Gå til innhold

Kjæresten får enda julekalender av sin mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ingen problem med kalenderen, men resten😳😳😳😳

Dere er 20, det er for mange langt fra voksen. Det du må lære deg er å selv ta ansvar for hvilke situasjoner du setter deg selv i, du har valgt å flytte sammen med et barn, og da er det et barn du får. 
Fjern deg fra situasjonen og ikke begynn å dulle med han du og. 

Anonymkode: 7acec...b44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dame på 36 får julekalender av moren min 🙂

Men at du valgte å flytte sammen med en gutt som er avhengig av moren sin er din feil. Du vil ta over denne rollen, eller ikke siden moren allerede har tatt sin plass.

Han vil aldri sette deg først og deres liv.

Mamma for alle pengene. Lykke til TS. Du er ung så like greit at du lærer på den harde måten.

Anonymkode: e3a52...183

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekalenderen er det minste problemet her. Når hun kommer med disse hjertekurvene sine, er det da kun ting til ham, eller er det til dere?

Anonymkode: 87e62...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Julekalenderen er det minste problemet her. Når hun kommer med disse hjertekurvene sine, er det da kun ting til ham, eller er det til dere?

Anonymkode: 87e62...b22

Det er kun ting til han.. energidrikkene han liker, smoothiene han drikker før trening blandt annet som viser at det er til han. Hun har gitt han det tidligere når han bodde hjemme også, f eks på valentines. 

Anonymkode: 62e75...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier så er det alt det andre du nevner som er problematisk😳 Går til legen med mamma, ikke klare å rydde/vaske opp etter seg og en mor som virker å konkurrere med deg🚩🚩🚩🚩 

Jeg har lest nok innlegg av fortvilte svigerdøtre til å si "løp"! Du er sammen med en guttevalp som neppe kommer til å klare å sette grenser. Gud forby at du får barn med han på et tidspunkt; det kommer til å bli et levende mareritt for deg. Det er bedre å gjøre det slutt nå før du er enda mer låst til han. 

Anonymkode: 4280c...21b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er kun ting til han.. energidrikkene han liker, smoothiene han drikker før trening blandt annet som viser at det er til han. Hun har gitt han det tidligere når han bodde hjemme også, f eks på valentines. 

Anonymkode: 62e75...554

Herlighet. La meg gjette, han er enebarn?

To av barna mine er eldre enn dere og jeg kan love deg at det der ikke er normal oppførsel. Ikke fra moren og ikke fra guttebabyen. Jeg ville sagt fra med store bokstaver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres Kontrollerende og eiesyke begge to. Du bør ikke synke så lavt at du skal konkurrere mot hans mor. La  deres tilnærmet sykelig forhold være mellom dem. 

Anonymkode: 8ab4e...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har VALGT en kjæreste som mangler boevne. Som ikke kommer til å dele på husarbeidet. 

Ikke klag over han om noen år. Det du ser nå er det du har valgt. Det endrer seg neppe mye

Anonymkode: 17a5d...17b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med typen din, du er sjalu. 

