Gå til innhold

Noen (fertile) her med fast partner som har brukt kun kondom lenge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tok ut kobberspiralen i går og føler meg så mye bedre i kroppen. Ser frem til å ikke ha langvarige mensperioder lengre. Tåler ikke hormonell prevensjon. Så her blir det kondom fremover. Vi ønsker barn, men ikke ennå. 

Noen her (som har sjekket og vet at de er helt friske i forplantningsorganene) som har brukt kondom over lengre tid (flere år) som har unngått å bli gravide på kun det? Jeg vet at kondom skal være nesten 100% sikkert, men gynekologen anbefalte ikke å bruke kun kondom dersom man ikke ønsker å bli gravid ennå. Og det må vel ligge noen tall bak den uttalelsen som f.eks at man lettere blir gravid pga feil bruk av kondom? Jeg kvier meg litt for å ha sex nå rett og slett fordi det passer skikkelig dårlig å bli gravid nå. 

 

Anonymkode: 21648...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondom skal jo være så å si helt sikkert, men det avhenger jo av at man bruker den rett 😊 Om man i tillegg følger med på syklus og eventuelt tar angrepille hvis kondomet skulle svikte så er sjansen for å bli gravid svært lav.

Anonymkode: fd578...53f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kondom skal jo være så å si helt sikkert, men det avhenger jo av at man bruker den rett 😊 Om man i tillegg følger med på syklus og eventuelt tar angrepille hvis kondomet skulle svikte så er sjansen for å bli gravid svært lav.

Anonymkode: fd578...53f

Takk for svar! Følger med på syklus, vil det si at jeg ikke har sex de dagene jeg har eggløsning ifølge Flo-appen? 

Anonymkode: 21648...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Takk for svar! Følger med på syklus, vil det si at jeg ikke har sex de dagene jeg har eggløsning ifølge Flo-appen? 

Anonymkode: 21648...641

Hvis du er veldig redd for å bli gravid så hadde jeg droppa sex de dagene, og brukt kondom resten.

Anonymkode: 11075...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært igjennom noen hysteriske brukerfeil når det gjelder kondom, det er eneste prevensjonsmiddelet tilgjengelig for meg.

Graviditet skjedde når det ikke var kondombruk.

Brukerfeilene var av typen: penis ble værende inne etter utløsning, kondomen ble ikke holdt på plass når penis trakk seg ut, sex - runde to, ble ny kondom satt på med sædsøl på fingrene i kjønnshårene og litt over alt.

Dette resulterte ikke i graviditet, mulig jeg hadde flaks.

Det er mye gøy å finne på som gir nytelse som ikke er samleie. Jeg vet ikke hva gynekolog henviser til når han ikke anbefaler kondom. Kondom funker, så lenge den er tatt på og brukes riktig.

Anonymkode: 5e7bc...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! Følger med på syklus, vil det si at jeg ikke har sex de dagene jeg har eggløsning ifølge Flo-appen? 

Anonymkode: 21648...641

Det skal i teorien være helt trygt det også, men igjen avhenger det av riktig bruk, så det kan jo være "skummelt" hvis uhellet først er ute. Vi hadde ubeskyttet sex i to år og bare unngikk eggløsningsuka, og jeg ble ikke gravid før vi glemte oss en gang. Da ble jeg gravid på første forsøk, så det er jo ikke mye som skal til 😅

Vi har brukt kondom i et halvt års tid nå fordi vi har to små barn og ikke ønsker flere på noen år, og det vi har merket er at det er veldig viktig at kondomet er i riktig størrelse. Det har faktisk skjedd noen ganger at kondomet har falt av mot slutten og hengt fast inni meg. Fant ut at det var fordi "ringen" nederst på kondomet er litt for stram, men det har gått fint hittil etter at vi byttet type. Det skal ikke være vanskelig å rulle på kondomet, da bør man bytte. Bare noe å være obs på 😊

Anonymkode: fd578...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...