AnonymBruker Skrevet 25. september #1 Del Skrevet 25. september Jeg har i perioder kuttet ut prevensjon. Dessverre merker jeg stor forskjell mellom når jeg går på prevensjon vs når jeg ikke går på prevensjon. Det hører til problemstillingen at jeg er gift og har vært med min mann i mange år. Når jeg går på prevensjon føler jeg på ro, trygghet i forholdet og hverdagen min, men opplever nedsatt sexlyst. De periodene jeg kutter ut prevensjon øker sexlysten og lysten på andre enn min mann. Dette gjør at jeg ofte i disse periodene faktisk vurderer samlivsbrudd fordi jeg ønsker meg mer aktiv og spennende sex enn hva min mann og jeg har. Vil si at jeg aldri har gjennomført det… Eller er dette tilfeldig? Flere som opplever forskjeller mellom prevensjon/ikke prevensjon? Anonymkode: 1e27d...03c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #2 Del Skrevet 25. september Selv har jeg aldri merket noe som helst forskjell på sexlyst når jeg går på prevensjon kontra når jeg ikke gjør det. Jeg har på en måte alltid litt lav lyst💁🏼♀️ Men at du merker forskjell er nok absolutt ikke tilfeldig nei. Det er jo ikke uvanlig at hormonpåvirkning kan gi utslag. Selv syntes jeg kondom er det aller beste. Det er trygt både som prevensjon og for kroppen min. Anonymkode: d34f8...fcc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #3 Del Skrevet 25. september Det er helt normalt å få mer seksuell lyst uten hormonell prevensjon. Går man på p- piller, har man ikke eggløsning. Og biologisk sett er det under eggløsning man har mest lyst, det er jo da man kan bli gravid. Jeg blir ekstremt kåt før eggløsning, og kunne teoretisk sett ligget med ti menn til dagen. Merker også at jeg blir enda mer tiltrekkende for menn. Helt villt hvordan det der fungerer Anonymkode: eeea8...1e0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #4 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er helt normalt å få mer seksuell lyst uten hormonell prevensjon. Går man på p- piller, har man ikke eggløsning. Og biologisk sett er det under eggløsning man har mest lyst, det er jo da man kan bli gravid. Jeg blir ekstremt kåt før eggløsning, og kunne teoretisk sett ligget med ti menn til dagen. Merker også at jeg blir enda mer tiltrekkende for menn. Helt villt hvordan det der fungerer Anonymkode: eeea8...1e0 Det er sånn jeg har det men så blir jeg jo så forvirret også. Jeg kan sikle etter menn som jeg aldri hadde tenkt tanke på mens jeg gikk på prevensjon og tanker om sex med andre er mer fremtredende enn ved bruk av prevensjon. Anonymkode: 1e27d...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #5 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er helt normalt å få mer seksuell lyst uten hormonell prevensjon. Går man på p- piller, har man ikke eggløsning. Og biologisk sett er det under eggløsning man har mest lyst, det er jo da man kan bli gravid. Jeg blir ekstremt kåt før eggløsning, og kunne teoretisk sett ligget med ti menn til dagen. Merker også at jeg blir enda mer tiltrekkende for menn. Helt villt hvordan det der fungerer Anonymkode: eeea8...1e0 Jeg ville ikke vert nummer to den samme dagen en gang... æsj, pule i andres gugge, nei takk! Anonymkode: bcc7a...eca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #6 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har i perioder kuttet ut prevensjon. Dessverre merker jeg stor forskjell mellom når jeg går på prevensjon vs når jeg ikke går på prevensjon. Det hører til problemstillingen at jeg er gift og har vært med min mann i mange år. Når jeg går på prevensjon føler jeg på ro, trygghet i forholdet og hverdagen min, men opplever nedsatt sexlyst. De periodene jeg kutter ut prevensjon øker sexlysten og lysten på andre enn min mann. Dette gjør at jeg ofte i disse periodene faktisk vurderer samlivsbrudd fordi jeg ønsker meg mer aktiv og spennende sex enn hva min mann og jeg har. Vil si at jeg aldri har gjennomført det… Eller er dette tilfeldig? Flere som opplever forskjeller mellom prevensjon/ikke prevensjon? Anonymkode: 1e27d...03c Der var som å lese om meg selv. Anonymkode: ae0a8...d46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #7 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Der var som å lese om meg selv. Anonymkode: ae0a8...d46 Du sier det var som å lese om deg? Gjorde du noe for å endre det? Slitsomt med begge scenarioer. Altså, trist å ha nedsatt sexlyst men også slitsom å gå rundt og være kåt på andre enn den man bor sammen med. Anonymkode: 1e27d...03c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #8 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du sier det var som å lese om deg? Gjorde du noe for å endre det? Slitsomt med begge scenarioer. Altså, trist å ha nedsatt sexlyst men også slitsom å gå rundt og være kåt på andre enn den man bor sammen med. Anonymkode: 1e27d...03c Slitsomt er rette ordet. Hadde ikke stått ut med noen av delene. Utrolig hvordan p-piller kan påvirke. Anonymkode: bcc7a...eca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #9 Del Skrevet 25. september Sånnt gjør meg så usikker, på prevensjon hadde jeg et greit passivt forhold til sex hvor jeg kunne ha det med partneren min, men uten prevensjon har jeg nærmest aldri følt jeg kunne hatt sex med noen. Ser kjekke menn, men verken tiltrekker dem eller blir nok tiltrukket til å oppsøke sex med så mye som en. Lesbisk? Defekt kropp? Er dere andre virklelig så kåte? Anonymkode: 58b33...af4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #10 Del Skrevet 25. september Det er jo bevist at kvinner på hormonprevensjon velger andre partere enn de gjør når de ikke er på hormonprevensjon. Så at du har lyst på andre menn enn mannen din når du ikke er påvirket av hormoner, er faktisk helt naturlig. Det ble testet ved å sjekke de samme kvinnene uten hormoner og med. Og det viste seg at både hva de foretrakk av utseende og hvilke lukter som tiltrakk dem, var forskjellig. (Kanskje ikke veldig forskjellig, men forskjellig.) Anonymkode: 65525...6e4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #11 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo bevist at kvinner på hormonprevensjon velger andre partere enn de gjør når de ikke er på hormonprevensjon. Så at du har lyst på andre menn enn mannen din når du ikke er påvirket av hormoner, er faktisk helt naturlig. Det ble testet ved å sjekke de samme kvinnene uten hormoner og med. Og det viste seg at både hva de foretrakk av utseende og hvilke lukter som tiltrakk dem, var forskjellig. (Kanskje ikke veldig forskjellig, men forskjellig.) Anonymkode: 65525...6e4 Jøss, var jeg ikke klar over. Da burde jo dette være et godt argument mot menn som ikke vil bruke kondom? Altså at skifte bruke/ikke bruke hormoner betyr også at hun faktisk kan bli utro av det? Bedre å være stabil og bare bruke kondom? Anonymkode: bcc7a...eca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseklemmer Skrevet 25. september #12 Del Skrevet 25. september (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har i perioder kuttet ut prevensjon. Dessverre merker jeg stor forskjell mellom når jeg går på prevensjon vs når jeg ikke går på prevensjon. Det hører til problemstillingen at jeg er gift og har vært med min mann i mange år. Når jeg går på prevensjon føler jeg på ro, trygghet i forholdet og hverdagen min, men opplever nedsatt sexlyst. De periodene jeg kutter ut prevensjon øker sexlysten og lysten på andre enn min mann. Dette gjør at jeg ofte i disse periodene faktisk vurderer samlivsbrudd fordi jeg ønsker meg mer aktiv og spennende sex enn hva min mann og jeg har. Vil si at jeg aldri har gjennomført det… Eller er dette tilfeldig? Flere som opplever forskjeller mellom prevensjon/ikke prevensjon? Anonymkode: 1e27d...03c Hormonell prevensjon er jo for å forhindre graviditet, og har jo to funksjoner.. den første gjør at slimhinnen blir seigere og forhindrer sæden å komme inn i livmora.. Og det andre er at det stopper produskjonen av naturlig testosteron, da blir det jo mindre sexlyst.. Kobberspiral er jo ikke hormonell, og heller ikke sexlyst drepende.. De fleste som er på vift bruker det.. som vil unngå kondom. Men til gjengjeld tar vi kjønnsykdomtester veldig ofte.. Hittil har jeg aldri truffet kvinner som har hatt kjønnsykdom. Kun en clamydia i ung alder, men det var jo den tiden man gruet seg for å gå til legen 😆 Btw.. redigering.. du er jo ikke på vift, så det gjelder jo ikke deg. Du skal ha kudos, at du vurdere brudd for å ikke være utro da👏 Endret 25. september av Bamseklemmer ..en stor feiltakelse.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #13 Del Skrevet 26. september Bamseklemmer skrev (13 timer siden): Hormonell prevensjon er jo for å forhindre graviditet, og har jo to funksjoner.. den første gjør at slimhinnen blir seigere og forhindrer sæden å komme inn i livmora.. Og det andre er at det stopper produskjonen av naturlig testosteron, da blir det jo mindre sexlyst.. Kobberspiral er jo ikke hormonell, og heller ikke sexlyst drepende.. De fleste som er på vift bruker det.. som vil unngå kondom. Men til gjengjeld tar vi kjønnsykdomtester veldig ofte.. Hittil har jeg aldri truffet kvinner som har hatt kjønnsykdom. Kun en clamydia i ung alder, men det var jo den tiden man gruet seg for å gå til legen 😆 Btw.. redigering.. du er jo ikke på vift, så det gjelder jo ikke deg. Du skal ha kudos, at du vurdere brudd for å ikke være utro da👏 Hva? Det er jo nettopp de som er på vift som må bruke kondom, trodde alle hadde lært det nå?? Anonymkode: bcc7a...eca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #14 