AnonymBruker Skrevet 26. september #21 Del Skrevet 26. september Har ikke hygget meg med hygge cola siden jeg fylte 18 og måtte betale tannlege selv . når det gjelder sukker, så kommer det an på helheten , om du ikke har hygge sjokolade og hygge vafler osv i tilegg er vel sukkermengden innafor om du er slank og aktiv . Jeg hadde allikevel ikke turt og utsette tennene mine for dette . Anonymkode: 831c6...762 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #22 Del Skrevet 26. september ElectricScum skrev (På 25.9.2024 den 13.37): Jeg unner meg også litt hygge-cola, nesten hver dag. Men det er gjerne ikke mer enn et lite glass. Så i snitt drikker jeg litt under 1,5 liter i uka. Jeg gidder ikke frarøve meg selv denne hyggestunden. Forsøker generelt å fete meg opp også, så vekt er iallfall ingen motivasjonsfaktor for å kutte det ut. Ikke har jeg hull i tennene heller. Jeg har heller aldri hatt hull, det er syreskadene som er dyre og oppstår over tid . Irriterer meg at foreldrene mine lot meg drikke cola som tenåring , jeg visste ikke bedre og kanskje ikke de heller. Må betale dyrt for det senere i livet . Anonymkode: 831c6...762 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 26. september #23 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 13.41): Det er fortsatt mye syre, altså. Anonymkode: b38d2...6ee Sikkert, men det var nok matematikkferdighetene det ble reagert på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 26. september #24 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har heller aldri hatt hull, det er syreskadene som er dyre og oppstår over tid . Irriterer meg at foreldrene mine lot meg drikke cola som tenåring , jeg visste ikke bedre og kanskje ikke de heller. Må betale dyrt for det senere i livet . Anonymkode: 831c6...762 Men har du syreskader, da? Jeg har aldri drukket såpass mye cola at jeg har fått syreskader eller hull og jeg har bikket 50 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #25 Del Skrevet 26. september Nei, om det gir deg glede så for all del kos deg med den. Men sukkerfri brus er alltid ett bedre alternativ. Anonymkode: 37211...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #26 Del Skrevet 27. september Ja det er mye! og kjenner jeg blir trist over svar som at «noen laster må man ha» osv.. Cola er usunt. Om du velger å drikke det hver dag så er det helt uproblematisk for alle andre. Men ikke tro eller innbill deg at det er bra for kroppen, eller at det ikke gir skader på sikt. og for guds skyld ikke bytt til lett brus. Aspartam er giftig. Sukker er da tross alt naturlig. Anonymkode: 2f8da...c3c 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #27 Del Skrevet 27. september Jeg ville ikke hatt i meg alt det sukkeret, for jeg går lett opp i vekt, så aldri i livet for meg med en halv liter sukker-cola daglig. 200 kcal ekstra daglig er ca 10 kg på et år. Men jeg drikker mye lettbrus da. Ikke sunt det heller, men koser meg med det. Anonymkode: dc92c...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #28 Del Skrevet 27. september Er du overvektig da? Hvis ikke hadde jeg ikke tenkt så mye over det. Anonymkode: a496b...58e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september #29 Del Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 13.28): Hvir selger de Hygge-cola? Anonymkode: 2f524...5d1 Alle steder. Anonymkode: f2e7f...5d1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #30 Del Skrevet 28. september Brus er egentlig helt unødvendig og usunt. Her drikker jeg lite brus i ukedagene,og handlet ikke brus inn til helgen heller. Anonymkode: 3f3e6...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #31 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 20.23): Jeg har tenkt litt på hvor mye brus jeg drikker i hverdagen, og har innsett at jeg får i meg omtrent en halv liter cola hver dag. Jeg ser på det som min lille «hygge-cola» som jeg koser meg med enten etter jobb eller under middagen. Men nå begynner jeg å lure – er det egentlig for mye? Jeg vet at cola inneholder en del sukker, og det er nok ikke det sunneste alternativet. Samtidig er det en rutine jeg har blitt vant til, og det gir meg en liten boost og følelse av kos i hverdagen. Hva tenker dere? Er en halv liter cola om dagen noe jeg bør bekymre meg for, eller er det innenfor? Hvor går grensen, og har dere noen tips til alternativer for de som elsker brus, men vil begrense sukkerinntaket? Andre som hygger seg med hygge-cola her? Anonymkode: f2e7f...5d1 Du må se på det totale sukkerinntaket ditt. Er du ekstremt sunn ellers så trenger det ikke å være for mye, men spiser du ellers mye ultraprossesert mat full av sukker og godis i tillegg bekker du fort grensen for sukkerinntak. Drikk vann eller boblevann. Anonymkode: a834e...06d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #32 Del Skrevet 28. september Det første du må jobbe med er kose-seg-psykologien. Du skal "Kose" deg, da må du bruke en form for stimulant. Som stimulerer reseptorer i hjernen din så du føler deg bra, du bruker jo dette som en belønning for deg selv. Er her du må starte å jobbe, fjerne denne dumme usunne vanen din. Det er hardt i starten, men etter 2uker+ så slipper taket greit for de fleste. Du drikker heller vann som tørstedrikk. Dette gjelder alle dumme avhengigheter som mennesket skaper seg, nikotin, koffein, alkohol, søtsaker, etc... Anonymkode: 489d1...963 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #33 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det første du må jobbe med er kose-seg-psykologien. Du skal "Kose" deg, da må du bruke en form for stimulant. Som stimulerer reseptorer i hjernen din så du føler deg bra, du bruker jo dette som en belønning for deg selv. Er her du må starte å jobbe, fjerne denne dumme usunne vanen din. Det er hardt i starten, men etter 2uker+ så slipper taket greit for de fleste. Du drikker heller vann som tørstedrikk. Dette gjelder alle dumme avhengigheter som mennesket skaper seg, nikotin, koffein, alkohol, søtsaker, etc... Anonymkode: 489d1...963 Er det ikke lov å hygge seg lenger nå. Anonymkode: f2e7f...5d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #34 Del Skrevet 28. september Kos deg med denne brusen du TS, tipper den tar bort suget av annet godis. De som drikker appelsinjuice eller eplejuice får også i seg mye sukker, og hører ikke om annet enn at folk er aaaaaavhengig av sjokolade. Jeg f eks MÅ ha litt godis til kaffen etter middag, så jeg får nok i meg like mye sukker som du gjør. Uansett, ikke bry deg så hardt om hva andre mener. Anonymkode: 4db66...82a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #35 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 22.17): Jeg har heller aldri hatt hull, det er syreskadene som er dyre og oppstår over tid . Irriterer meg at foreldrene mine lot meg drikke cola som tenåring , jeg visste ikke bedre og kanskje ikke de heller. Må betale dyrt for det senere i livet . Anonymkode: 831c6...762 Ærlig talt. Du kan ikke skylde dette på foreldrene dine. Anonymkode: a3656...d22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #36 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Er det ikke lov å hygge seg lenger nå. Anonymkode: f2e7f...5d1 Jo, men cola har ingenting med hygge å gjøre. Lurer deg selv trill rundt. Anonymkode: 489d1...963 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #37 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 9.03): Om det er sukkernivået som bekymrer så kan du jo teste Cola Zero eller Pepsi Max. Etter en lien tilvenning kommer du til å foretrekke de variantene. Anonymkode: 6882b...0f5 Det har jeg gjort gjentatte forsøk på siden 80-tallet (mener å huske at det var Tab som kom med sukkerfri den gangen). Etter Tab har jeg prøvd omtrent alle varianter, også sukkerfri saft. Klarer fremdeles ikke smaken av hverken saft, Pepsi Max eller Cola Zero. Så det er ikke alle som klarer å "tilvenne" seg den kunstige smaken. Anonymkode: 37c72...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #38 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har jeg gjort gjentatte forsøk på siden 80-tallet (mener å huske at det var Tab som kom med sukkerfri den gangen). Etter Tab har jeg prøvd omtrent alle varianter, også sukkerfri saft. Klarer fremdeles ikke smaken av hverken saft, Pepsi Max eller Cola Zero. Så det er ikke alle som klarer å "tilvenne" seg den kunstige smaken. Anonymkode: 37c72...7af Kunstig søtning er ikke sunnere. Bare noe man bruker for å lure mennesker til å kjøpe enda et produkt. Anonymkode: 489d1...963 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #39 Del Skrevet 28. september ashley jackson skrev (På 24.9.2024 den 20.30): Har du tenkt på hva syren fra 1,5 liter brus gjør med tennene dine da? Brus uten sukker langt verre, vann med smak er verst. Anonymkode: 304be...32f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #40 Del Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Er det ikke lov å hygge seg lenger nå. Anonymkode: f2e7f...5d1 Hvis kosen gjør deg overvektig og tar knekken på tennene dine, så er svaret nei faktisk. Mange som koser seg med røyk. Samme logikken der Anonymkode: 0f805...a09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå