Gå til innhold

Hvorfor så mange høyreorienterte på KG?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 6.23):

Kan det være fordi de aller fleste har gjennomskuet ulempene med fri flyt av fremmedkulturelle, uavhengig av politisk ståsted ?

På venstresiden er det fortsatt politisk ukorrekt å diskutere utfordringene på en offentlig og saklig måte. 
På anonyme plattformer som KG er det derimot fritt frem……

Anonymkode: 35a29...749

Da bør det offentlige rom bli mer likt som å være anonym på internett, ikke omvendt.

Anonymkode: 3cfc9...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ha, se på Kina , Saudi Arabia, Kuwait og andre land. De som tror Norge utnytter andre bør åpne øynene. Vi er alt for snille, nordmenn først for Norge, slik andre land stiller sine egne innbyggere fremst. 

Jeg synes ikke disse landene er land vi skal strekke oss etter. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tull og tøys.

Uansett hva vi gjør er vi fullstendig ute av stand til å ta imot mer enn 1% av verdens flyktninger (og selv da snakker vi om over en million mennesker). Hvilket betyr at uansett hva vi gjør kan 99% av verdens flyktninger ikke få komme til Norge.

Da skal vi velge den ene prosenten med omhu, slik at vi ikke destabiliserer vårt eget land for våre etterkommere.

Det vil være en regelrett forbrytelse å la være.

Anonymkode: 364bd...745

Jeg tenker at det kommer an på hvilket perspektiv man har. Jeg har et globalt verdenssyn, forsøker å ikke bli for påvirket av et norsk eller vestlig perspektiv selv om det selvsagt er umulig å unngå hundre prosent. Jeg er jo også et produkt av hvor jeg er født, oppvokst og lever. Men når jeg åpner horisontene mine føles det feil å konsekvent sette mitt land på toppen av hierarkiet, slik jeg mener at argumentene dine gjør. 

Anonymkode: 2175e...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg synes ikke disse landene er land vi skal strekke oss etter. 

Jeg tenker at det kommer an på hvilket perspektiv man har. Jeg har et globalt verdenssyn, forsøker å ikke bli for påvirket av et norsk eller vestlig perspektiv selv om det selvsagt er umulig å unngå hundre prosent. Jeg er jo også et produkt av hvor jeg er født, oppvokst og lever. Men når jeg åpner horisontene mine føles det feil å konsekvent sette mitt land på toppen av hierarkiet, slik jeg mener at argumentene dine gjør. 

Anonymkode: 2175e...e4a

Samme prinsipp som i ulykker, hjelp deg seg før du hjelper sidemannen. Alle land setter sine egne først, ikke gjøre det er et svik mot egne borgere. 
Selv de landene som er buddhistiske kjemper mot innvandring som skader eget land, skjer i Thailand, Myanmar, Sri Lanka og andre steder i verden.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på høyresiden hele tiden. Er veldig konservativ, men dette med innvandring, utlendinger, muslimer osv. er ikke noe som opptar meg. 

Anonymkode: 489e0...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 5.54):

Jeg er på høyresiden. Men er pro-innvandring. 

Anonymkode: e530d...659

Ja, høyrekommuner lever jo av å være vertskommuner, av statstilskudda som vertskommune, snakker om integrering i ene munnviken og at de skal returneres når det er fred i hjemlandet i den andre munnviken....verden vil bedraes..mer sier ikke jeg.. hva det gjør med samfunnet med de , såkalt  integrerte ungdommer i gjengmiljøer som hater det vestlige osv...ja , det har vi jo politiet til..de er kjent for å løse opp i slikt...

Endret av Baktus2024
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Norge delt ca på midten hva gjelder høyre/venstre-orientering. 
riktignok noe fler venstreorienterte på kvinner og høyreorientert på menn, men at 40-50% ligger til høyre politisk er da ikke så rart. 

selv er jeg høyre-mann på min hals, det gjør meg absolutt ikke til noen «muslimhater» 

jeg hater/missliker alle religioner akkurat like mye, og anser religion som en genial måte å kontrollere massene på, som vi i år 2024 kan slutte med, for nå har vi sosiale medier og internettet som gjør samme jobben 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min teori er at de ekstreme og radikale liker å holde seg til nettfora, da de kan være anonyme, og sakke med likesinnede (les: ekkokammer) 

Så har du plattformer der folk fra begge sider kan møtes og diskutere ting. 

Anonymkode: d2e16...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygdefrue skrev (22 timer siden):

jeg hater/missliker alle religioner akkurat like mye, og anser religion som en genial måte å kontrollere massene på, som vi i år 2024 kan slutte med, for nå har vi sosiale medier og internettet som gjør samme jobben 

Religion har alltid eksistert, og 90% av verdens befolkning og et flertall i vestlige land er fortsatt religiøse. Om du misliker det så sterkt står du fritt til å emigrere til Kina eller Nord-Korea, så slipper du religionsfriheten vår

Anonymkode: 1280e...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fordi dem ikke forstår hva høyrepolitikk er i praksis.  Flere som må leie enn eie egen bolig. Større forskjeller mellom fattig og rik. Redusert sykelønnsordning og arbeidsledighets trygd. Redusert  arbeidsmiljølov. Ødelegge alle godet LO har vunnet frem i siste 50 år.

Anonymkode: b72fe...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 5.12):

Har dere vært her hele tiden, eller har dere tatt en dreining mot høyresiden fordi "folk begynner å bli lei" av muslimer?

Anonymkode: 15f9a...4af

Kan det være at du vanker eller har begynt å vanke i kretser som primært er venstre-vridd og når du ser det naturlige mangfoldet på KG så oppfattes det som høyrevridd?

Anonymkode: 02112...0b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...