Gå til innhold

Stor forandring i partnerens utseende og mangel på lyst fra deg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når din partner går mye opp vekt eller blir mager, og du merker at du mister lysten på han/ hun pga dette, er det da kjærligheten/ følelsene som har minket?

 

Anonymkode: dfdb1...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

eller blir mager

Takk!

Mange tror det å gå ned er et ubetinget gode. Jeg har mistet lyst på to kjærester pga vektnedgang.

Vanskelig å skille tiltrekning fra respekt og respekt fra forelskelse. Synes mer synd på enn er glad i. 

Anonymkode: 0be45...f75

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk!

Mange tror det å gå ned er et ubetinget gode. Jeg har mistet lyst på to kjærester pga vektnedgang.

Vanskelig å skille tiltrekning fra respekt og respekt fra forelskelse. Synes mer synd på enn er glad i. 

Anonymkode: 0be45...f75

Min ex begynte med Keto kosthold og gikk ned nesten 20 kg fordi han fikk i seg for lite kalorier.

Han ble veldig mager og så det selv til slutt, men klarte ikke å spise seg opp igjen fordi kroppen hans var så vant til fasting og spisevindu en gang i døgnet.

Jeg gikk fra å være hektet på han og alltid ha lyst til å være fysisk og intim, til å syntes det var ekkelt når han kysset meg og vi prøvde på sex, fordi det føltes for meg som å ta på et skjelett.

Jeg klarte ikke å si det til han, så jeg unnskyldte meg oftere og oftere og sexlivet gikk fra 100 til 0 i løpet av det siste året, og jeg fikk veldig dårlig samvittighet men klarte ikke å være intim lengre.

Lurer på om kjærligheten forsvant fordi tiltrekningen ikke var like sterk lengre, eller om det var andre ting i forholdet som medvirket?

Ts

 

Anonymkode: dfdb1...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. En del ting henger kanskje sammen. Sjeldent at folk går veldig opp eller ned i vekt uten at de har endret noe i vaner, helse eller personlighet. 

Anonymkode: ed2e8...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For egen del tror jeg at så radikale endringer i spisevaner ville vært et vel så stort problem og turn-off som de fysiske endringene. Man skal ikke undervurdere betydningen felles måltider (og felles matglede) har som sosial faktor.

Anonymkode: b5b13...870

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min partner igjennom mange år har fluktuert en god del i sin fysikk. Opp og ned i vekt. Veltrent til utrent.

Har ingen ting å si for min tiltrekning til henne seksuelt. Det er helt andre kvaliteter og egenskaper ved henne som for meg gjør henne attraktiv.

Anonymkode: 04ca0...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Når din partner går mye opp vekt eller blir mager, og du merker at du mister lysten på han/ hun pga dette, er det da kjærligheten/ følelsene som har minket?

 

Anonymkode: dfdb1...cae

Nope. Kona hadde store vektoppganger i begge graviditeter. Blir fortsatt tent av henne, og elsker hun like mye, om ikke mer for å ha gitt meg barn.

Anonymkode: 38db2...236

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått både opp og ned i løpet av vårt forhold begge to. Ikke hatt noe som helst påvirkning på sexlivet vårt. 

Anonymkode: 545e7...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...