Gå til innhold

Gravid med tvillinger for andre gang!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan ikke være mulig!!?

vi har tvillinger på 2 år og skulle gå igang med å få et søsken. Gravid ble jeg ganske kjapt. Jeg hadde derimot aldri i min villeste fantasi trodd at man kunne få tvillinger to ganger??

Oppdaget dette på tidlig ultralyd (ca 11+3) idag og har ekstremt ambivalente følelser. Opplevde at vedkommende som utførte undersøkelsen synes dette var sykt kult og gøy, mens jeg er i sjokk! 
 

Jeg burde sikkert blitt glad, men nå er livet mitt fullstendig krise! Hvordan kan dette skje liksom??? Og sannsynligheta??

Vil bare ta abort, for jeg klarer ikke se hvordan dette skal gå… ny bil, hus, tid, økonomi osv!

dette er jo galskap!

Anonymkode: fa4e8...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere sparer mye penger på at småsøsknene kan arve de litt større da. Mye penger å spare på klær og utstyr. Og så høres det fantastisk ut p ha to tvillingpar som er så nære i alder! Vi har forresten tvillinger og "enling" selv.

Anonymkode: adebe...546

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ikke i din villeste fantasi trodd det var mulig å få tvillinger 2 ganger? 

Det er da absolutt like fullt mulig å få tvillinger 2 eller flere ganger som bare én. Er ikke sånn at har man fått tvillinger en gang så er det umulig at det skjer igjen. Ei heller omvendt. Har man fått tvillinger en gang, så er det nesten større sjanse for å få det flere ganger. Særlig om det er toeggede tvillinger, det er man gjerne genetisk disponert for og dermed har større sjanse for å få det både en og flere ganger. 

Sannsynligheten.. 1 av 75 fødsler i Norge er tvillinger. CA 70% av det er 2 eggene tvillinger. I 2023 var det 715 tvilling fødsler i Norge. Har man fått 2 eggene tvillinger én gang, så er det dobbelt så sannsynlig for at man får det én gang til..  Sannsynligheten øker også med kvinnens alder. 

 

 

Anonymkode: d0411...d6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det kan ikke være mulig!!?

vi har tvillinger på 2 år og skulle gå igang med å få et søsken. Gravid ble jeg ganske kjapt. Jeg hadde derimot aldri i min villeste fantasi trodd at man kunne få tvillinger to ganger??

Oppdaget dette på tidlig ultralyd (ca 11+3) idag og har ekstremt ambivalente følelser. Opplevde at vedkommende som utførte undersøkelsen synes dette var sykt kult og gøy, mens jeg er i sjokk! 
 

Jeg burde sikkert blitt glad, men nå er livet mitt fullstendig krise! Hvordan kan dette skje liksom??? Og sannsynligheta??

Vil bare ta abort, for jeg klarer ikke se hvordan dette skal gå… ny bil, hus, tid, økonomi osv!

dette er jo galskap!

Anonymkode: fa4e8...09b

Det er fullt mulig, spesielt om du har et tvillingpar fra før. 
Håper du har tatt vare på klær og utstyr fra første tvillingpar. Har du det, så har du spart mye på den utgiftsposten. Må dere ha nytt hus egentlig? Barna kan dele rom i noen år. 

Anonymkode: 39d01...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...