Turid truseløs Skrevet 24. september #21 Del Skrevet 24. september LeveMannen skrev (11 minutter siden): Hva??? Det er da plenty av folk som jobber natt. Fra skiftarbeidende i helsevesenet og på fabrikker, til politiet, til buss og taxi sjåfører, til brøyte manskap, til bartendere, osv. Hva i alle dager er det kommunist gærningen prater om? "Nattarbeid er ikke tillatt med mindre arbeidets art gjør det nødvendig" pølser, brus og burger på natt er ikke nødvendig. Men i helsevesenet o.l er det nødvendig, der har du forskjellen 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 24. september #22 Del Skrevet 24. september LeveMannen skrev (2 timer siden): Hva??? Det er da plenty av folk som jobber natt. Fra skiftarbeidende i helsevesenet og på fabrikker, til politiet, til buss og taxi sjåfører, til brøyte manskap, til bartendere, osv. Hva i alle dager er det kommunist gærningen prater om? Du klarer ikke å se forskjellen på hva som gjøres og at det kanskje finnes unntak fra loven? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 24. september #23 Del Skrevet 24. september Turid truseløs skrev (2 timer siden): "Nattarbeid er ikke tillatt med mindre arbeidets art gjør det nødvendig" pølser, brus og burger på natt er ikke nødvendig. Men i helsevesenet o.l er det nødvendig, der har du forskjellen Nja… jeg har ofte jobbet overtid på nattestid langt unna der jeg bor, og det er godt å kunne stoppe og fylle på med en matbit og få med seg litt koffein før man kjører videre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 25. september #24 Del Skrevet 25. september Skjønner jeg godt, og enig med dem! Jobbet selv alene på natten på bensinstasjon for mange mange år siden og fikk meg en real knekk der. Det var mange skumle opplevelser med fulle mennesker som ville ha nattmat og noe "attåt". Ikke lett for en jente i 20 årene alene da altså. Så jeg støtter den! 3 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym1002 Skrevet 25. september #25 Del Skrevet 25. september Enig, leger bør heller ikke jobbe alene om natta. La SV bestemme alt i livet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gagaen Skrevet 25. september #26 Del Skrevet 25. september Meowmere skrev (6 timer siden): Nja… jeg har ofte jobbet overtid på nattestid langt unna der jeg bor, og det er godt å kunne stoppe og fylle på med en matbit og få med seg litt koffein før man kjører videre. Ta med termos og niste, det går så fint at! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gagaen Skrevet 25. september #27 Del Skrevet 25. september Rart at folk ikke makter å se forskjell på det som er nødvendig for liv og helse og det som er der kun fordi at vi er bortskjemte! Jeg er selvsagt for at færrest mulig skal jobbe natt og søndager. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 25. september #28 Del Skrevet 25. september Yellow Eye skrev (9 timer siden): Er dere enig med Bergstø at man burde stenge kiosker, butikker og bensinstasjoner hvor ansatte må jobbe alene om natta? Feministene skal legge seg borti alt de ikke har noe med som vanlig. Arbeidsforhold er et forhold mellom arbeidsgiver og ansatt og ikke Kirsti Bergstø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 25. september #29 Del Skrevet 25. september Sunbrain skrev (9 timer siden): Hadde det ikke vært bra for folkehelsen om folk ikke fikk kjøpt pølser, brus, boller og godteri på dagen!? Hvor langt skal du ta den syns du? 🤯🙄🤦♀️ Kun salat og farris tillatt å selge etter 23:00. Hadde fått flertall i Norge...🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. september #30 Del Skrevet 25. september Brunello skrev (9 timer siden): Ser ingen rasjonell grunn til at bensinstasjoner skal være åpne på natta. Bensin og diesel kan man betale med kort på pumpa. Det hadde vært bra for folkehelsen om folk ikke fikk kjøpt pølser, brus, boller og godteri på natta. Bensinstasjoner selger mer enn det. De selger ting som hjelper hvis bilen din har brutt sammen, de selger Paracet, de selger hygieniske produkter som tamponger og bind, og så videre. Over hele verden har de søndags- og nattåpne butikker. Men Norge skal alltid være annerledeslandet med kommunistisk måte å kontrollere borgerne på. "Du får ikke kjøpe pølse om natta for da blir du tjukk". 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. september #31 Del Skrevet 25. september Brunello skrev (9 timer siden): Ja, egentlig burde vi begrense det mye mer. En god start er å ha mer avgift på sukker og ultraprosessert mat. I tillegg burde bensinstasjonene vært mer som bensinstasjoner nedover i Europa. Nei. En god start er å senke priser på sunn mat. Når den usunne maten koster mye mer enn sunn, så har man det gående. En pizza Grandiosa koster 25-30 kroner på tilbud. Spiser man en hel pizza, så blir man mett. For å lage tilsvarende pizza fra bunn må man kjøpe mel, olje, gjær, ost, pizzasaus, skinke/annet man ønsker å ha på pizza. Noe som er mye dyrere. Folk med lite penger velger selvfølgelig Grandiosaen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. september #32 Del Skrevet 25. september Gagaen skrev (24 minutter siden): Rart at folk ikke makter å se forskjell på det som er nødvendig for liv og helse og det som er der kun fordi at vi er bortskjemte! Jeg er selvsagt for at færrest mulig skal jobbe natt og søndager. Da er hele verden bortskjemte, siden i de aller fleste land har de døgnåpne butikker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gagaen Skrevet 25. september #33 Del Skrevet 25. september Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Da er hele verden bortskjemte, siden i de aller fleste land har de døgnåpne butikker. Ja, det er de jo. Det går fint an å planlegge for å ha det man trenger på natta. Folk greier å ha beredskapslager for mange år og da greier man å ha det for natt. Er det krise så finns det nr man kan ringe å få hjelp, veihjelp f.eks. Dessuten er det med " hvis bilen bryter sammen på natt" et ikke holdbart argument for det er sjelden motorkyndige på jobb på bensinstasjoner og dagens biler kan ikke fikses lettvindt. ( jeg vet du ikke har sagt alt dette men det er relevant likevel i forhold til ditt innlegg) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diverse Skrevet 25. september #34 Del Skrevet 25. september Det handler om sikkerhet for de ansatte, ikke om hvorvidt folk trenger pølser og brus på nattestid. Man er ekstremt sårbar når man er helt alene på jobb og det er lite andre folk ute. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Commander Skrevet 25. september #35 Del Skrevet 25. september Diverse skrev (22 minutter siden): Det handler om sikkerhet for de ansatte, ikke om hvorvidt folk trenger pølser og brus på nattestid. Man er ekstremt sårbar når man er helt alene på jobb og det er lite andre folk ute. Dette var ikke et problem tidligere. Har selv jobbet natt når jeg var student. I andre land måtte man handle gjennom ei luke i veggen. Det føltes fremmed. I Norge kunne man gå inn på kiosken. Bensin stasjonen. Norge var trygt. Kriminalitetsbildet har endret seg? Men nye tider betyr nye utfordringer. Ingen jenter alene på jobb?? Minst 2 på jobb hvor en må være mann kunne vært en løsning. Siden det er diskriminering / forskjellsbehandling av kjønn vil SV at ingen skal jobbe natt? Vi har kanskje kommet dit? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baratheon Skrevet 25. september #36 Del Skrevet 25. september Yellow Eye skrev (11 timer siden): Nattarbeid er ikke tillatt, slår arbeidsmiljøloven fast. Men dette forbudet gjelder ikke for ansatte i varehandelen. Hva er det for et utsagn? Nattarbeid er absolutt tillatt… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. september #37 Del Skrevet 25. september Rosalilje84 skrev (1 time siden): Nei. En god start er å senke priser på sunn mat. Når den usunne maten koster mye mer enn sunn, så har man det gående. En pizza Grandiosa koster 25-30 kroner på tilbud. Spiser man en hel pizza, så blir man mett. For å lage tilsvarende pizza fra bunn må man kjøpe mel, olje, gjær, ost, pizzasaus, skinke/annet man ønsker å ha på pizza. Noe som er mye dyrere. Folk med lite penger velger selvfølgelig Grandiosaen. Hvem skal betale for å senke prisene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. september #38 Del Skrevet 25. september Rosalilje84 skrev (1 time siden): Da er hele verden bortskjemte, siden i de aller fleste land har de døgnåpne butikker. For de fleste av de butikkene som er døgnåpne, er fellesnevneren at det er veldig mye flere mennesker der. Mange steder er åpningstidene dårligere enn i Norge. Eksempelvis i Italia. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 25. september #39 Del Skrevet 25. september LeveMannen skrev (7 timer siden): Å så dum jeg var, jeg trudde at mat og drikke var nødvendig for å overleve jeg... Men da har jeg lært at slik er det altså ikke. Ingen dør av å ikke kunne handle mat mellom 23.00 og 07.00 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 25. september #40 Del Skrevet 25. september Brunello skrev (17 minutter siden): Hvem skal betale for å senke prisene? Vi er et rikt land. Hvis folkehelse er viktig for myndighetene, må en del av penger som i dag brukes på den svæææære administrasjonen, konsulenter og lignende piss, heller kanaliseres i tilskudd for å få billigere sunn mat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå