AnonymBruker Skrevet 26. september #21 Del Skrevet 26. september Rosa_katt skrev (På 24.9.2024 den 11.10): Jeg går litt tur på fortauet med hunden min. Jeg er 25 år, og går rundt 15 minutter om gangen, ca. 4 ganger om dagen. Er det lite? Hvor mye/lenge går dere tur om gangen? Det er veldig lite. Alle hunder har behov for å bruke kroppen sin, til og med hvis det er en bichon frise. Jeg har liten hund og går minst to timer om dagen, men ofte 4-6 timer om dagen. I tillegg trener jeg mye med hunden og den får mye mental trening. Du bør nok sette deg litt mer inn i hva en hund trenger. Lite aktivitet fører gjerne til overvekt, overvekt fører gjerne til sykdom og tidlig død. Du trenger for så vidt mer aktivitet selv også, så det er bare å komme seg ut på tur 😊 Anonymkode: a6f6a...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september #22 Del Skrevet 26. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 11.22): Kommer jo helt an på hundens behov. Har du en bischon frise så er det der helt sikkert greit, men har du en hund som krever mer aktivitet så bør du legge inn en langtur. Utover hundens behov så kommer det helt an på hva som er ditt utgangspunkt og mål. Pga. helse har jeg i perioder gjort som deg, gått korte turer flere ganger daglig, så jeg får hentet meg inn. Men generelt sett er det bedre med 2 x 30 minutter for min del. Anonymkode: 62765...0fa AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 15.55): Jeg går som regel minst 1 time, gjerne mer på hovedtur. Som regel måler jeg i kilometer heller enn tid, så det riktige vil være å si at vi går mellom 6 og 8 kilometer. Vi går i skog og mark, sjelden på asfalt. Jeg går to ganger om dagen, en lang tur og en litt kortere på en god halvtime på ettermiddagen. Av og til blir ettermiddagsturen lenger, det avhenger litt av vær og form, den blir aldri kortere enn 30 minutter. Hundene må få tid til å snuse, tisse og gå på do. Denne turen er en kombinasjon av asfalt og skogssti. Mellom dette har hundene tilgang på uteområde. Jo, men på 15 minutter er det ikke rare snusingen den får gjort og så på asfalt?! Hvorfor har du hund @Rosa_katt? Anonymkode: 0e551...41f Får hundene deres seriøst bare to turer om dagen? Mattilsynet setter tre som absolutt minimum for hund 🫣 « Hvor ofte må en hund luftes? Hunden må luftes minst tre ganger om dagen. I tillegg til å gjøre fra seg, trenger den også å bruke både kroppen og hodet for å få tilfredsstilt sine behov. De ulike hundetypene er avlet for ulike «jobber» og trenger derfor ulik form for aktivitet for å være fornøyde og veltilpasset.» https://www.mattilsynet.no/dyr/kjaeledyr/hund/veiledning-om-hold-av-hund?kapittel=2-ting-du-m-tenke-over-fr-du-skaffer-deg-hund Anonymkode: a6f6a...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 27. september #23 Del Skrevet 27. september Hadde en collie og vi gikk mye, hun var med overalt. Men hun var også veldig lydig og lett å ha med å gjøre. Kunne gå uten bånd, dvs. fot. Aldri noen problemer med henne. Passet senere ofte mammas pomme, turene varierte, men 1,5 timer var vanlig daglig til sammen, ofte mer. Mindre når den ble eldre og bestemte selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september #24 Del Skrevet 28. september 15 min om morgen, 60-75 min på dagen, og 15 min på kvelden. Eventuelt blir dag turen 30-45 min jogging. Anonymkode: 6fa9b...3b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #25 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 14.01): Så flinke dere er på KG som går raske turer flere ganger om dagen og trener i tillegg? Wow👏🏼👏🏼…yeah right🫤 Anonymkode: 95145...62e Mosjonerer hver dag, og det burde virkelig være normalt, noe annet er helseskadelig. Anonymkode: 431ba...438 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #26 Del Skrevet 1. oktober AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 16.15): Får hundene deres seriøst bare to turer om dagen? Mattilsynet setter tre som absolutt minimum for hund 🫣 « Hvor ofte må en hund luftes? Hunden må luftes minst tre ganger om dagen. I tillegg til å gjøre fra seg, trenger den også å bruke både kroppen og hodet for å få tilfredsstilt sine behov. De ulike hundetypene er avlet for ulike «jobber» og trenger derfor ulik form for aktivitet for å være fornøyde og veltilpasset.» https://www.mattilsynet.no/dyr/kjaeledyr/hund/veiledning-om-hold-av-hund?kapittel=2-ting-du-m-tenke-over-fr-du-skaffer-deg-hund Anonymkode: a6f6a...78c Luftes står det, det er ikke ensbetydende med tur. Mine hunder er flere timer i inngjerdet stor hage hver dag, hvor de løper rundt og koser seg (ikke hvis det er for kaldt, da er det mange, korte turer ut). I tillegg får de en tur som varer fra 1-3 timer hver dag. Da reiser vi gjerne til ulike steder vi liker å gå slik at turene blir varierte. Anonymkode: fd70d...e90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #27 Del Skrevet 1. oktober Ut fra bare overskriften tenkte jeg det gjaldt turer generelt. Jeg gidder liksom ikke kle på meg og gå ut bare et kvarter, med mindre jeg skal til butikken og tilbake. En kort tur er en halvtime, en normal tur er en time. I helgene er jeg fort på tur i fem-seks timer. Anonymkode: 5114c...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå