Gå til innhold

Hvordan går dere frem for å forhandle ned renten? (bor langt ute i distriktet)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Føler jeg har høy rente nå på boligen.

Nominell rente 6.3%, effektiv rente 6.6%

Har aldri forhandlet rente før, da jeg bare har eid boligen i litt over 1 år nå. 

Er det bare å ringe til min rådgiver, å spørre om man kan sette ned renta? Eller bør jeg har tilbud klare fra andre banker før jeg går inn i noen forhandling? 

Et problem er at jeg bor langt ute i gok, der det ikke er så mange banker som gir ut lån - dette fant jeg fort ut i kjøpsprosessen. Den banken jeg har nå er liksom den banken 90% av stedet har lånet sitt hos. 

Anonymkode: b3244...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk bulder. Nettbasert, ikke fysisk bank, bra rente. 

Anonymkode: c1b81...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å for eksempel bruke bank hvor fagforening har avtale? Sjekk om du kan få tilbud andre steder av tilstøtende lokalbanker. Men ellers må du bare ringe og spør. 

Anonymkode: 209c7...8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sjekk bulder. Nettbasert, ikke fysisk bank, bra rente. 

Anonymkode: c1b81...344

Bulder tilbyr typisk ikke lån hvis man bor «i gokk», slik at de ikke klarer å regne ut boligens verdi (for få salg i området). 
TS, du bør ha konkrete tall fra andre banker. Å si at du «føler» renta er for høy kommer du ingen vei med. Sjekk fagforeningsavtaler, Sbanken, andre tall du finner på nett. 

Anonymkode: d52a6...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan hente inn tilbud fra andre banker først, så har du litt å slo i bord med. Eventuelt bere ring å spør. Har du høy belåning? Synes renta va litt høy.

Anonymkode: 26762...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare send en mail og spør om du har den beste renta de kan tilby deg. Sier de ja så kan du sjekke med et par andre banker.

Vi har 5,19 nominell og 5,39 effektiv. Er da på ca 65% belåning i forhold til sikkerhet. I gokk her og. Synes lokalbanken er den som strekker seg lengst da. 

Anonymkode: 7d9fa...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sjekk bulder. Nettbasert, ikke fysisk bank, bra rente. 

Anonymkode: c1b81...344

De låner ikke ut til personer "i gokk" som ts skriver hun er.

 

Anonymkode: 5d401...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...