Gå til innhold

Hodebunn klør og klør og klør.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har prøvd mange sjampoer og diverse geler til hodebunn, blant annet Cosmica og Daxxin fra apotek. Uten hell. Har gjennom mange bomkjøp funnet ut at jeg ikke tåler ingrediensen piroctone olamine. Har også prøvd medisinske sjampoer og resetbelagte linimenter/emlsjoner uten merkbar bedring.

Virker tørt, drysser litt i løpet av dagen. Har ikke funnet sjampo som hjelper. Prøvd å vaske sjeldnere, men blir egentlig verre av det, føler jeg. Virker som at det er aller best rett etter hårvask, selv om det av og til svir som f... under sjamponering, og spesielt skylling, etterpå. 

Rekker/orker sjelden å vente til håret er tørt før jeg legger meg, ofte noe av det siste jeg gjør før jeg legger meg er å dusje og vaske hår.

Har noen råd og/eller produkttips eller anbefalinger.

Anonymkode: 61ec9...c6c

Hei, bruker du mye kjemikaler i håret, som for eksempel hårfarge,mousse,hårspray??? Slike produkter kan fremkalle kløe og etterhvert irritasjon i hodebunnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har seboreisk eksem og bruker denne: https://www.blivakker.no/product/3283610?utm_campaign=pmax-wella&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD6Mlf6JpyuZm5rSJjB5V0-cpr3qZ&gclid=Cj0KCQjwxsm3BhDrARIsAMtVz6NRedC8BD2-aqTJjmf35tD9wow6UqgXs-KIqf8TSg4b8mo-uDAySjkaAngsEALw_wcB Merk at den med anti dandruff inneholder den ingrediensen du ikke tåler - flaskene er helt like. 
 

I tillegg får jeg oppbluss innimellom uansett hvilken sjampo jeg bruker, og da bruker jeg Fungoral noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Går du og legger deg med vått hår, på en hodepute så blir og er puten et hav av muggsopper og bakterier. 
Ikke rart du har fått problemer. Puten må fornyes, og du må slutte med å legge deg med vått hår. Du kan Google og finne frem til hodeputeundersøkelsen fra, jeg tror det var Hardvord, så får du peiling på hva som er i tørre hodeputer. Når du tilfører alt det som alt er i puten fukt, så vil ikke jeg engang se på puteinnholdet ditt i et mikrosko. 
Dette burde du ha klart å tenke selv. 

Ellers er Posay sine produkter utviklet av franske hudleger og gode produkter for dem som har hudutfordringer. 

Anonymkode: 402ad...22f

Hardvord?? Sikker på at det ikke var fra Galtvort...? 🤣

Anonymkode: f11a6...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...