Gå til innhold

Skrive brev til statsforvalter


PizzaSkorpe

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med å skrive brev til statsforvalteren?

Det sitter litt langt inne å gjøre, men jeg opplever at det er min eneste mulighet. Barnevern (bvt) og BUP jobber virkerlig ikke på lag med foreldre og jeg har behov for intervensjon fra en høyere innstans for å tale mitt barns sak.

Er det verdt å skrive brev? Hvor mye skal man utbrodere?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er svært enkelt å skrive noen linjer til Statsforvalter. Bare google det

Anonymkode: 63047...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er svært enkelt å skrive noen linjer til Statsforvalter. Bare google det

Anonymkode: 63047...663

Har forsøkt å google det, opplever ikke at det finnes noe informasjon på det eller hvordan skrive ett brev som blir hørt eller ikke. Hvertfall når saken går over flere år, skal man skriver alt eller bare bulletpoints?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring dem først. Statsforvalteren gir god veiledning per telefon, og kan hjelpe deg å konkretisere/spisse innholdet i en klage.

Anonymkode: 453a4...163

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ring dem først. Statsforvalteren gir god veiledning per telefon, og kan hjelpe deg å konkretisere/spisse innholdet i en klage.

Anonymkode: 453a4...163

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å ringe de. Det gjorde vi, og fikk hjelp nesten umiddelbart.

Anonymkode: 4f3b8...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gjorde det. Konsekvensen var at vi fikk en telefon der BUP spurte om vi hadde noe å tilføye, før de arkiverte klagen i journalen.

Altså ikke så veldig skummelt, mest frustrerende.

Anonymkode: 7acd5...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at man må skrive veldig detaljert. Men kan gjerne skrive punktvis om det gjør det mer oversiktlig. Kan også legge ved tidslinje. 

Anonymkode: 33690...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må du være tydelig på hva du vil oppnå. Jeg regner med at du har tenkt å skrive en klage, og ikke et brev eller informasjonsskriv. Vær tydrøig på hva du klager på. Er det et vedtak eller hvordan vedtaket er gjennomført. Er det saksgangen. Som mange gaf skrevet, ring og snakk med dem først, så veileder de deg.

Anonymkode: 98586...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PizzaSkorpe skrev (4 timer siden):

Er det noen som har erfaring med å skrive brev til statsforvalteren?

Det sitter litt langt inne å gjøre, men jeg opplever at det er min eneste mulighet. Barnevern (bvt) og BUP jobber virkerlig ikke på lag med foreldre og jeg har behov for intervensjon fra en høyere innstans for å tale mitt barns sak.

Er det verdt å skrive brev? Hvor mye skal man utbrodere?

De har website som du kan skrive konfidensielle meldinger til ved å logge inn via id-portal.....legge ved evt dokumentasjon via pdf fil....laste ned eller screendumpe dokumentasjon og legge ved.. de har egen innsendingsskjema, der fyller du ut hvor i landet du er folkeregget og hvem det gjelder osv  ...så kommer du frem...

Bare minner om at statsforvalter har ingen instruierende makt..men det er offentlig forvaltningskikk å følge vedtak fra stasforvalter... det er selvråderetten til kommunene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PizzaSkorpe skrev (4 timer siden):

Er det noen som har erfaring med å skrive brev til statsforvalteren?

Det sitter litt langt inne å gjøre, men jeg opplever at det er min eneste mulighet. Barnevern (bvt) og BUP jobber virkerlig ikke på lag med foreldre og jeg har behov for intervensjon fra en høyere innstans for å tale mitt barns sak.

Er det verdt å skrive brev? Hvor mye skal man utbrodere?

er du så negativ er det kanskje ikke så rart bv og BUP ikke samarbeider så mye

Anonymkode: 1ccf9...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Vi gjorde det. Konsekvensen var at vi fikk en telefon der BUP spurte om vi hadde noe å tilføye, før de arkiverte klagen i journalen.

Altså ikke så veldig skummelt, mest frustrerende.

Anonymkode: 7acd5...51d

Dette er jo helt feil saksgang, og i såfall bør Statsforvalteren dette gjelder, klages inn til Udir. 

Anonymkode: edb2b...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...