Gagaen Skrevet 25. september 2024 #61 Del Skrevet 25. september 2024 Rosalilje84 skrev (22 minutter siden): Hvis man kun legger opp samfunn etter perfekt planlegging, så kan man sløyfe: * Støtte til aleneforeldre. Planlegg bedre - få barn i et ekteskap og ha et gigantisk buffer hvis partner forlater eller dør. * Sosialhjelp. Hvorfor skal vi ha det? Folk får planlegge bedre. * Det meste av den medisinske hjelpen. Dårlige tenner? Din egen skyld, fiks det selv. Du burde ha planlagt. Lungekreft? Vel, du burde ikke ha røyket. Dårlig lever? Vel, du burde ikke ha drukket. Trenger du transplantasjon? Du burde ha planlagt og testet slektninger, slik at du hadde donor klart da det smalt. Man kan ikke legge et velferdssamfunn opp etter perfekt planlegging. Kan ikke sammenlignes. Å skrive en handleliste og ha en plan er nødvendig og enkelt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 25. september 2024 #62 Del Skrevet 25. september 2024 Tror og ser det skrev (13 timer siden): Kanskje Bergstø kan starte med det offentlige der hun selv får sin lønn. Bussjåfører, trikkefører , brøytebiler, parkeringsvakter etc. kanskje hvis man leter litt så er det sikkert noen nattevakter alene på psyk/klinikker rundt omkring. Er en kjempeide egentlig. Det offentlige trenger slankes drastisk framover når oljeinntektene blir borte uansett. Ville startet med å forby politikere å skrive reiseregning for all aktivitet mellom 16.00 og 08.00.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 25. september 2024 #63 Del Skrevet 25. september 2024 Rosalilje84 skrev (24 minutter siden): Nei, de selger også bleier, morsmelkerstatning, Ibux, Paracet og andre nødvendige varer. Rosalilje84 skrev (23 minutter siden): Hvordan får du solgt for eksempel Paracet uten legitimasjon sjekket av en fysisk person? Senest forrige uke ble jeg syk på natten og var tom for paracet og ibux, så jeg er ikke bedre til og planlegge selv enn at jeg ser behovet. Det jeg ikke ser behovet for bensinstasjon med en ansatt på jobb. Kjøpte forøvrig ibux, paracet, nesespray og juice i ubetjent nattåpen butikk og legitimerte meg med bank id. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. september 2024 #64 Del Skrevet 25. september 2024 Spitzy skrev (24 minutter siden): Bank id Ikke faen at jeg scanner BankID på en automat på gata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. september 2024 #65 Del Skrevet 25. september 2024 Gagaen skrev (6 minutter siden): Kan ikke sammenlignes. Å skrive en handleliste og ha en plan er nødvendig og enkelt. Jo da, det kan absolutt sammenlignes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. september 2024 #66 Del Skrevet 25. september 2024 Spitzy skrev (2 minutter siden): Senest forrige uke ble jeg syk på natten og var tom for paracet og ibux, så jeg er ikke bedre til og planlegge selv enn at jeg ser behovet. Det jeg ikke ser behovet for bensinstasjon med en ansatt på jobb. Kjøpte forøvrig ibux, paracet, nesespray og juice i ubetjent nattåpen butikk og legitimerte meg med bank id. Hvis du ikke bryr deg om å bli svindlet , så kjør på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mindblwn Skrevet 25. september 2024 #67 Del Skrevet 25. september 2024 Rosalilje84 skrev (5 timer siden): Ikke sant. I Sverige, Danmark og Finland har de ikke så vanvittig mange færre mennesker enn Norge. Likevel er det helt vanlig der både med søndagsåpne og døgnåpne butikker. I Norge er butikkene stengt på natt og søndag. Da må man ha et alternativ. Planlegging er fint og flott, men er det slik at folk som er dårlig å planlegge eller som plutselig får noe uforutsett, skal straffes? Så du vil heller straffe ansatte for din manglende evne til planlegging? Manglende even til planlegging eller påstander om "kommunisme" er ikke et argument for at et land skal ha lengst mulig åpningstid. Det er nok press om å bruke penger og å jobbe til ugunstige tider (og nattarbeid er ekstremt skadelig, og fører til felre sykemeldinger!) Et land som velger å gi store deler av befolkningen en felles fridag og