Gå til innhold

Små kløende vannblemmer mellom fingre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har aldri skrevet i et slikt forum som dette men nå begynner jeg å miste litt håpet.

Jeg får noen slags små bobler med veske inni mellom fingrene og oppå. Jeg har hatt dette av og på siden mai nå. Når det kommer er kløen og svien så intens at det er det eneste jeg kan tenke på. Jeg har også fått slike bobler med samme intensitet av kløe i pannen. Det kan hende det er 2 forskjellige ting.  Jeg prøver ulike kortizon kremer fra legen men ingenting hjelper og kløen er der. Det tar 1-2 uker før det går over av seg selv.

Har noen hatt noe lignende før?

Legen min trodde først det var brannkopper, men det smitter ikke på andre enn meg selv. Vi har gått over til noe som heter pomfolyx. Men vanskelig å si. Jeg har også en del perioal dermatitt og leste at dette kan komme på andre steder på kroppen. 

 

 

Anonymkode: 7b310...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber du med noe der du er utsatt for noe? Mange på min arbeidsplass plages, og der skyldes det bruk av latexhansker. Må bruke nitril, så går det bedre :)

Anonymkode: 43eee...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke være en soppinfeksjon da? 

Det kan gi blemmer i "hudfolder" som f.eks. mellom fingrene.

Anonymkode: a8c7e...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google: hudens eksem. Se om bildene som kommer opp er lik blemmene du får. 
Jeg har dette og det kommer i perioder. Fått beskjed av hudlege om å bruke hydrokortisonkrem hver kveld for å forebygge. 
Han mente at det er noe jeg ikke tåler, men jeg har ikke sjekket hva det er. 
Så lenge jeg bruker håndsåpe uten parfyme så blusser det ikke opp. 

Anonymkode: 4053f...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pomfolyx var det første jeg tenkte, men da er jo pannen rart. Ellers har man jo pustulosis palmeoplantaris, PPP, en type psoriasis(derom strides de lærde). Det finnes også et fenomen med at man kan få eksem med blemmer i arr og sår hvis man har eksem. Jeg har fått blemmer rare steder pga plaster, da jeg ikke tåler plasterlim. Så kan være reaksjon på noe, allergisk, eller kontakteksem for noe du ikke tåler. 

Kortison er vel uansett førstevalget, men har du sterk nok kortison? Til slike ting bruker man gjerne sterkeste type, kategori 4, f eks dermovat. 

Anonymkode: 103f5...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...