Anonymkode: 22463...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spør her fordi jeg aner ikke hvem andre jeg skal gå til. Jeg har nettopp flyttet inn med kjæresten min, som har et ganske «tett» forhold med moren sin🚩. Han er 21 år, har har aldri gått til legen uten hun🚩, aldri tatt en klesvask eller oppvask før i livet sitt🚩, den type ting. Hun pleier å kalle han for typen sin🚩 og har tidligere hvisket i øret mitt «husk at han er min»🚩 osv. Hun pleier å lage en julekalender til han hvert år, der han får blandt annet kosesokker, som jeg syns var litt rart når han var 20 år. Men tenkte det var fordi han bodde hjemme enda. Ifjor ville han at meg og han skulle lage kalender til hverandre og da gjorde vi det, men moren lagde også til han. Det var jo greit nok når vi ikke bodde sammen. Nå har vi endelig flyttet ut for oss selv. Jeg spurte han igår om kalender igjen i år og spøkte om at moren skal vel ikke lage kalender nå mer. Da sa han at hun allerede hadde spurt hva han ønsket seg i kalenderen. Jeg kjenner at jeg trenger ikke se på han åpne en gave hver fra hun hver eneste dag hele desember, han er en voksen mann. Vi bor i samme bydel som foreldrene hans, men tenker på hvor rart dette hadde vært om vi bodde et annet sted eller annen by. Han mener at han vil ha fra begge to🚩. Jeg tenker at han trenger ikke to hjemmelagde kalendere der han åpner gaver fra begge to. Det føles bare rart å lage det til han når jeg vet en annen allerede skal lage en hjemmelaget kalender til han. Det føles litt som kopiering.. åpne en gave fra hver av oss hver dag? Det blir merkelig. Og jeg har ganske dårlig råd i år og har ikke penger til å bruke så mye som hun bruker.Har vært dårlig humør siden igår og egentlig ganske lei meg, fordi jeg hadde gledet meg til å lage kalender og nå føles det bare rart. Han kaller meg sjalu, noe jeg ikke er. Er det meg som tar feil her? 

 

ps:  Det er også mye mer til dette, som at han har moren på 1. plass på Snapchat🚩, Kommer med store hjertekurver med mat og gaver til han siden vi flyttet (også før) ber han om å være hjemme med hun på dager som nyttårsaften og jeg må invitere meg selv🚩, vi må blandt annet rydde hotellrommet for at han skal kunne sende en bra snap til moren av det, sønn og mamma tur til samme sted som meg og han dro til, nekter enda å spise vanlig brød fra butikken fordi «mamma sitt er det beste» så hun baker enda brød til han hver uke og leverer det på jobben hans🚩, insisterer på at hun baker de beste bollene når jeg også har bakt til han, uendelig mange sånne ting som bare alt til sammen blir ganske rart. Hadde dette vært det eneste hadde det vært en annen sak

Anonymkode: 62e75...554

Det er ikke kalenderen jeg reagerer på, men girl, run!

Anonymkode: ea780...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekalenderen er jo minste problemet her. Du sier han bør søutte med det fordi han er en voksen mann. Voksne kan fint ha julekalender.

Men voksne kan lage mat, ta klesvask, gå til legen alene, og alt annet du ramser opp at guttungen din ikke kan.

Her må du enten akseptere at det er ett trekant-forhold hvor du og moren deler på han, og at 99% sikkert er du som alltid blir nedprioritert. At moren kaller han typen sin er så sykt at jeg virkelig hadde begynt lure på hva hun legger i det...

Anonymkode: 75c57...3e5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå tante til 2 . Ei på 26 får kalender av foreldrene enda, og en gutt på 23 får og kalender av foreldrene. Ofte hjemme strikkede sokker, litt godt å bite i osv

Både jeg og gubben får flax kalender av svigers.

 

Det med lege kan jo være forskjellig årsak til. Ser her så har det hent sønnen på 20 spør om jeg eller far kan bli med. Så nå når han ødela beinet å måtte på legevakt da ønsket han at en av oss ble med.

Ser og yngste på 17 ønsker oss med på oppfølging på sykehuset. Livredd ho ska gå glipp av dose endringer osv

Anonymkode: 3e48b...c0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, julekalender gir jeg til min sønn på snart 21 år også, men jeg gir også til kjæresten hans. De synes det er kjempekoselig. Gå til legen klarer han selv ;) Er det et så stort problem for deg å se at han åpner en gave fra moren? 

