Gå til innhold

SV vil forby ansatte å jobbe alene på bensinstasjoner


Yellow Eye

Anbefalte innlegg

LeveMannen skrev (11 minutter siden):

Hva???

Det er da plenty av folk som jobber natt. Fra skiftarbeidende i helsevesenet og på fabrikker, til politiet, til buss og taxi sjåfører, til brøyte manskap, til bartendere, osv.

Hva i alle dager er det kommunist gærningen prater om?

"Nattarbeid er ikke tillatt med mindre arbeidets art gjør det nødvendig" pølser, brus og burger på natt er ikke nødvendig. Men i helsevesenet o.l er det nødvendig, der har du forskjellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LeveMannen skrev (2 timer siden):

Hva???

Det er da plenty av folk som jobber natt. Fra skiftarbeidende i helsevesenet og på fabrikker, til politiet, til buss og taxi sjåfører, til brøyte manskap, til bartendere, osv.

Hva i alle dager er det kommunist gærningen prater om?

Du klarer ikke å se forskjellen på hva som gjøres og at det kanskje finnes unntak fra loven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turid truseløs skrev (2 timer siden):

"Nattarbeid er ikke tillatt med mindre arbeidets art gjør det nødvendig" pølser, brus og burger på natt er ikke nødvendig. Men i helsevesenet o.l er det nødvendig, der har du forskjellen

Nja… jeg har ofte jobbet overtid på nattestid langt unna der jeg bor, og det er godt å kunne stoppe og fylle på med en matbit og få med seg litt koffein før man kjører videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turid truseløs skrev (2 timer siden):

"Nattarbeid er ikke tillatt med mindre arbeidets art gjør det nødvendig" pølser, brus og burger på natt er ikke nødvendig. Men i helsevesenet o.l er det nødvendig, der har du forskjellen

Å så dum jeg var, jeg trudde at mat og drikke var nødvendig for å overleve jeg...

Men da har jeg lært at slik er det altså ikke.

Endret av LeveMannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeveMannen skrev (9 minutter siden):

Å så dum jeg var, jeg trudde at mat og drikke var nødvendig for å overleve jeg...

Men da har jeg lært at slik er det altså ikke.

Forslaget handler om å ikke jobbe alene. Mange som jobber på bensinstasjon er unge ufaglærte og å håndtere masse surrebukker på natta for mindstelønn (selv om de fleste oppfører seg bra) er en risikovurdering vi burde ta på alvor. Om du kan kjøre bil, kan du planlegge for 8 timer mat og drikke på natta så du ikke sulter eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt, og enig med dem! Jobbet selv alene på natten på bensinstasjon for mange mange år siden og fikk meg en real knekk der. Det var mange skumle opplevelser med fulle mennesker som ville ha nattmat og noe "attåt". Ikke lett for en jente i 20 årene alene da altså. 

Så jeg støtter den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...