Gå til innhold

Puli eller Bearded collie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er intressert i begge rasene men kan noen fortelle meg om dem? Har prøvd å lese men det er så få av de hundene og er det fordi de ikke har ett greit gemytt? Og hvordan er pelsstell og gjerne alt om hunderasene. Hvordan fremstår dem i hverdagen?

Anonymkode: 208bb...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som kan fortelle litt om disse rasene her? Noen som har noen erfaringer både på godt og vondt. All tips mottas med takk.

Anonymkode: 208bb...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent en puli og det var en skikkelig morsom og snill type. 

Men, og det er et stort MEN for meg, den stinket sur mopp og tisse, og når den kom inn fra tur hadde den halve skauen med seg i pelsen. Dette var en hanne.

Bearded collie kjenner jeg ikke annet enn at jeg syns de jeg har møtt er søte å se på. 

Av de to har jeg nok mest sans for pulien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vokst opp med en bearded collie ❤️ en utrolig herlig hund med et nydelig vennlig gemytt. Det er vanlig for denne rasen har jeg skjønt. Jeg har bestemt meg for å skaffe meg denne rasen igjen snart ☺️ Han gikk meget godt sammen med voksne og barn, og var vennlig ovenfor andre hunder og andre dyr. Aldri noe aggressivitet eller annet styr med denne hunden. 

Jeg har også lurt på hvorfor denne rasen ikke er så vanlig. Men det virker som mange ikke har hørt om den en gang, så lite publisert kanskje? Eller frykt for pelsstell? Men jeg syns ikke det var så mye pelsstell med han vi hadde
 

Anonymkode: f384d...37d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...