Gå til innhold

Kjæresten får enda julekalender av sin mor

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 10.55):

Spør her fordi jeg aner ikke hvem andre jeg skal gå til.

Anonymkode: 62e75...554

Jeg skal gå litt mot strømmen her:

Han er 21 år. Det betyr at han nettopp har blitt en ung voksen. Han er ikke 31… Jeg som mange andre mener kalenderen er det minste problemet. Det du bør se på er:

1.) KLARER han å gå til legen alene?

2.) GJØR han husarbeid?

3.) Evner han å bli selvstendig tror du? 

4.) Ønsker han selv å bli det? 

Jeg har selv en ektefelle som har lignende «historikk» som din; nære bånd til sine foreldre, men han ønsket å være selvstendig og ble etterhvert en helt fantastisk far og ektefelle.

Det jeg derfor ser i innlegget ditt er:

1.) En sønn som har blitt validert og elsket av sine foreldre

2.) En mann som verdsetter kvinnen han har hatt nærmest seg frem til nå 

3.) En mann som vet hva omsorg innebærer.

Jeg hadde ikke samme oppvekst som min ektefelle, og ble tidligere selvstendig og irriterte meg grønn som 20-åring selv, over denne nærheten mellom han og hans «pågående» og «slitsomme» foreldre. Men med årene så jeg jo at min ektefelle klarte fint å bli selvstendig fra sine foreldre (og meg for den saks skyld) - og til gjengjeld har han videreført den omsorgen han selv fikk, til våre barn, og meg.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Raven.Writingdesk skrev (1 time siden):

Jeg skal gå litt mot strømmen her:

Han er 21 år. Det betyr at han nettopp har blitt en ung voksen. Han er ikke 31… Jeg som mange andre mener kalenderen er det minste problemet. Det du bør se på er:

1.) KLARER han å gå til legen alene?

2.) GJØR han husarbeid?

3.) Evner han å bli selvstendig tror du? 

4.) Ønsker han selv å bli det? 

Jeg har selv en ektefelle som har lignende «historikk» som din; nære bånd til sine foreldre, men han ønsket å være selvstendig og ble etterhvert en helt fantastisk far og ektefelle.

Det jeg derfor ser i innlegget ditt er:

1.) En sønn som har blitt validert og elsket av sine foreldre

2.) En mann som verdsetter kvinnen han har hatt nærmest seg frem til nå 

3.) En mann som vet hva omsorg innebærer.

Jeg hadde ikke samme oppvekst som min ektefelle, og ble tidligere selvstendig og irriterte meg grønn som 20-åring selv, over denne nærheten mellom han og hans «pågående» og «slitsomme» foreldre. Men med årene så jeg jo at min ektefelle klarte fint å bli selvstendig fra sine foreldre (og meg for den saks skyld) - og til gjengjeld har han videreført den omsorgen han selv fikk, til våre barn, og meg.

Tror ikke svigermoren din kalte mannen din for «typen sin»?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baratheon skrev (6 minutter siden):

Tror ikke svigermoren din kalte mannen din for «typen sin»?

Herlighet, hun kan ha spøkt. Det er umulig for oss å vite i hvilken setting og tonefall dette er sagt. Med mindre dette er noe hun pleier å si, så er ikke det noe å legge vekt på. 

Jeg synes det bare er flott at hun bryr seg så mye om sin sønn, og flott at sønnen verdsetter det. Det er det ikke alle som gjør. Å gå til lege selv bør han klare, men TS utdyper ikke dette. 

Anonymkode: 1a8c3...96f

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Herlighet, hun kan ha spøkt. Det er umulig for oss å vite i hvilken setting og tonefall dette er sagt. Med mindre dette er noe hun pleier å si, så er ikke det noe å legge vekt på. 

Jeg synes det bare er flott at hun bryr seg så mye om sin sønn, og flott at sønnen verdsetter det. Det er det ikke alle som gjør. Å gå til lege selv bør han klare, men TS utdyper ikke dette. 

Anonymkode: 1a8c3...96f

Om dette er noe en svigermor spøker med, så blir det et langt liv for svigerdatter.

Hva med å forvente litt mer enn bomull mellom øra på voksne folk når det kommer til sosiale relasjoner?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk julekalender, påskeegg og 200,- kroner innpakket i folie og sendt i posten til hver 17.mai fra mamma helt til hun døde. Da var jeg 36 år.

Utrolig koselig :)

Anonymkode: 8c7d3...123

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalenderen i seg selv høres bare koselig ut, men mye av det andre er drøyt.

Fikk litt frysninger av at hun hvisket "husk at han er min" blant annet - det er faktisk helt vilt...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mardina skrev (11 timer siden):

Hva er tåpelig med det innlegget? 🤔

Den øverste setningen! 

Anonymkode: fb83f...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hvordan han er nå? Kan han gå til legen alene, tar han oppvask, setter inn/tar ut av oppvaskmaskinen, setter han på klær når de er skitne, eller gjør du det for ham? Osv. Spiller da vel ingen rolle hva han gjorde før, så lenge han fungerer fint i hjemmet med deg nå? Så får mora hans bare styre på. På en måte høres du litt sjalu ut på at hun er nr 1 på snap osv😅

Anonymkode: fe129...529

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den øverste setningen! 

Anonymkode: fb83f...10a

Ingenting galt med den setningen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...