pause er et mer empatisk land. Det er ikke holdbart å stadig skulle øke profitt, produsere MER, vekst vekst vekst på bekostning av menneskers fysiske og mentale helse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mindblwn Skrevet 25. september 2024 #68 Del Skrevet 25. september 2024 LeveMannen skrev (3 timer siden): En diabetiker kan det jo. Noen som har så alvorlig diabetes er nok rutinert nok til å ikke havne i en situasjon der de ikke har tilgang på mat/medisin. Og er det så alvorlig så kan de faktisk dra på legevakta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 25. september 2024 #69 Del Skrevet 25. september 2024 Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 25. september 2024 #70 Del Skrevet 25. september 2024 Diverse skrev (6 timer siden): Det handler om sikkerhet for de ansatte, ikke om hvorvidt folk trenger pølser og brus på nattestid. Man er ekstremt sårbar når man er helt alene på jobb og det er lite andre folk ute. Nettop , sikkerheten er viktigst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 25. september 2024 #71 Del Skrevet 25. september 2024 Brunello skrev (16 timer siden): Ser ingen rasjonell grunn til at bensinstasjoner skal være åpne på natta. Bensin og diesel kan man betale med kort på pumpa. Det hadde vært bra for folkehelsen om folk ikke fikk kjøpt pølser, brus, boller og godteri på natta. Hvem skal bestemme hva jeg spiser om natta..? hadde du likt om noen bestemte hva du spiste når på døgnet? i Bodø har man hatt døgnåpen dagligvarebutikk så lenge som tilbake til begynnelsen av 90-tallet og gjerne før det også....på begynnelsen av 90 tallet het butikken døgnåpent, nå er det joker noe nærmere jernbanestasjonen... har ikke hørt om omfattende ran og kriminalitet i disse affærene...skal være enig i at enkelte utsatte 7eleven kiosker i storbyene har vært utsatt for ransforsøk... men satt i den store sammenheng så er det ikke grunnlag for to ansatte, men ingen ulempe heller , for andre enn de som driver den... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 25. september 2024 #72 Del Skrevet 25. september 2024 Det forslaget støtter jeg. Vil bensinstasjoner ha åpent på natta, så får de ha 2 ansatte eller holde stengt. Jeg hadde aldri jobbet alene hvor mange andre får tilgang. Den risikoen hadde jeg ikke utsatt meg for. Har jobbet i dagligvare i min ungdom og selv der opplevde jeg ting jeg fint kunne unnvært. Det var seksuelle tilbud, kjefting for ting jeg ikke styrte over, trusler og truing med kniv. Her snakker vi om ett lite tettsted, så hva som kan skje i storbyer vil jeg ikke tenke på engang. Allikevel var jeg tryggere her siden vi var flere ansatte og evt kunder som kanskje ville hjulpet til om noe skulle skje. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 25. september 2024 #73 Del Skrevet 25. september 2024 Gagaen skrev (2 timer siden): Kan ikke sammenlignes. Å skrive en handleliste og ha en plan er nødvendig og enkelt. Har hørt noen med diabetes syns det, i likhet med andre er vanskelig å ha sukker liggende, fordi de blir fristet til å spise den før den er nødvendig. Alle er bare mennesker, uhell kan skje. Nå er ikke jeg imot at diabetikere skal planlegge, det er jo absolutt lurest, men vil ikke de skal bli truet på livet når noe ikke er helt som planen heller. Da bør de vel heller til sykehuset enn til bensisntasjonen? Vet ikke hvordan det er å ha diabetes annet enn at det høres kjempe kjipt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. september 2024 #74 Del Skrevet 25. september 2024 Baktus2024 skrev (15 minutter siden): Hvem skal bestemme hva jeg spiser om natta..? hadde du likt om noen bestemte hva du spiste når på døgnet? i Bodø har man hatt døgnåpen dagligvarebutikk så lenge som tilbake til begynnelsen av 90-tallet og gjerne før det også....på begynnelsen av 90 tallet het butikken døgnåpent, nå er det joker noe nærmere jernbanestasjonen... har ikke hørt om omfattende ran og kriminalitet i disse affærene...skal være enig i at enkelte utsatte 7eleven kiosker i storbyene har vært utsatt for