Gå til innhold

Shoppingstopp på jobben og behov for nye klær!!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Det er supert med økt bevissthet rundt klesforbruk, men man kan jo ikke ta en oppfordring fra sjefen som et absolutt pålegg hvis det er slik at man faktisk trenger nye plagg. Hvis f.eks alle buksene dine er for små/for store/ødelagt og ikke mulig å reparere, må du jo ha "lov til" å kjøpe deg ei ny bukse eller to. 🤪

Bruk heller anledningen til å gå kritisk gjennom klærne dine. Finn ut hva du virkelig trenger, og hva som kan vente. Slik kan du  planlegge innkjøpene dine. Gjør du dette til en vane har du lagt grunnlag for et mer bærekraftig forbruk. Med færre innkjøp kan du kanskje heller bruke litt mer penger per plagg, og kjøpe ting som forhåpentligvis ikke slites så fort. (Selv om det ikke nødvendigvis er en direkte sammenheng mellom pris og slitestyrke.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 20.34):

Så sjefen har oppfordret oss til shoppingstopp og dett eneste vi har "lov" til å kjøpe nytt er undertøy. Og jeg vil gjerne få det til og jeg ønsker ikke å bidra til overforbruk eller de svære haugene med ubrukelige klær i fattige land.

Men jeg trenger nye klær! De gamle blir slitte og stygge. Og det er sååå vanskelig å handle noe på Finn eller Tise! Rare selgere, folk som ikke svarer på mld, ja har t.o.m opplevd ei dame på tise som solgte en kjole hun egentlig ikke hadde!! Og så har du den prisen på nesten 200 kr i tillegg! What to do?? Gode tips?

Anonymkode: 41754...09c

Hvorfor bestemmer sjefen din at du ikke kan shoppe? What am I missing? 🤣 shop i vei det du vil hvor du vil

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er "ikke kjøp kler en måned" utfordring så er jo det ikke gale. Du har ikke så slitte kler at du må kjøpe nå med engang fordi sjefen sa det og du plutselig oppdaget det nå at klerne er slitte nå så nå må du ha ny kler. 

Men også det de fleste sier er at sjefen bestemmer ikke om at du ikke kan kjøpe kler, er bare en utfordring som sjefen lyst at kollega skal prøve ut for å være oppmerksom pengebruk og unødvendig kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sjef har null oversikt over mitt klesskap, så jeg hadde kjøpt akkurat det jeg har lyst på. Dette er uansett ikke noe sjefen har noe med eller kan styre over. Noe slikt fra sjefen hadde faktisk fått meg til å kjøpe mer istedenfor.

Anonymkode: 72143...320

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du i Nord Korea ? Sjefen bestemmer ikke over dette. Har dere inngått en felles shoppe stopp er det nå en ting. Men hvis du trenger klær så trenger du klær, og det har sjefen din stengt tatt ikke noe med. 

Anonymkode: 37b10...a91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...