene vi er bortreist og har sex, så er det ikke et klart initiativ fra noen av oss. Det «bare skjer» da det ligger en forventning hos begge om at vi skal ha sex. Du skriver «initiativ til samleie», men samleie er ikke nødvendigvis en del av sexen når vi har sex.

Vi har absolutt ikke seksuell kontakt uten at begge har lyst. Det er en gyllen regel i vår relasjon. Typ «pliktsex» etc er fullstendig uaktuelt for begge. Vi har i vårt 20+ år lange samliv ikke sagt «nei» som jeg kan komme på. Kan ikke huske et eneste tilfelle av seksuell avvisning fra noen av oss. Ikke da vi hadde daglig sex og ikke nå. Vi er begge blitt utpreget responsive i vårt tenningsmønster og begge er svært lette å tenne.

Ps. Vet at det ikke er lov å skrive her, men skitt au. Jeg er utdannet sexolog med klinisk erfaring. Om det evt utelukker svarene mine fra din undersøkelse 😊

Anonymkode: 5105a...0d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tanteFiolett skrev (2 timer siden):

Skriver en oppgave om temaet sex i parforhold. Derfor har jeg noen spørsmål som kunne hjulpet meg langt på vei, og blir utrolig takknemlig dersom du vil svare :) informer gjerne om dere bor sammen, lengde på forholdet, barn eller annet relevant for deres relasjon!

 

Hvordan vil du beskrive sexlivet deres, og tror du at forholdet deres i det daglige har betydning for hva som skjer i sengen? Isåfall hvordan?

Hvem tar initiativ til samleie, og når er det typisk dette skjer?

Har du seksuell kontakt med partneren din til tross for at du egentlig ikke hadde lyst? Isåfall hvordan vil du beskrive kvaliteten på sexen?

Respekterer dere som partnere hverandre sitt ‘nei’?

Gift, bor sammen , vært par i  40+ år , voksne barn. 

Begge annerkjenner at sexlivet er ødelagt. Det er ingen forhold mellom behov og ønsker. Gjennomsnitlig er det 1-2  ganger i uka, men det klusteres. En uke kan det være en mer funksjonell frekvens, for så å være tomt i et par uker. 


Daglig forhold er godt og fungerer. 

Det er blandet hvem som tar initiativ, men siden det er hun som ikke ønsker ha sex , blir det oftest hun som må ta initiativ.  Deet eneste vi ser som kan positivt påvirke frekvensen av initiativ, er alkoholbruk. Men vi kan ikke drive å drikke oss beruset hver dag 🙂

Jeg har hatt umotivert sex. Jeg ser på det som en nødvendighet. At vi av og til har sex, er viktigere enn om kvaliteten er bra siden vi har så lite sex som vi har.

Ja, men man prøver unngå situasjoner som fører til "nei", siden det ødelegger for lengre perioder.  

Anonymkode: 6ab3b...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg klarer å roe alle som ble bekymret her 🙃 

«Datainnsamling, spørreundersøkelser, verving av intervjuobjekter eller lignende." Er i mot reglene, og studenter selv som refererer til lovverk. Det jeg gjør her er å stille spørsmål angående seksualitet, slik som resten av brukerne på dette forumet. For å få en bredere forståelse FØR jeg i det hele tatt skriver oppgaven. Men for all del, hvis dere følte det hjalp diskusjonen 🙂↔️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aab47b
Ingenting av det som skrives her oppgis uten samtykke. Ingenting av det som skrives her skal brukes til noe som helst i oppgaven. Bruker en sensitive personopplysninger til eget formål uten samtykke er man derimot over på boe som er ulovlig og med god grunn. Jeg er da ikke helt sau, og kan forsikre oppdatert på lovgivning ang kildebruk og informanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det må være uproblematisk at du diskuterer dette på linje med andre brukere for å få noen innspill.

Jeg har ett innspill:

Det er stor forskjell på å gjennomføre sex uten å ha lyst i det hele tatt, og å si ja til ha sex, eller ta initiativ til sex uten å allerede være kåt. (Fordi man vet at man vil bli kåt underveis)

Jeg har ikke alltid "lyst" i betydningen "kåt" når jeg tar initiativ. Jeg vet at "nå har vi muligheten" mhp barn etc og at jeg alltid får lyst og nyter det når vi er i gang.

Det er noe helt annet enn å presse seg til å gjennomføre sex.

Anonymkode: d5e0c...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er henholdsvis K29 & M35 år, vært sammen i straks 10 år (hvorav samboere i 5 år). Ingen barn. 

Hvordan vil du beskrive sexlivet deres, og tror du at forholdet deres i det daglige har betydning for hva som skjer i sengen? I så fall hvordan?
Det var svært bra i starten, men har med årene dabbet av litt. Dette på grunn av at jeg har slitt psykisk og han fysisk. Som noen andre skrev over: Har vi det ikke bra i hverdagen har vi naturligvis ikke så lyst på sex. Hyppigheten har variert veldig, i starten var det flere ganger om dagen, i en periode var det 1+ år uten noe som helst og nå nylig er vi vel på 1 gang per uke. 
For min del har sex en nokså stor betydning - det gir jo nærhet og intimitet som vi ikke deler med andre, samt at det gir bekreftelse på et vis på at han syns jeg er attraktiv og vil ha meg. For meg er sex en vesentlig del av samlivet og jeg kan bli påvirket negativt om vi ikke har sex i det hele tatt. 

Hvem tar initiativ til samleie, og når er det typisk dette skjer?
Som regel er det meg, på morgenen. 

Har du seksuell kontakt med partneren din til tross for at du egentlig ikke hadde lyst? I så fall hvordan vil du beskrive kvaliteten på sexen?
Jeg er nok den som har mest/høyest sexlyst av oss og er som regel den som tar initiativ, så sier sjeldent/aldri nei. 

Respekterer dere som partnere hverandre sitt ‘nei’?
Jeg respekterer at han sier nei og tvinger han selvfølgelig ikke, men klarer heller ikke å la være å bli såret/føle meg avvist om han sier nei. 

Anonymkode: 3e707...b50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tanteFiolett skrev (4 timer siden):

Skriver en oppgave om temaet sex i parforhold. Derfor har jeg noen spørsmål som kunne hjulpet meg langt på vei, og blir utrolig takknemlig dersom du vil svare :) informer gjerne om dere bor sammen, lengde på forholdet, barn eller annet relevant for deres relasjon!

 

Hvordan vil du beskrive sexlivet deres, og tror du at forholdet deres i det daglige har betydning for hva som skjer i sengen? Isåfall hvordan?

Hvem tar initiativ til samleie, og når er det typisk dette skjer?

Har du seksuell kontakt med partneren din til tross for at du egentlig ikke hadde lyst? Isåfall hvordan vil du beskrive kvaliteten på sexen?

Respekterer dere som partnere hverandre sitt ‘nei’?

Burde du ikke ha en bedre innsamlingsmetode enn en tråd på et forum? Hva gjør du når du skal vise til kilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...