Anonymkode: ee9e3...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn på 20, og han får julekalender av meg i år. Han har bodd for seg selv i over ett år, på andre siden av landet. Har klart seg med egen økonomi (studielån, jobb), jeg har kun betalt telefonregningen hans for å avhjelpe litt. Han er fortsatt min sønn, og jeg synes det er koselig å sende ham kalender. I fjor sendte jeg masse forskjellige nyttige ting for ham som nyinnflytter - alt fra grytekluter til sokker, dusjsåpe, kjøkkenhåndklær og lignende, i tillegg til litt godteri. Ellers er han en voksen mann, veldig ansvarlig og selvstendig, spør sjeldent om råd og hjelp.

Anonymkode: a520f...ef7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass deg så du ikke snubler i navlestengen som ikke er kuttet.

Anonymkode: f5978...23d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan godt komme til å lage julekalender til sønnen når han flytter hjemmefra, men om han er samboer hadde jeg syntes det var veldig ekskluderende å lage en kalender kun til ham. Da hadde jeg laget til begge to, enten gaver som passet begge, eller 12 gaver til hver / annenhver dag. Å komme å levere en kalender til et samboerpar som kun er til den ene hadde vært helt utelukket for meg. 
alle de andre tingene, og særlig å kalle han typen sin, det er rett og slett sjukt av en mor. 

Anonymkode: 6aa96...40d

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså, julekalender gir jeg til min sønn på snart 21 år også, men jeg gir også til kjæresten hans. De synes det er kjempekoselig. Gå til legen klarer han selv ;) Er det et så stort problem for deg å se at han åpner en gave fra moren? 

Anonymkode: ee9e3...1b1

Jeg gjetter på at det ikke handler om gaven fra mor i seg selv, men alt det andre. Moren kaller ham typen sin, hun har advart ts om at hun må huske på at han er hennes(moren altså), han får gaver i hytt og pine og hun får ikke. For ts blir det sikkert enda en ting hun må se at han får, uten at hun blir inkludert, og som han garantert vil like bedre enn det ts kan gi. Da blir det kjempekoselig å få det gnidd enda litt bedre inn hvor nedprioritert hun er, ikke sant?

Anonymkode: 5d51a...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skjønner ikke problemet du har med at mor lager kalender til sønnen sin. Hvis dette er en tradisjon hadde jeg bare syntes det var kjempekoselig.

de andre tingene du nevner er noe annet.

Anonymkode: c8e4a...a26

Enig :)

Jeg laget pakkekalender til datteren til hun var ferdig med studiene. Da fylte jeg på med litt div som forbruksvarer og ting hun ikke prioriterte for å lette litt på økonomien hennes før jul

Hun fikk også Flax kalender, å det har jeg fortsatt med selv om hun er 28 nå. Hun har også fått samboer i løpet av året, så nå kommer jeg til å kjøpe Flax kalendere til de begge :) 

Anonymkode: d57f5...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er over 30 og får fremdeles kalelender. Det samme gjør mine søsken. Min bror har fått kosesokker i sin fordi det er noe han setter pris på. Vi har fått kalender uavhengig av om vi har vært i forhold. Min eks fikk også kalender av sine foreldre, i tillegg til at han fikk av meg. Det gikk helt fint med to kalendre. 
 

Høres ut som om de har et nært forhold. Du må ta stilling til om du vil være en del av den familien, hvis ikke må du la ham gå. De er nok tettere enn mange mødre og sønner, men hun virker jo ikke å være slem med hverken sin sønn eller deg. Høres koselig ut med kurv på døren. Synes også det er et positivt trekk at han behandler sin mor bra og viser omsorg tilbake. 
 

Er enig med deg i at han virker litt lite selvstendig enda. Han er bare 21 år, så det kan gå seg til. Det kunne irritert meg. Ingen har bare positive trekk, hverken kjærester, svigermødre eller deg selv. Du høres litt sjalu ut, men jeg kan forstå at du vil føle deg som nummer 1 i livet hans. Hvem som baker de beste bollene eller lager den flotteste kalenderen er irrelevant, men du fortjener også å nyte godt av den omsorgen og kjærligheten han evner å vise andre. 

Anonymkode: cf572...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...