Gå til innhold

Hun sa hun var hos en venninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Sjalusi og overvåking er det verste jeg vet. Da har jeg det mye bedre alene.

Anonymkode: 819d2...000

Men løgn og emosjonelt utroskap er helt greit?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har vært sammen 1/3 av livet....ser ut som hun leter etter noe annet.

 

Anonymkode: 94c3d...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Sjalusi og overvåking er det verste jeg vet. Da har jeg det mye bedre alene.

Anonymkode: 819d2...000

I dette tilfelle hadde hvem som helst blitt sjalu og mistroisk. Har du aldri vært i forhold eller? Det er HELT NORMALT å bli sjalu dersom samboeren din lyver en hel kveld for å dekke over at hun er å spiser middag hos en mann du aldri har møtt. Hallo i luken liksom.

Jeg har vært i et forhold i 5 år. Det hadde aldri falt meg inn å spise middag alene hjemme hos en mann jeg bare har kjent i noen måneder, og som min samboer aldri har møtt. Og i tillegg når samboer er bortreist?? 

Her er det absolutt lov å bli sjalu og føle seg sveket. Det hadde alle normale mennesker i forhold blitt.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å ha middag med en guttevenn. Noe helt annet å lyve om det.. 

Anonymkode: de250...cf1

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff nei.. Dette vil ikke ende godt. 

Anonymkode: aa8bb...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Min kjæreste (k27) og meg (m28) har vært sammen i snart 10 fantastiske år. Jeg føler oppriktig at jeg har funnet min «soul mate» og har sett for meg et helt liv med denne kvinnnen. Vårt forhold har vært preget av mye avstand pga skole/jobb og tillit har vært svært viktig for oss. Vi flyttet sammen for ett år siden og jeg synes vi har det fantastisk sammen. Jeg er sammen med min beste venn.

Så til problemet. Jeg var på jobbreise og kjæresten min sa en dag at hun skulle spise middag med en venninne som hun har tatt opp kontakten med etter flere år… Denne venninnen hadde at på til hjernerystelse og jeg tenkte at det høres jo veldig snilt ut at min kjære skulle lage mat til henne. Jeg får snapper av hun at hun handler inn mat til de og alt virker normalt. Deretter begynner jeg å føle at noe ikke stemmer. Min kjære virker annerledes, som hun skjuler noe og tar fks snapper tett opp til ansiktet for å ikke vise hvor hun er. Jeg synes dette er merkelig og sjekker «hvor er?» funksjonen på IPhonen, som vi alltid har på av praktiske årsaker. Til min overraskelse har hun i dag skrudd av denne funksjonen.

Jeg tenker naturligvis at jeg er paranoid og overtenker, men spør hun etter hvert noen enkle spørsmål som «likte …. maten du lagde?» osv. og hun svarer at det gjør hun. Senere spør jeg om hun kan sende bilde av venninnen, da jeg «ikke husker hvem hun var…». Da får jeg til svar en stund senere at min kjære har dratt derifra og er på vei hjem. Jeg skriver «gi beskjed når du er kommet trygt hjem» som jeg alltid gjør. Etter det har gått 45 min og hun burde vært hjemme prøver jeg å FaceTime min kjære, men hun tar ikke telefonen. Jeg venter en stund og forsøker å ringe hun igjen og sende bekymrede meldinger på om hun har kommet trygt hjem. Over to timer etter siste lyd fra henne ringer hun meg tilbake. Jeg spør med en gang hvorfor det tok så lang tid før hun svarte meg og får til svar «Jeg sovnet på sofaen og har sovet i 2 timer».

Etter en nokså lang vanlig samtale hvor jeg blandt annet spør hvordan det gikk med hjernerystelsen til venninnen og hun forteller om hva som hadde skjedd osv., føler jeg at jeg må konfrontere henne med mine mistanker. «Har du egentlig vært hos din venninne? Jeg føler at du lyver for meg nå.»  Først får jeg til svar at hun var kjapt innom en kompis som «hadde det vanskelig» etter å ha vært med venninnen sin. Men etter litt innrømmer hun at hele historien om at hun har vært med venninnen bare var oppdiktet for å skåne meg fra å bekymre meg for at hun hang med en kompis. En kompis som hun har kjent i 4-5 mnd etter at han sendte hun en mld på Instagram for å spørre om de skulle spille tennis sammen. De har vært på flere aktiviteter sammen og han kjørte henne til og med på flyplassen klokken 04:30 på morgenen, noe som tok han over to timer. Jeg har aldri møtt denne kompisen og har følt at hun har prøvd å skjule at de har vært sammen og prater.

Så hun har altså diktet opp en historie om å spise med en venninne, skrudd av «Finn min» funksjonen, dratt hjem til en kompis og spist middag sammen, bare de to, og sist men kanskje ikke minst ignorert mine bekymrede meldinger om hun har kommet seg trygt hjem og diktet opp at hun sovnet på sofaen med en gang hun kom hjem.

Dette er det største tillitsbruddet vi har hatt i vårt 10 år lange forhold. Hun har innrømmet å ha kysset en «god venn» ved en tidligere anledning, noe hun innrømmer uoppfordret da hun måtte kvitte seg med skyldfølelsen ett år etter det skjedde. Hun mener selvfølgelig at ingenting skjedde denne gang og at de bare hang sammen, og jeg har ingenting å bekymre meg over. «Hun må jo tross alt få lov til å ha guttevenner» og «Hun ville bare at jeg ikke skulle bli sjalu at hun hang med en guttevenn». Jeg personlig ville aldri dratt hjem til en kvinne, hvert fall ikke en ny venninne, og spist middag sammen bare vi to.

Hva tenker dere? Er tilliten i forholdet brutt? Skal man ha lov til å ha venner av det motsatte kjønn på denne måten? Har jeg noe å bekymre meg over? Og hva med løgnene… er dette noe man kan komme seg over?

- Søvnløs m28

 

Anonymkode: 4675f...fc8

Din egen skyld. Svaret på at «Hun må jo tross alt få lov til å ha guttevenner» er at det må hun da selvsagt, og så får hun ha et fint liv – men det blir ikke sammen med deg.

Men neida, for du skulle være "moderne" og "progressiv", og late som om det er "normalt" for kvinner i forhold å henge sammen med mannlige "kompiser". Vel, da blir det dette du helt forutsigbart ender opp med å få.

Hva du bør gjøre nå? Ta deg sammen, kanskje? Og gro noen baller?

Anonymkode: 027de...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at hvis hun hadde informert om denne kompisen så er det jo ikke et problem med å ha på kart og svare på telefon når du ringer henne. Hva er problemet med at kompisen vet dere snakker sammen mens han er til stede? Dette er en veldig unormal oppførsel av å være skjulende, nå er jeg kanskje vandt til noe annet da jeg ikke er norsk. Det er veldig normalt å svare sin kjære på telefon uansett, spanjoler eller latinos, og helt sikkert andre mennesker fra andre kulturer, svarer på sekundet, alltid. 
 

Jeg har selv merket noen av venninnene mine er slik, hvis du ringer for å snakke så svarer de aldri, som om de er mer sjenerte? og flere faktisk når du først nevner denne oppførselen, for meg det er bare rart når man ikke svarer, en telefon har du alltid på deg, slik samfunnet er i dag så er DU telefonen omtrent. 

Anonymkode: 05f69...10d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (2 timer siden):

Kona og jeg har hverandre på iOS sin «Finn venner». Det stammer fra da vi bodde i Oslo sentrum, og vi kunne være mye ute både sammen og hver for oss. Dette ga oss en trygghetsfølelse knyttet til egensikkerhet - og hadde aldri noe med emosjonell tillit å gjøre.

Siden det har fungert så godt, så har vi alltid latt det stå på, siden ingen av oss noensinne har brukt det for å misbruke tilliten til den andre. Vi kan bruke det til å se hvor den andre ligger an i løypa mtp matlaging og slikt, eller for å se om den andre har dratt fra et besøk.

Vi hadde klart oss helt fint uten også, det er null tillitsproblemer i forholdet vårt, men det har ingen negative sider for oss å ha det på, så vi bare har det på.

100% enig. Jeg har samme opplegg med mine nærmeste av rent praktiske grunner + trygghet. Jeg tror mange her på KG har blitt fôret med så mye propaganda om kontrollerende kjærester som både bedriver gaslighting, sosial kontroll og har andre smått sosiopatiske trekk, at det meste som kan minne om overvåking er røde flagg. For meg er det et rødt flagg når man har et såpass anspent forhold til sin kjæreste at man mistenker at overvåking er eneste årsak til å bruke en "hvor er du"-app. Da har man et problem uansett.

Anonymkode: 197cd...c66

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er utro og på godt vei inn i et nytt forhold samtidig som hun er sammen med deg. Typisk overlapping. 

Hvor mange har hun holdt på slik med, datet etc mens du har trodd at alt var i orden? 

Anonymkode: 08223...e70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være venner med det motsatte kjønn er ikke noe problem i seg selv, det er når man begynner å skjule det og forteller løgner at det blir et problem. Å finne på ting med det motsatte kjønn er helt greit, men jeg skjønner ikke hvorfor hun følte for å skjule det for deg.

Jeg vil påstå at det er helt normalt å bli sjalu og mistenksom når partneren din lyver om hva hun gjør og ikke svarer når du ringer. Hva ville skjedd hvis hun fortalte deg om hva hun skulle? 

Jeg er samboer med 3 voksne barn. Nå har ikke vi venner at det motsatte kjønn, men hadde vi hatt det, så hadde vi hatt null problemer med å dele dette med hverandre. Jeg stoler såpass på samboeren min etter 25 år sammen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...