Gå til innhold

Kjæresten får enda julekalender av sin mor

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå var det vel du som først begynte å beskylde andre for å føle det ene og det andre, så her traff jeg tydeligvis et ømt punkt. 

Anonymkode: 87e62...b22

Hersketeknikken din om at du liksom traff et ømt punkt er like treffende som å avfeie all kritikk av samfunnsskadelige influensere som misunnelse. 

Hva i all verden skulle det såre punktet være? At jeg innerst inne ikke vil at mamma skal gi meg mango chutney fordi jeg egentlig blir såret på min manns vegne? 

Anonymkode: d1ed2...fcb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julekalenderen er det minste problemet her. 

Anonymkode: 19de4...56b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger meg på alle som sier at selve julekalenderen er det miste av utfordringene i denne relasjonen du har valgt å innlede TS, det athan tydeligvis fortsatt ikke er en "voksen mann" som du sier men "Mammas gutt" er mye større og mer omfattende og ta en dialog på enn kalenderen. 
Spør han hvordan han ser for seg sitt voksne liv som samboer i fht felles forståelse for hva som er hans ansvar i hverdagen når det kommer til ting som å holde orden, handle mat, ta ansvar for oppgaver og å prioritere forholdet. Svarene du får er avgjørende for fremtiden din tenker jeg for det er ikke særlig sansynlig at han endrer sitt syn eller at du kan forandre han.. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du høres sykelig sjalu ut. Det er feil at moren baker sunt brød til ham i stedet for ultraprosessert og svindyrt søppel fra butikkene? At han har skam nok i livet til å rydde før han se der snap? At moren laget kalender til ham? (skulle ønske min mor gadd det, er dødsmisunnelig på venninnen min på 42 som fortsatt får pakkekalender av sin mor hver jul…). Og du er så barnslig at du blir sur for at hun lager bedre boller enn deg? Er du seriøs?

Det eneste jeg reagerer på er at hun kaller ham typen sin, og at hun hvisker i øret ditt 😵‍💫 Akkurat det er creepy og rar oppførsel.

Anonymkode: d1ed2...fcb

Enda en som bare har lest overskriften og det første innlegget 😄 

Dette handler faktisk ikke om sykelig sjalusi. 

Endret av Mardina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 11.03):

Skjønner ikke problemet du har med at mor lager kalender til sønnen sin. Hvis dette er en tradisjon hadde jeg bare syntes det var kjempekoselig.

de andre tingene du nevner er noe annet.

Anonymkode: c8e4a...a26

Enig i denne. Du skriver heller ikke om han er student eller om han er i jobb, det har også litt betydning i forhold til gavene moren kommer med.

Jeg kommer til å lage julekalender til min student i år, rett og slett som bidrag økonomisk og oppmuntring i eksamenstiden. Han har virkelig ikke mye ekstra til kos som student i Oslo. Om han skulle få seg kjæreste og bli samboer i løpet av studietiden så ville jeg nok tenkt at kalenderen skulle være til begge (dvs 2 par kosesokker om det skulle vært aktuelt), men samtidig tenker jeg at det egentlig ikke er noe man kan forvente automatisk.

Men at du velger å flytte sammen med en som ikke har bodd alene (?) og ikke er vant til å bidra med husarbeid syns jeg er større grunn til å være skeptisk. Ville sikret så du har en enkel mulighet til å gå ut av det samboerforholdet om han ikke tar sin del av oppgavene.

Anonymkode: b2126...ee2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekalenderen er det minste problemet her spør du meg.. høres helt ekstremt ut..

Hva synes kjæresten din egentlig? 

Anonymkode: cd549...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, du sitter neppe igjen med at han har et godt kvinnesyn etter å ha lest hele 😅

Anonymkode: 87e62...b22

Hahahah. Heeelt klart. En av få ganger jeg bare leser overskrift. Typisk. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke problemet med julekalender. Det høres jo bare koselig ut☺️ Null problem at han får fra begge, om du ønsker å lage og.

Anonymkode: 28072...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.9.2024 den 11.03):

Skjønner ikke problemet du har med at mor lager kalender til sønnen sin. Hvis dette er en tradisjon hadde jeg bare syntes det var kjempekoselig.

de andre tingene du nevner er noe annet.

Anonymkode: c8e4a...a26

Enig 

Anonymkode: fb83f...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med kalenderen eller at hun baker brod jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (På 24.9.2024 den 14.24):

Herlighet. La meg gjette, han er enebarn?

To av barna mine er eldre enn dere og jeg kan love deg at det der ikke er normal oppførsel. Ikke fra moren og ikke fra guttebabyen. Jeg ville sagt fra med store bokstaver. 

Hva er det for en tåpelig ting å si!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt Bates motell assosiasjoner her. Selve kalenderen mener jeg ikke er noen stor sak, det er jo bare ekstra hyggelig for han om han får 2 kalendere. Men at hun ser på han som typen og generelt har et alt for "nært" forhold virker litt kvalmt og ekkelt. Og at det første han må gjøre er å sende en snap til mamman sin av hotellrommet virker litt rart. Ser for meg at det blir et trekantdrama her. Moren vil aldri gi slipp på sønnen og sønnen tviholder på mor. Ikke vasket opp, osv? Håper virkelig han har begynt med det nå!

Anonymkode: 52f28...fd2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er rart er at du har blitt samboer med en som ikke kan å vaske klær etc. Har han i det minste tatt initiativ til å lære dette etter at dere flyttet sammen? Ellers synes jeg det høres litt mye ut det forholdet mellom mor og sønn. Jeg har en sønn på samme alder selv og jeg kunne nok både bakt brød og laget kalender, men ville helt klart inkludert hans samboer også. Brød bakt til dem, kalender med ting de to trenger e.l. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kaller sin voksne sønn"typen sin"?!😳

Veldig spesielt. Jeg pleier selv å omtale min sønn (som altså er et lite barn) som "lille mannen til mamma", men det blir liksom noe annet😜

Anonymkode: f0657...7bf

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 30 og mamma lager ennå kalender til meg.1 til meg, broren min som er 35 å 1 til sønnen min på snart 3år. Hun synest det er koselig å gjøre slike ting for oss, gjør ofc mer stas på barnebarnet men vi er fremdeles ungene hennes selv om vi er godt voksne.  (Broren min er autist så mulig han ikke teller helt her mer anyways)

Jeg ser helt ærlig ikke problemet? 🤷‍♀️😅

Anonymkode: 3f54d...e17

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 år og får fortsatt påskeegg og kalender av mamma 🙈🤣

Anonymkode: 57b19...c2c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må bare le! Han er 21, det kalles ung voksen og folk er ikke utlært på å bo alene på det tidspunkt. Det er til og med for tidlig å flytte sammen på det tidspunktet. Bli tørr bak ørene først! 

Anonymkode: 97b37...772

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med kalender, men det er ikke problemet her altså. Kom deg vekk før du er bundet på noen som helst måte, det her kommer bare til å gå nedover 🥴

Anonymkode: 178bc...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det for en tåpelig ting å si!!!

Hva er tåpelig med det innlegget? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi , ikke normalt forhold mellom mor og sønn dette 🙈Jeg er nær mine sønner , men det får da være måte på , blir helt skremt av hva du skriver her , å tenker at han nok hadde valgt moren framfor kjæreste om han fikk valget . 

Anonymkode: abb16...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...