Gå til innhold

Baby 7 mnd roper og gråter 80% av tiden, i flere mnd..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger virker det som magevondt (nå særlig pga fast føde), andre ganger bare personlighet eller uviss plage. Det er altså høy roping som går over i gråt, eller gråting og utilpass, størstedelen av våkentiden. 1 av 6 dager er bra. Hun sover greit og er ikke plaget under søvn. Skjønner ikke hva det er for noe, eller hva vi kan gjøre. Og særlig ang fast føde. Hun spiser ikke så mye, er fortsatt i «smaksprøve» porsjoner nesten, og har vært det i en mnd, men er like plaget. Maten hun får er ikke noe hun kan være allergisk mot. 
 

Hjelp vær så snill🥺

Anonymkode: 7cd56...927

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det har vært sånn siden 3 måneder.

Anonymkode: 7cd56...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så jeg lurer på om hun kan ha en eller annen diagnose? 😞

Anonymkode: 7cd56...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter hun å gråte hvis du tar henne med ut på ærend, går og ser ting og hun får oppleve noe, se noe nytt osv? Eller gråter og roper hun uansett hva som skjer rundt henne og uansett hvor du tar henne med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hjelpe noen ganger, i alle fall en liten stund, men ikke alltid. I dag var det roping og gråting i bilen og på butikken

Anonymkode: 7cd56...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De andre gangene kan det hjelpe i alt fra 10-45 minutter 

Anonymkode: 7cd56...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva sier helsesøster? Gråting 80 % av tiden er ikke normalt.

Anonymkode: dcd88...bdc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun reagerte ikke så mye på det sist. Vi skulle prøve ut melkefri mme i samråd med fastlegen, det syntes hun var bra. Legen på helsestasjonen reagerte ikke i det hele tatt, hun mente at urolig og gråt i 80% av tiden kunne være normalt. Har ikke snakket med dem etter det, og er litt sånn, hva kan de egentlig gjøre? 

Anonymkode: 7cd56...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på at du sier hun ikke får noe hun kan være allergisk mot. Det er veldig mye enkeltpersoner kan reagere på, hvis de er disponert for det. Så jeg lurer vel på hva hun får i seg.

F.eks. hvis du ammer fremdeles, så kan det være ting du spiser hun reagerer på.

Om hun bare får mme så kan det være ting i den som hun reagerer på.

Både melk og gluten kan man reagere på, men også f.eks. mais (mais er undervurdert når det kommer til både mageproblemer og hudproblemer som eksem m.m.). Men også helt andre ting.

Hun kan ha reflux. Hun kan ha låsninger i nakke/rygg som gir henne smerter. Eller annet.

Jeg hadde i hvert fall ikke slått meg til ro med at en lege sier det kan være normalt å at et så lite barn skriker så mye, hvis det ikke har kolikk. Jeg hadde stått på for å få dette mer utredet.

Jeg ville startet hos en manuellterapeut eller kiropraktor for å utelukke at baby har låsninger som kan gi smerter og problemer med mat. Og finner ikke denne noe, da ville jeg gått videre.

Håper for babys og din skyld at dere finner ut av dette, for det er så slitsomt og fortvilende for begge ❤️

Anonymkode: b95ac...06f

  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er hverdagen deres? Prater du med baby? Synger? Leker? Gir oppmerksomhet? Roping/gråting kan være babyens måte for å få kontakt på. 

Anonymkode: f3b05...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg reagerer på at du sier hun ikke får noe hun kan være allergisk mot. Det er veldig mye enkeltpersoner kan reagere på, hvis de er disponert for det. Så jeg lurer vel på hva hun får i seg.

F.eks. hvis du ammer fremdeles, så kan det være ting du spiser hun reagerer på.

Om hun bare får mme så kan det være ting i den som hun reagerer på.

Både melk og gluten kan man reagere på, men også f.eks. mais (mais er undervurdert når det kommer til både mageproblemer og hudproblemer som eksem m.m.). Men også helt andre ting.

Hun kan ha reflux. Hun kan ha låsninger i nakke/rygg som gir henne smerter. Eller annet.

Jeg hadde i hvert fall ikke slått meg til ro med at en lege sier det kan være normalt å at et så lite barn skriker så mye, hvis det ikke har kolikk. Jeg hadde stått på for å få dette mer utredet.

Jeg ville startet hos en manuellterapeut eller kiropraktor for å utelukke at baby har låsninger som kan gi smerter og problemer med mat. Og finner ikke denne noe, da ville jeg gått videre.

Håper for babys og din skyld at dere finner ut av dette, for det er så slitsomt og fortvilende for begge ❤️

Anonymkode: b95ac...06f

Støtter dette👍

Min baby var slik som din. Han hadde intoleranse mot melk og låsninger i ryggen

Anonymkode: c946a...1b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar liten❤️Dette høres så tøft ut for baby og deg! Det skal ikke være slik! Jeg hadde tatt med meg barnet til kiropraktor, som en over her også nevner. Og dersom det ikke hjelper sjekke for stramt tungebånd. Det var roten til så mye problemer for min urolige lille baby. 

Anonymkode: 70e91...f0d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle. Vi har prøvd melkefritt. Hun får bare mme. Jeg tenker at problemet er noe annet enn fast føde siden det har vært sånn i flere måneder, men samtidig mistenker jeg  enkelte ganger at det er noe hun har spist. Så antagelig en kombinasjon. Hun får bare mme. 
Takk for tips om at mais kan reageres på!
 

Vi har også vært hos manuell terapeut og sjekket ører og tungebånd. 
 

Jeg er gansle sikker på at hun får det hun trenger av stimuli, og det er sånn at verken prating, leking, avslapning, bli bært i armene, gå ut virker når det er på det verste. Akkurat nå har hun en sånn periode at hun roper og gråter, mens andre ganger er hun utilpass og delvis gråter (uten denne ropingen)

 

Noen som vet om kan det være stille refleks selv om jeg ikke ser noen sammenheng med at det blir verre etter måltider, at hun ikke blir verre når hun blir lagt ned, og at jeg ikke ser at hun før noe opp i halsen for så å svelge det igjen (som mange andre ser på sine babyer med stille refluks)? 

Anonymkode: 7cd56...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvordan er hverdagen deres? Prater du med baby? Synger? Leker? Gir oppmerksomhet? Roping/gråting kan være babyens måte for å få kontakt på. 

Anonymkode: f3b05...ef7

Jeg svarte deg ovenfor, men må også bare si, blir litt paff over at noen kan tenke at det er årsaken og at man ikke hadde funnet ut av det de fire månedene det har pågått. At et så stort problem kan løse seg med sang. Det skulle jeg ønske i alle fall! 

Anonymkode: 7cd56...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tusen takk for svar alle. Vi har prøvd melkefritt. Hun får bare mme. Jeg tenker at problemet er noe annet enn fast føde siden det har vært sånn i flere måneder, men samtidig mistenker jeg  enkelte ganger at det er noe hun har spist. Så antagelig en kombinasjon. Hun får bare mme. 
Takk for tips om at mais kan reageres på!
 

Vi har også vært hos manuell terapeut og sjekket ører og tungebånd. 
 

Jeg er gansle sikker på at hun får det hun trenger av stimuli, og det er sånn at verken prating, leking, avslapning, bli bært i armene, gå ut virker når det er på det verste. Akkurat nå har hun en sånn periode at hun roper og gråter, mens andre ganger er hun utilpass og delvis gråter (uten denne ropingen)

 

Noen som vet om kan det være stille refleks selv om jeg ikke ser noen sammenheng med at det blir verre etter måltider, at hun ikke blir verre når hun blir lagt ned, og at jeg ikke ser at hun før noe opp i halsen for så å svelge det igjen (som mange andre ser på sine babyer med stille refluks)? 

Anonymkode: 7cd56...927

Siden dere allerede har vært hos manuellterapeut og fått sjekket ører og tungebånd, så ville jeg krevd videre utredning. Det virker som om hun har smerter ut fra det du forklarer, og det har alltid en grunn.

Når det gjelder mais, hvis det skal testes ut så må man kutte det 100 %! (inkl. stivelse og sukkerarter i mat som er laget av maisplante - for hos de som reagerer på det så er det som regel forsvinnende liten mengde som skal til før de reagerer).

Men det er jo mulig å reagere på hva som helst, så vanskelig å si hva hun reagerer på.

Er hun sjekket for ev. cøliaki?

Vær tydelig med fastlege og be om utredning, for det virker som om lege på helsestasjonen tok veldig lett på dette!

Anonymkode: b95ac...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...