Gå til innhold

Å ha barna på fanget. Når slutter dine med det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har barn som enda sitter på fanget av og til, dette er et barn som strever mye med kroppslig uro og som særlig syntes det er godt å sitte på fanget når hen er urolig og stresset. Dette er i situasjoner med sofa, kos og tv stort sett og barnet oppsøker det selv. Jeg syntes det er veldig fint at barnet oppsøker meg for ro på den måten, men hen er nå like stor som meg snart så jeg ler av og til og tenker det ser litt rart ut. 

Så av ren undring lurte jeg på når dere sluttet å ha barna på fanget? 

Anonymkode: e9cbd...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en 7-åring som fortsatt i blant liker å sitte i fanget eller ligge med hodet i fanget eller inntil oss. Helt vanlig gutt uten uro eller andre ting. Nyt det så lenge du har muligheten. De blir snart så store at det ikke er hyggelig å kose med foreldrene lengre.

Anonymkode: 2fefa...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min kan fremdeles sitte i fanget på pappa. Hu er da i 30åra

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 11 og sitter gjerne på fanget iblant 

Anonymkode: 1e942...c0e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både 11åringen og 7 åringen liker fortsatt å sitte på fanget, eller tett inn i armkroken. Jeg synes det er hyggelig! Håper det varer en stund til❤️

Anonymkode: 65bca...a45

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 16 hender at kryper inn i armkroken eller opp på fanget.....eller tar meg på fanget 🤣

Hun har iallfall sakt at uansett hvor gammel hun blir trenger hu mamma-kos innimellom 😍

Anonymkode: e9fcd...eb3

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11-åringen min sluttet for en god stund siden, kanskje rundt 7-8-årsalderen? 

6-åringen er heller ikke veldig ivrig på fangsitting, mens 5-åringen godt kunne sittet i fanget mitt omtrent døgnet rundt om jeg tillot det (og sitter der flere timer om dagen). 

Anonymkode: cb49a...392

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel 16-17 siste gangen jeg satt på fanget til pappa 😅 men ikke sånn sitte lenge bare komme for en klem og kos. 
 

begge mine barn sitter og ligger hyppig på fanget mitt, de er framdeles barnehagebarn.

Jeg vil nok aldri fremmedgjøre fysisk nærhet mellom meg og barna 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt barn sluttet rundt 8-9 årsalderen. Hun kan komme i fanget nå også, men kun for å være plagsom🤣

Anonymkode: 29079...956

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (24 minutter siden):

Søsteren min kan fremdeles sitte i fanget på pappa. Hu er da i 30åra

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jenter på 10 og 12, og begge setter seg på fanget. Det er kjempekoselig. 12 åringen er bare et hode lavere enn meg, så hun er jo ikke et lite barn lenger.

Synes det er rart å tenke at det ser rart ut. Det er heller at det er tungt og ubehagelig å ha et så langt/stort menneske på fanget. Jeg håper de aldri slutter med det på tross av at rumpa og beina dovner bort om de sitter lenge nok 😅 Men jeg setter meg jammen på deres fang også iblant, hovedsakelig for å være plagsom, men det skaper nærhet og latter.

Anonymkode: 01cca...256

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (6 minutter siden):

Hæ?

Hvor glapp forståelsen din av det jeg skrev? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (3 minutter siden):

Hvor glapp forståelsen din av det jeg skrev? 

Hvorfor sitter en voksen kvinne, som er i alderen for å ha barn selv, på fanget til faren sin…?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en 7-åring som daglig vil sitte på fanget. 9-åringen kan også komme krypende opp på fanget eller inn i armkroken, men det skjer ikke like ofte lenger. 

Anonymkode: d6d7b...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha, jeg ler litt nå for ennå kommer 24 og ramler ned i mammas fang her :D

Anonymkode: ecc2e...e90

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (11 minutter siden):

Hvorfor sitter en voksen kvinne, som er i alderen for å ha barn selv, på fanget til faren sin…?!

Ubetinget kjærlighet visner ikke med alderen. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykkedykker skrev (5 minutter siden):

Ubetinget kjærlighet visner ikke med alderen. 

Å sitte på fanget har ingenting med ubetinget kjærlighet å gjøre. Bader du naken med de nakne barna dine også?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (2 minutter siden):

Å sitte på fanget har ingenting med ubetinget kjærlighet å gjøre. Bader du naken med de nakne barna dine også?

Du gikk visst glipp av andre delen av den setningen. Det kan vel virke litt unormalt for de som ikke har opplevd ubetinget kjærlighet. 
 

Jeg bader ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (6 minutter siden):

Du gikk visst glipp av andre delen av den setningen. Det kan vel virke litt unormalt for de som ikke har opplevd ubetinget kjærlighet. 
 

Jeg bader ikke. 

Hvilken annen del av setningen mener du jeg gikk glipp av?

Man kan fint ha ubetinget kjærlighet for sine voksne barn, uten at de sitter på fanget. Man vokser ut av faser i livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (3 minutter siden):

Hvilken annen del av setningen mener du jeg gikk glipp av?

Man kan fint ha ubetinget kjærlighet for sine voksne barn, uten at de sitter på fanget. Man vokser ut av faser i livet.

Ut ifra en del svar her så kan det virke som at noen faser beholdes, til en viss grad.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...