Gå til innhold

Til MENN: ved hvilken alder synes DU at kvinner er for gamle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blått skrev (17 minutter siden):

Du er klar over at jeg har følelser jeg og? At jeg er menneske? Du flyr i flint, kaller meg stygge ting, mens jeg har vært hyggelig, sivilisert og tydelig med deg, debattert ordentlig. Greit at du ikke liker det jeg sier, men dette her er faktisk utrolig vondt og sårende å lese

Det er du som driver med løgner og personangrep. Ikke meg.

IMG_8905.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Ok jeg leser.

Vi har hatt en diskusjon der han har nevnt at han ikke forstår at folk finner det så provoserende med at eldre menn får oppmerksomhet, og jeg har nevnt at det essensielle her er måten som det blir fremlagt på som gjør at folk reagerer - hvor det da endte som det endte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Du har nok rett i det. Vi var fremdeles svært unge kvinner når vi konkluderte med at voksne menn som gikk etter unge kvinner ikke var kremen av menn. Det er nok en god del blant dem som finner voksne kvinners bedre selvfølelse og styrke i sine standpunkter som veldig skremmende. Det er enklere å dominere en ung kvinne selvfølgelig. Hvilket er en viktig årsak til at vi voksne kvinner ønsker unge kvinner vernet fra slike. En mann med for dårlig selvfølelse til å takle voksne kvinner blir ofte ikke gode i makten de har ovenfor en ung kvinne. Da tar han ut sin frustrasjon og sitt sinne over kvinner som "ikke viser ham respekt" ovenfor henne. Tråkker på "for å vokse" og kjenne makt. Jeg har lest kvalme setninger her på kg fra slike menn om at unge kvinner er å foretrekke fordi de lar dem gjøre alt, og sier ikke nei. Det er en så enorm egoisme og ondskap i slikt at jeg må lure på om de vet dette selv, eller er så uten empati at de ikke engang skjønner det horrible i utsagnet. Sex skal være godt for begge. Å oppsøke dem som ikke våger å si nei for å gjøre vondt, uten protester, jeg har nesten ikke ord. 

Menns primære rolle i samfunnet og familie har vært å være beskytter. Hvilken mann er man om man er den som går inn for å tråkke på og ødelegge? Helst yngst mulig. 

Hvor mange kvinner som blir permanent skadet av slike menn har vi antagelig ikke tall på, men det er ikke få, og hadde disse mennene fått herje fritt hadde det vel knapt vært kvinner uten dype arr fra slikt. Den sosiale anti- aksept av slikt er derfor viktig. Den skulle vært større. Om menn generelt skjønte hvor mye vi kvinner blir preget av slike menn, også dem som slapp unna med skrekken, tror jeg gode menn ville rase hver gang menn flagget sin interesse for svært unge kvinner. Det er verre enn menn flest klarer å ta innover seg. Å være ung kvinne et skummelt, altfor ofte. 

Jeg er enig i mye, men du er samtidig litt spissformulert enkelte ganger, og det må derfor presiseres at du drar inn mange ytterpoler av menn her. Men at hovedbudskapet gjelder mer generelt er jeg enig i. Det blir ikke bedre at slike menn møter eldre kvinner med feminisme-begrepet så snart mennene møter litt motstand. Blir en vond sirkel med dårlige holdninger generelt av det. Det virker som om at noen menn regelrett frykter modne kvinner.

Og ja, at eldre menn søker yngre kvinner har helt klart link mot dominans å gjøre. Det å føle seg storkar. Det å "herske". Å være en slags veiviser i kavet til en ung kvinne. Han blir den som vet best. Selv om ironien er at han ikke vet best, og gjerne har vrangforestillinger. 

Du har helt rett i at dette er et gedigent problem, og mye mer omfattende generelt enn man skulle tro. Det er nok mange kvinner der ute som lider stort etter å ha møtt en slik mann, og når mange kvinner opplever dette så lider alle menn av det. 

Det blir høye skuldre, mange krav, hat, polarisering, skepsis osv. mot menn generelt da. Som er rettferdiggjort i handlingen en eller flere menn har utsatt de for. Er en forsvarsmekanisme.

Og akkurat dette er et stadig voksende problem.

Jeg har ikke gått helt i raseri-modus mot slike menn. Men jeg har ymtet motstand, kanskje særlig på KG, når jeg kommer over det. Det er likevel ikke lett å si imot. For det er ikke lett å vite hvor man skal begynne, og om det nytter. Men jeg skjønner at jeg burde skjerpe meg. For alles del. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (3 minutter siden):

Det er du som driver med løgner og personangrep. Ikke meg.

IMG_8905.jpeg

Kan du vennligst la meg være i fred? Jeg har allerede sagt at jeg er lei meg, fant det veldig sårende og du bare fortsetter med å angripe meg. Blir du glad over å høre at du fikk meg til å gråte? 😊 

Endret av Blått
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (Akkurat nå):

Vi har hatt en diskusjon der han har nevnt at han ikke forstår at folk finner det så provoserende med at eldre menn får oppmerksomhet, 

Det essensielle er at dette utløste en lang rekke løgner og personangrep fra deg.

Det jeg siterer over er første gang du gir mening i det du skriver om meg. Du har helt rett her. Jeg forstår ikke at folk blir provosert over at menn som er eldre en kvinnen får oppmerksomhet. På samme måte som jeg ikke forstår at folk blir provosert over at kvinner som er eldre en mannen får oppmerksomhet.

Dette er grunnlaget for dine løgner og personangrep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (2 minutter siden):

Det står på siden foran, grunnen til at jeg skrev det, er alle de stygge tingene som han sa

Lest og jeg ser det ikke helt. Jeg ser to som har misforstått hverandre litt, og så er litt fornærmet for det begge to. 

Her tror jeg det er best å puste ut, og så lese fra starten igjen, uten sinnabriller på. Liker dere begge som brukere, og dere har så mye klokt å komme med begge to, så jeg tror dette ble mer feiltolkning enn fælt, og så bare rullet snøballen. Lett for når man er engasjert, men ja, jeg tror dette ble feil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blått skrev (2 minutter siden):

Kan du vennligst la meg være i fred? Jeg har allerede sagt at jeg er lei meg, fant det veldig sårende og du bare fortsetter med å angripe meg. 

?

Det er du som angriper meg. Det er du som begynte med å sitere mine innlegg. Ingen ting jeg vil mer en at du lar vær å svare på innleggene mine med løgner og personangrep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ganske flink faktisk, er også veldig erfaren.

Kvinner flest blir avtent av menn uten erfaring, for menn derimot er det en stor fordel at kvinnen er ung og dydig.

Ingen av mine venninner kunne tenkt seg å slå seg til ro med en mann uten erfaring.

Jeg bruker ofte å spøke også og fortelle kvinner som flørter med meg at jeg er jomfru, jaggu så ansiktet deres vrir seg.

At jeg er eldre har jeg også ekslusivt positive erfaringer med, de fleste attraktive unge damer ser ikke det på det som noe negativt at jeg er en erfaren og ressurssterk mann.

Du kan jo også se på dating-statistikker basert på kjønn og alder, det finnes dobbelt så mange single menn under 30 enn kvinner, nettopp fordi de attraktive kvinnene går etter attraktive og ressurssterke menn som er eldre enn de. De stygge, mannlige og feministiske kvinnene plukker opp taperne etter de har passert 30.

Anonymkode: 4b3fd...f52

Som en stygg og mannlig feminist kvinne på 30 går jeg såklart imot denne dype forskningen din og hadde godt kunne metaforisk og bokstavelig talt elsket en jomfru. 

På en betingelse, at han ønsket kvinner likestilling fordi han har fornuft og at han bruker øynene sine godt nok til å se at jeg faktisk er en kvinne selv om tålmodigheten min for sånne som deg kortere enn det tar å helle ut 2 dl vann i vasken.

Anonymkode: d0b1e...718

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 time siden):

Jo, det er absolutt det samme 😊 man kan da argumentere med at yngre kvinner burde date yngre menn for å slippe unna den bagasjen som eldre menn drar med inn i et forhold 😊 mange menn i 30-årene har tilknytningsproblemer, sliter etter tidligere forhold, dårlig økonomi, har barn osv. bagasje 😊 

Nei det er ikke det samme selv om du vil at det skal være sånn. Menn og kvinner responderer forskjellig psykologisk på å ha ligget med flere pga evolusjonær psykologi.

Trolltunge skrev (1 time siden):

Bullshit! 

Dessuten har ikke dette noe særlig med alder å gjøre, men med miljø og innstillinger. Du finner en god del kvinner i begynnelsen av 20 årene som slår antallet til en god del kvinner i 40 årene med 2, 3 eller 4- gangen. 

Ikke bullshit. Du må lese deg opp. Ja de damene holder man seg unna.
 

Anonymkode: 6b859...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (3 minutter siden):

?