ransforsøk... men satt i den store sammenheng så er det ikke grunnlag for to ansatte, men ingen ulempe heller , for andre enn de som driver den... Folk må spise når de vil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 25. september 2024 #75 Del Skrevet 25. september 2024 Eva-Lena skrev (1 minutt siden): Det forslaget støtter jeg. Vil bensinstasjoner ha åpent på natta, så får de ha 2 ansatte eller holde stengt. Jeg hadde aldri jobbet alene hvor mange andre får tilgang. Den risikoen hadde jeg ikke utsatt meg for. Har jobbet i dagligvare i min ungdom og selv der opplevde jeg ting jeg fint kunne unnvært. Det var seksuelle tilbud, kjefting for ting jeg ikke styrte over, trusler og truing med kniv. Her snakker vi om ett lite tettsted, så hva som kan skje i storbyer vil jeg ikke tenke på engang. Allikevel var jeg tryggere her siden vi var flere ansatte og evt kunder som kanskje ville hjulpet til om noe skulle skje. Så skummelt, kniv også! 🥶 Vet av flere butikkarbeidere både dagligvare og bensisntasjon som har opplevd stalking og pågående menn som er interisert i sex. Å være synlig har sin pris, spesielt når man må være hyggelig og mange mistolker det som interesse. Tenker ofte på de jeg kjenner som må jobbe sent på butikk også, spsielt i helger. Liker det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 25. september 2024 #76 Del Skrevet 25. september 2024 Var ikke det samme SV som ønsket bortimot fri innvandring som er en vesentlig årsak til slike arbeidplasser er utrygge? 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mindblwn Skrevet 25. september 2024 #77 Del Skrevet 25. september 2024 Baktus2024 skrev (27 minutter siden): Hvem skal bestemme hva jeg spiser om natta..? hadde du likt om noen bestemte hva du spiste når på døgnet? i Bodø har man hatt døgnåpen dagligvarebutikk så lenge som tilbake til begynnelsen av 90-tallet og gjerne før det også....på begynnelsen av 90 tallet het butikken døgnåpent, nå er det joker noe nærmere jernbanestasjonen... har ikke hørt om omfattende ran og kriminalitet i disse affærene...skal være enig i at enkelte utsatte 7eleven kiosker i storbyene har vært utsatt for ransforsøk... men satt i den store sammenheng så er det ikke grunnlag for to ansatte, men ingen ulempe heller , for andre enn de som driver den... Det er INGEN som bestemmer hva du skal spise, det er ikke en menneskerett å få kjøpt hva du vil når du vil. Kjøp pølser på butikken så kan du spise pølser hele natta. Det er heller ingen som bestemmer at du ikke kan drikke deg dritings klokka 5 på en tirsdag, selv om du ikke får KJØPT alkohol på det tidspunktet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mindblwn Skrevet 25. september 2024 #78 Del Skrevet 25. september 2024 Stina234 skrev (6 minutter siden): Var ikke det samme SV som ønsket bortimot fri innvandring som er en vesentlig årsak til slike arbeidplasser er utrygge? En av mine ubehagelig opplevelser på nattåpen bensinstasjon var to afrikanske innvandrere som sparka til den lille hunden til ei uføretrygdet dame som kom og kjøpte burger hver natt. Jævla søppelfolk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 25. september 2024 #79 Del Skrevet 25. september 2024 Mindblwn skrev (3 minutter siden): En av mine ubehagelig opplevelser på nattåpen bensinstasjon var to afrikanske innvandrere som sparka til den lille hunden til ei uføretrygdet dame som kom og kjøpte burger hver natt. Jævla søppelfolk Men husk at selv om dette er fryktelig, betyr ikke det at alle innvandrere er dyreplagere. Å de jeg har hørt opplevde ekkle opplevelser, opplevde det av norske, så dette er ikke et innvandrer problem, våre landsmenn og damer er fullt istand til å begå uloveligheter de også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 25. september 2024 #80 Del Skrevet 25. september 2024 Rosalilje84 skrev (3 timer siden): Ikke faen at jeg scanner BankID på en automat på gata. Scanner bankid på en automat på gata? Nei, ser den, visste ikke at dette gikk an engang . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå