Gå til innhold

Shoppingstopp på jobben og behov for nye klær!!

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Så sjefen har oppfordret oss til shoppingstopp og dett eneste vi har "lov" til å kjøpe nytt er undertøy. Og jeg vil gjerne få det til og jeg ønsker ikke å bidra til overforbruk eller de svære haugene med ubrukelige klær i fattige land.

Men jeg trenger nye klær! De gamle blir slitte og stygge. Og det er sååå vanskelig å handle noe på Finn eller Tise! Rare selgere, folk som ikke svarer på mld, ja har t.o.m opplevd ei dame på tise som solgte en kjole hun egentlig ikke hadde!! Og så har du den prisen på nesten 200 kr i tillegg! What to do?? Gode tips?

Anonymkode: 41754...09c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke dette. Sjefen bestemmer ikke om du kjøper nye klær privat.

Anonymkode: 554aa...f8e

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper kvalitet, naturmaterialer og steller pent med det (følger vaskeanvisningen) så må du ikke handle nytt hele tiden.

Anonymkode: e4eea...c17

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så sjefen har oppfordret oss til shoppingstopp og dett eneste vi har "lov" til å kjøpe nytt er undertøy.

Drit i sjefen. Det får være grenser hva sjefen skal legge seg bort i.

Anonymkode: 28655...120

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så sjefen har oppfordret oss til shoppingstopp og dett eneste vi har "lov" til å kjøpe nytt er undertøy. Og jeg vil gjerne få det til og jeg ønsker ikke å bidra til overforbruk eller de svære haugene med ubrukelige klær i fattige land.

Men jeg trenger nye klær! De gamle blir slitte og stygge. Og det er sååå vanskelig å handle noe på Finn eller Tise! Rare selgere, folk som ikke svarer på mld, ja har t.o.m opplevd ei dame på tise som solgte en kjole hun egentlig ikke hadde!! Og så har du den prisen på nesten 200 kr i tillegg! What to do?? Gode tips?

Dette hjelper ikke nå, men til senere kan du ha egne jobbklær/borteklær.  Hvis du skifter med en gang du kommer hjem blir ikke jobb/borteklærne så raskt slitte og stygge, og du sparer både lommebok og miljø :)

Anonymkode: ccde2...9f1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen har vel ikke kontroll på hva du har i klesskapet? Si at du ryddet i skapet og fant klær som ikke har brukt på mange år eller som du knapt nok husker å ha kjøpt hvis noen spør om du har nye klær.

Men hva jobber du med siden klærne blir slitte? Barnehage eller annet utendørs? Jeg har klær som er over 10 år gamle som fremdeles er fullt brukbare. Vinterjakka mi er fra 2009. «Hemmeligheten» min er å følge vaskeanvisningen, ikke blande bomull og syntetisk i samme vask, tørke ute i skyggen eller inne i et rom med avfukter (aldri «ordentlige» klær i tørketrommelen), bruke nuppefjerner ved behov, reparere små hull o.l med en gang de blir oppdaget.

Anonymkode: b5f35...7a1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er jo da kun en oppfordring. Ikke noe annet. Det er dessuten ikke slik at en sjef på en arbeidsplass kan si noe som helst om hva du bedriver på din fritid.

Kan ikke skjeønne at du gjør så mye ut av det. Om du trenger nye klær og har penger til det, så kjøper du klærne du ønsker.

Anonymkode: dc30a...989

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp klær. 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kjøp nye klær med kvalitet. 

Anonymkode: eb64b...352

Kvaliteten på klær er dårligere nå. 

Anonymkode: 3883a...0bb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp hva du selv ønsker, sjefen din har da ikke noe med det å gjøre.

Veldig glad jeg bruker uniform på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjefen kan oppfordre og oppmuntre, og felles bevisstgjøring rundt shopping kan være lurt og inspirerende, men trenger du faktisk klær står det deg helt fritt å kjøpe dem. Det er ditt valg, din vurdering og din avgjørelse.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ærlig talt - sjefen kan overhodet ikke bestemme dette, og har da heller ikke gjort noe annet enn å oppfordre? Trenger du nye klær, så kjøper du nye klær 🙂 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...