Det er du som angriper meg. Det er du som begynte med å sitere mine innlegg. Ingen ting jeg vil mer en at du lar vær å svare på innleggene mine med løgner og personangrep.

Det er nok nå. 

Endret av Blått
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ganske flink faktisk, er også veldig erfaren.

Kvinner flest blir avtent av menn uten erfaring, for menn derimot er det en stor fordel at kvinnen er ung og dydig.

Ingen av mine venninner kunne tenkt seg å slå seg til ro med en mann uten erfaring.

Jeg bruker ofte å spøke også og fortelle kvinner som flørter med meg at jeg er jomfru, jaggu så ansiktet deres vrir seg.

At jeg er eldre har jeg også ekslusivt positive erfaringer med, de fleste attraktive unge damer ser ikke det på det som noe negativt at jeg er en erfaren og ressurssterk mann.

Du kan jo også se på dating-statistikker basert på kjønn og alder, det finnes dobbelt så mange single menn under 30 enn kvinner, nettopp fordi de attraktive kvinnene går etter attraktive og ressurssterke menn som er eldre enn de. De stygge, mannlige og feministiske kvinnene plukker opp taperne etter de har passert 30.

Anonymkode: 4b3fd...f52

Haha, det står da vitterlig ikke i statistikkene at menn under tretti er single fordi damene blir sammen med mye eldre menn. Kjære deg, i statistikken står det at de aller fleste som inngår giftemål har 2-3 års aldersforskjell mellom seg. Spørsmålet mitt var også retorisk, noe som illustrerer at jeg ikke er autistisk, og svaret på mitt retoriske spørsmål er: Ja, ikke god til å tenke.

Anonymkode: b3185...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bombasi skrev (5 minutter siden):

Jeg er enig i mye, men du er samtidig litt spissformulert enkelte ganger, og det må derfor presiseres at du drar inn mange ytterpoler av menn her. Men at hovedbudskapet gjelder mer generelt er jeg enig i. Det blir ikke bedre at slike menn møter eldre kvinner med feminisme-begrepet så snart mennene møter litt motstand. Blir en vond sirkel med dårlige holdninger generelt av det. Det virker som om at noen menn regelrett frykter modne kvinner.

Og ja, at eldre menn søker yngre kvinner har helt klart link mot dominans å gjøre. Det å føle seg storkar. Det å "herske". Å være en slags veiviser i kavet til en ung kvinne. Han blir den som vet best. Selv om ironien er at han ikke vet best, og gjerne har vrangforestillinger. 

Du har helt rett i at dette er et gedigent problem, og mye mer omfattende generelt enn man skulle tro. Det er nok mange kvinner der ute som lider stort etter å ha møtt en slik mann, og når mange kvinner opplever dette så lider alle menn av det. 

Det blir høye skuldre, mange krav, hat, polarisering, skepsis osv. mot menn generelt da. Som er rettferdiggjort i handlingen en eller flere menn har utsatt de for. Er en forsvarsmekanisme.

Og akkurat dette er et stadig voksende problem.

Jeg har ikke gått helt i raseri-modus mot slike menn. Men jeg har ymtet motstand, kanskje særlig på KG, når jeg kommer over det. Det er likevel ikke lett å si imot. For det er ikke lett å vite hvor man skal begynne, og om det nytter. Men jeg skjønner at jeg burde skjerpe meg. For alles del. 

👏👏👏

Den lille kritikken tar jeg. Jeg blir nok innimellom for engasjert og for ivrig på å få frem budskapet til at jeg samtidig klare å formidle mitt helt reelle syn på at de fleste mennesker, inkludert de fleste menn, oppriktig er og prøver å være bra mennesker. Jeg er så heldig at jeg er omgitt av bra menn, som nevnt, så jeg har ingenting mot menn, jeg har bare veldig mye mot menn som ødelegger kvinner, og som derfor ødelegger for oss alle. 

Nydelig innlegg! Klokt! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det er ikke det samme selv om du vil at det skal være sånn. Menn og kvinner responderer forskjellig psykologisk på å ha ligget med flere pga evolusjonær psykologi.

Ikke bullshit. Du må lese deg opp. Ja de damene holder man seg unna.
 

Anonymkode: 6b859...1ad

Individer responderer forskjellig fordi det er ekstremt mye som innebærer i hvorfor og hvordan noen reagerer, også utifra individene de har ligget med. Tenk på verden, alle følelser, alle hendelser, alle typer relajsoener, alle personlighetstrekk. Det er ikke mulig å forenkle det til et så simpelt nivå.

Anonymkode: d0b1e...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei det er ikke det samme selv om du vil at det skal være sånn. Menn og kvinner responderer forskjellig psykologisk på å ha ligget med flere pga evolusjonær psykologi.

Ikke bullshit. Du må lese deg opp. Ja de damene holder man seg unna.
 

Anonymkode: 6b859...1ad

Skjerp deg. Du leser ikke selv. Slutt å blamere deg.

Anonymkode: b3185...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (10 minutter siden):

Vi har hatt en diskusjon der han har nevnt at han ikke forstår at folk finner det så provoserende med at eldre menn får oppmerksomhet, og jeg har nevnt at det essensielle her er måten som det blir fremlagt på som gjør at folk reagerer - hvor det da endte som det endte

❤️

Jeg forstår, men jeg tror nok likevel at det begynte feil og fortsatte feil. 

Pust ut, så kan energien tas ut mot dem som virkelig er skrudd i hodet. 

Mener på ingen måte å være nedlatende, for jeg og du er veldig enige angående temaet, men jeg også har svelget noen ord vrangt noen ganger. Da er det ofte bedre å puste og ta på nye briller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er 20 år eldre enn meg. Da er de utgått på dato. Mann 49.

 

Anonymkode: 8b2cb...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Trolltunge skrev (2 minutter siden):

❤️

Jeg forstår, men jeg tror nok likevel at det begynte feil og fortsatte feil. 

Pust ut, så kan energien tas ut mot dem som virkelig er skrudd i hodet. 

Mener på ingen måte å være nedlatende, for jeg og du er veldig enige angående temaet, men jeg også har svelget noen ord vrangt noen ganger. Da er det ofte bedre å puste og ta på nye briller. 

Orker ikke å tenke på saken akkurat nå 😊 jeg har sagt at det her gjorde fryktelig vondt og han bare fortsatte 🥲 så nå ligger jeg her litt og lar tårene trille før det blir en ny dag i morgen 😊

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Haha, det står da vitterlig ikke i statistikkene at menn under tretti er single fordi damene blir sammen med mye eldre menn. Kjære deg, i statistikken står det at de aller fleste som inngår giftemål har 2-3 års aldersforskjell mellom seg. Spørsmålet mitt var også retorisk, noe som illustrerer at jeg ikke er autistisk, og svaret på mitt retoriske spørsmål er: Ja, ikke god til å tenke.

Anonymkode: b3185...c23

63% av menn under 30 er single, 34% av kvinner under 30 er single.

Statistikken snur seg med alder.

Kvinnene prøver å plukke opp de verdifulle mennene mens de selv er unge, attraktive og fruktbare, mens de som feiler plukker opp taperne. Ren biologi.

Om du ikke klarer å se at kvinner vil ha suksessfulle, erfarne og sikre menn, mens mennene vil ha unge, attraktive og dydige kvinner så jo, da er du autistisk kjære deg.

Anonymkode: 4b3fd...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Individer responderer forskjellig fordi det er ekstremt mye som innebærer i hvorfor og hvordan noen reagerer, også utifra individene de har ligget med. Tenk på verden, alle følelser, alle hendelser, alle typer relajsoener, alle personlighetstrekk. Det er ikke mulig å forenkle det til et så simpelt nivå.

Anonymkode: d0b1e...718

Jo det er det fordi det er bygd inn i biologien.

Anonymkode: 6b859...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

63% av menn under 30 er single, 34% av kvinner under 30 er single.

Statistikken snur seg med alder.

Kvinnene prøver å plukke opp de verdifulle mennene mens de selv er unge, attraktive og fruktbare, mens de som feiler plukker opp taperne. Ren biologi.

Om du ikke klarer å se at kvinner vil ha suksessfulle, erfarne og sikre menn, mens mennene vil ha unge, attraktive og dydige kvinner så jo, da er du autistisk kjære deg.

Anonymkode: 4b3fd...f52

Aner du hvor normalt det er for kvinner å bli lurt som ung å ikke innse det før de blir eldre at de var i et dårlig forhold? Gjelder også unge menn. 

Det er ingenting som sier at menn som er eldre er av bedre kvalitet for noen som er ung, ellers har det ikke skulle vært noe i meg som kvinne som tvilte? 

Hvorfor funker ikke denne magiske biologien min? Hvorfor diskuterer jeg med dere istede for å kysse en 5å åring godnatt å si jeg elsker deg min suksessfulle mann 🥺?

Suspekt..

Anonymkode: d0b1e...718

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...