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 14.52): Du sier det var som å lese om deg? Gjorde du noe for å endre det? Slitsomt med begge scenarioer. Altså, trist å ha nedsatt sexlyst men også slitsom å gå rundt og være kåt på andre enn den man bor sammen med. Anonymkode: 1e27d...03c Jeg som skrev det. Har dessverre ingen gode råd. Er uten prevensjon for tiden og tror jeg forblir uten da jeg i det store og hele trives best slik. Føler meg mer "ekte" på en måte, vanskelig å forklare. Men slitsom at jeg får lyst på andre menn.. Anonymkode: ae0a8...d46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #15 Del Skrevet 26. september Til dere som har lyst på andre menn, hvorfor snakker dere ikke med ektefellen/samboeren? Kanskje det finnes en løsning. Noen vil nok godta et (halv)åpent forhold for å unngå at du forlater de eller er utro. Uforpliktende sex behøver nødvendigvis ikke bety slutten på forholdet. Anonymkode: f5bf5...b7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blaffen Skrevet 26. september #16 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 9.14): Jeg har i perioder kuttet ut prevensjon. Dessverre merker jeg stor forskjell mellom når jeg går på prevensjon vs når jeg ikke går på prevensjon. Det hører til problemstillingen at jeg er gift og har vært med min mann i mange år. Når jeg går på prevensjon føler jeg på ro, trygghet i forholdet og hverdagen min, men opplever nedsatt sexlyst. De periodene jeg kutter ut prevensjon øker sexlysten og lysten på andre enn min mann. Dette gjør at jeg ofte i disse periodene faktisk vurderer samlivsbrudd fordi jeg ønsker meg mer aktiv og spennende sex enn hva min mann og jeg har. Vil si at jeg aldri har gjennomført det… Eller er dette tilfeldig? Flere som opplever forskjeller mellom prevensjon/ikke prevensjon? Anonymkode: 1e27d...03c Det er ganske vanlig at humør osv påvirkes av p-piller ja. Det er jo tross alt hormonell prevensjon vi snakker om.. 😐 Snakk med legen din og be om å få prøve noen andre p-pille merker. Dama prøvde en liten håndfull før hun fant et merke hun ble fornøyd med. Så var alt bra til de sluttet med akkurat det merket(husker ikke hva som skjedde med merket). Da endte det med at jeg steriliserte meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #17 Del Skrevet 26. september Bamseklemmer skrev (På 25.9.2024 den 21.30): Hormonell prevensjon er jo for å forhindre graviditet, og har jo to funksjoner.. den første gjør at slimhinnen blir seigere og forhindrer sæden å komme inn i livmora.. Og det andre er at det stopper produskjonen av naturlig testosteron, da blir det jo mindre sexlyst.. Kobberspiral er jo ikke hormonell, og heller ikke sexlyst drepende.. De fleste som er på vift bruker det.. som vil unngå kondom. Men til gjengjeld tar vi kjønnsykdomtester veldig ofte.. Hittil har jeg aldri truffet kvinner som har hatt kjønnsykdom. Kun en clamydia i ung alder, men det var jo den tiden man gruet seg for å gå til legen 😆 Btw.. redigering.. du er jo ikke på vift, så det gjelder jo ikke deg. Du skal ha kudos, at du vurdere brudd for å ikke være utro da👏 Hormonell prevensjon hindrer eggløsning. Hvor er det du får kunnskapen din fra egentlig? Anonymkode: eeea8...1e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #18 Del Skrevet 26. september Merker ekstremt stor forskjell på kroppen med og uten hormonprevensjon. På p-piller har jeg ingen lyst, mens når jeg har gått av pillene har lysten nådd nye høyder. Erfarer dog ikke å ha lyst på andre enn mannen min. Er mange ulike typer p-piller så sikkert mulig å finne noe som fungerer bedre. For vår del har mannen tatt steget med sterilisering, men av den årsak at vi har fått de barna vi ønsker å ha. Anonymkode: f0dd9...4cd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #19 Del Skrevet 27. september Jeg merker stor forskjell på sexlysten av hormonell prevensjon. Jeg mister lysten helt, så jeg helt unna slikt. Får også kviser av de! Kondom er også uaktuelt, siden det dreper både lyst og sensitiviten. Verken jeg eller mannen ønsker å sterilisere oss til tross for vi er ferdig med barn. Så jeg endte opp med kobberspiral, var veldig skeptisk, men bestemte meg for å teste. Første ukene var veldig ubehagelig å jeg vurderte å ta den ut. Hadde skikkelig oppblåst mage og vondt. Og jeg blødde enormt mye under mensen. Men etterhvert avtok det. Nå 1 år etter jeg satt den inn er alt helt normalt, og jeg merker ingen forskjell før/etter kobberspiralen. Jeg har i utgangspunktet lyst på mannen min, men kan merke at jeg tilrekkes lettere andre menn under eggløsning. Jeg ignorerer dette og gir det ingen næring, vet at det bare er hormonene som løper løpsk. Aldri vært utro og kommer ikke til å være det heller. Anonymkode: 9c468...6ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå