AnonymBruker Skrevet 25. september #21 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): Som mor og tante til dyslektikere opplever jeg det krenkende at folk her inne skal korrigere det folk skriver. Min sønn og niese kunne fint å skrevet er slikt innlegg om de ikke skriver i et program på pc som har korrigering. Lite trolig at de ville ha uttrykt seg flere ganger om de fikk vite hva folk skrev om innlegget deres. Anonymkode: f1efe...865 Det er ingen dyslektiker som har skrevet det. Det er en som taster løs på telefonen og ikke gidder å lese ordene man har skrevet før man poster. Masse feiltrykking og bomming på bokstavtastene, er det det er. Resultatet er at det blir grautmål og til dels uforståelig for andre. Gidd å lese over før man poster, det er høflig og greit gjort for andre som skal lese det man skriver. Ikke verre enn det. Anonymkode: 04700...69a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. september #22 Del Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det går over etter noen dager. Lag myk mat; lapskaus, grøt, suppe osv. Det er ikke såå vondt at det er uoverkommelig. Beklager å være kjip: men barn har ikke vondt av å kjenne på litt ubehag. Fungerer ikke Ibux, så må hun bare leve med litt smerter. Anonymkode: 80976...060 Om hun har såpass vondt at det går utover spising, og andre dagligdagse gjøremål, tenekr jeg en smertelindring kan være fint. Jeg delvis hadde regulering i 2010, og jeg husker det som smerter i tannraden, vanskeligheter med å sove, orket ikke spise noe, selv ikke mos eller smothie....så om hun opplever det samme støtter jeg en smertelindring. Er ellers ening i at barn må lære seg å tåle smerter, men ikke for en hver pris. Jeg kjenner voksne som tar paracet grunnet hodepine eller mensen.....hvorfor må ikke de klare seg uten om barn må det. Anonymkode: f1efe...865 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #23 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 23.08): Når eldste fikk streng på så brukte vi varmehandsker i tillegg til smertestillende. Han syns at det hjalp. Men nå leser jeg her inne at det sikkert var helt feil. Så med nestemann får vi prøve med isbiter.. Anonymkode: 0f29e...957 Det viktigste er at barnet føler det hjelper. Paracetamol, ibux, varme, kulde, distraksjoner.. Den eldste hos oss mente at paracet og ibux ikke hjalp, men problemet var at hun hele tiden tenkte på reguleringen og derfor ikke klarte å la den være i fred (som er naturlig når du nettopp har fått masse metall i munnen). Hun var borti med tunga, dyttet på kinnet med fingrene.. Du vet.. Så faren plukket opp "smertelindrende drikketabletter fra tannlegen" på veien hjem neste dag, også kjent som C-vitamin-brusetabletter, og så på filmer med henne hele fredagskvelden. På lørdagen var de på shopping, så hun ikke tenkte så mye på regjeringen. Det fungerte kjempebra! Placeboeffekten er virkelig ikke tull. Også kunne hun heldigvis le når hun kom inn på kjøkkenet et halvt år senere, hvor moren forsøkte å bruke opp de siste brusetablettene... Ooops. Anonymkode: 3b3b3...0a9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #24 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 21.49): Som mor og tante til dyslektikere opplever jeg det krenkende at folk her inne skal korrigere det folk skriver. Min sønn og niese kunne fint å skrevet er slikt innlegg om de ikke skriver i et program på pc som har korrigering. Lite trolig at de ville ha uttrykt seg flere ganger om de fikk vite hva folk skrev om innlegget deres. Anonymkode: f1efe...865 Som mor til tre dyslektikere samt gift med en fant jeg det overhode ikke krenkende at disse feilene ble bemerket. Dette var ikke dysleksi feil, dette var kun "Skrive for fort på tastaturet og la være å korrekturlese " feil. Det kan skje den beste, alle slurver innimellom, også din sønn og niese, men å legge det på dysleksi blir feil. Anonymkode: cf515...854 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #25 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 25.9.2024 den 15.17): Om hun har såpass vondt at det går utover spising, og andre dagligdagse gjøremål, tenekr jeg en smertelindring kan være fint. Jeg delvis hadde regulering i 2010, og jeg husker det som smerter i tannraden, vanskeligheter med å sove, orket ikke spise noe, selv ikke mos eller smothie....så om hun opplever det samme støtter jeg en smertelindring. Er ellers ening i at barn må lære seg å tåle smerter, men ikke for en hver pris. Jeg kjenner voksne som tar paracet grunnet hodepine eller mensen.....hvorfor må ikke de klare seg uten om barn må det. Anonymkode: f1efe...865 Jeg har hatt regulering selv som barn, så jeg vet godt at det kan være ganske vondt. Men sammenlignet med mye annet, er det veldig overkommelig. Også helt uten smertestillende (jeg fikk ikke det da jeg fikk regulering). Det er et stort problem at mange overspiser smertestillende. Og da særlig unge mennesker. Det er på ingen måte bra for kroppen. De som tar smertestillende for lette plager, bør absolutt slutte med det. Derav mener jeg barn må lære seg å tåle litt smerte. Hvis ikke kan de ende slik du beskriver: de tar Paracet for hvert minste ubehag. Anonymkode: 80976...060 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 26. september #26 Del Skrevet 26. september Ibux og Paracet alternerende de to døgnene som er verst. Følg dosering på pakken. Is og varm te var det jeg synes funket best. Og bare stå i det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #27 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har hatt regulering selv som barn, så jeg vet godt at det kan være ganske vondt. Men sammenlignet med mye annet, er det veldig overkommelig. Også helt uten smertestillende (jeg fikk ikke det da jeg fikk regulering). Det er et stort problem at mange overspiser smertestillende. Og da særlig unge mennesker. Det er på ingen måte bra for kroppen. De som tar smertestillende for lette plager, bør absolutt slutte med det. Derav mener jeg barn må lære seg å tåle litt smerte. Hvis ikke kan de ende slik du beskriver: de tar Paracet for hvert minste ubehag. Anonymkode: 80976...060 For deg var det overkommelig. Nystrammet regulering kan gi langt forbi 'lette plager' på smerteskalaen. Jentungen på 13 tar så å si aldri smertestillende. Jeg tilbyr om hun en sjelden gang har hodepine eller andre forbigående plager - et par ganger i året kanskje - og hun takker alltid nei. Med unntak av da hun fikk regulering, da takket hun ja. Hun tåler ellers smerter nesten litt for godt. Anonymkode: d4212...a00 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #28 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg har hatt regulering selv som barn, så jeg vet godt at det kan være ganske vondt. Men sammenlignet med mye annet, er det veldig overkommelig. Også helt uten smertestillende (jeg fikk ikke det da jeg fikk regulering). Det er et stort problem at mange overspiser smertestillende. Og da særlig unge mennesker. Det er på ingen måte bra for kroppen. De som tar smertestillende for lette plager, bør absolutt slutte med det. Derav mener jeg barn må lære seg å tåle litt smerte. Hvis ikke kan de ende slik du beskriver: de tar Paracet for hvert minste ubehag. Anonymkode: 80976...060 Tannregulering oppleves veldig forskjellig etter hva tannreguleringen skal korrigere også. Kanskje du hadde tannregulering for underbitt, mens barnet til TS har for overbitt, kryssbitt, trangstilling, åpent bitt eller mellomrom mellom tennene. Selv hadde jeg overbitt og trangstilling, og korrigeringen av trangstillingen var mye vondere enn korrigeringen av overbittet. For korrigeringen av trangstilling medførte at enkelttenner gjorde vondt fra roten av tannen i tannkjøttet, og ikke generelt vondt i "hele" munnen som var nye mer overkommelig. Litt som at det er mer smertefullt å lugge i noen få hårstrå, sammenlignet med å dra i hele hestehalen samtidig med samme kraft. Jeg tok aldri ibux eller paracet, men var fordi jeg ikke fikk til å svelge piller. Måtte bli dødelig syk og tvinges til å svelge dem på sykehus før jeg fikk til det. Og jeg sov veldig dårlig hver gang de justerte på reguleringen min. Å ta en paracet eller en ibux en gang eller to til dagen de to første dagene etter justering av tannregulering kan nemlig være det som gjør at barnet sover bedre og får bedre læringsutbytte på skolen de neste dagene. Det betyr ikke at de ender opp med å ta en paracet for det minste ubehag. Anonymkode: 3b3b3...0a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå