Gå til innhold

Til MENN: ved hvilken alder synes DU at kvinner er for gamle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er ikke det samme. Menn får ikke problemer som damer har med å ligge med flere fordi det funker forskjellig evolusjonært og psykologisk på kjønnene.

Anonymkode: 6b859...1ad

Jo, det er absolutt det samme 😊 man kan da argumentere med at yngre kvinner burde date yngre menn for å slippe unna den bagasjen som eldre menn drar med inn i et forhold 😊 mange menn i 30-årene har tilknytningsproblemer, sliter etter tidligere forhold, dårlig økonomi, har barn osv. bagasje 😊 

Endret av Blått
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En annen grunn til å date yngre damer er at de ikke har like mye bagasje og tilknytningsproblemer som eldre har da de som er eldre har ligget med mange flere.

Anonymkode: 6b859...1ad

Haha, dead wrong. Yngre kvinner har ikke rukket å få god selvfølelse. Bagasje er noe man må frigjøre seg fra ved bevisstgjøring, og det tar tid. Bagasje er ikke noe man får mer og mer av. Tilknytningproblemer oppstår som oftest først og fremst som en konsekvens av problemer i barndommen. Molbo.

Anonymkode: b3185...c23

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke det samme. Menn får ikke problemer som damer har med å ligge med flere fordi det funker forskjellig evolusjonært og psykologisk på kjønnene.

Anonymkode: 6b859...1ad

Slutt å oppføre deg tolbakestående. Det ser ikke bedre ut at du pynter deg med akademiske fjær når de er av plast.

Anonymkode: b3185...c23

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Haha, dead wrong. Yngre kvinner har ikke rukket å få god selvfølelse. Bagasje er noe man må frigjøre seg fra ved bevisstgjøring, og det tar tid. Bagasje er ikke noe man får mer og mer av. Tilknytningproblemer oppstår som oftest først og fremst som en konsekvens av problemer i barndommen. Molbo.

Anonymkode: b3185...c23

Jeg tror argumentet hans er at det er greit dersom mannen har bagasje, men kvinnen skal ikke ha det 🙈 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra jeg var tenåring var jeg tiltrukket eldre menn fra 15 år eldre og oppover. Etter å ha gått i terapi hos psykolog senere innså jeg at det hadde sammenheng med at jeg opplevde omsorgssvikt i barndommen. Tiltrekkes nå jevnaldrende. Just saying.

Anonymkode: 0e1e8...94b

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (Akkurat nå):

Jeg tror argumentet hans er at det er greit dersom mannen har bagasje, men kvinnen skal ikke ha det 🙈 

Ja, han er glad i dobbeltmoral og argumenterer med natur, selv om han ikke vet hva natur er, åpenbart. En mann som lider av dobbeltmoral og rasjonaliseringstrang, vitner for øvrig om bagasje. Da er det på tide å skjerpe seg.

Anonymkode: b3185...c23

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er ikke det samme. Menn får ikke problemer som damer har med å ligge med flere fordi det funker forskjellig evolusjonært og psykologisk på kjønnene.

Anonymkode: 6b859...1ad

Bullshit! 

Dessuten har ikke dette noe særlig med alder å gjøre, men med miljø og innstillinger. Du finner en god del kvinner i begynnelsen av 20 årene som slår antallet til en god del kvinner i 40 årene med 2, 3 eller 4- gangen. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

En annen grunn til å date yngre damer er at de ikke har like mye bagasje og tilknytningsproblemer som eldre har da de som er eldre har ligget med mange flere.

Anonymkode: 6b859...1ad

Rart, har egentlig motsatt inntrykk. Mulig en del eldre kvinner har mer bagasje, men de har også mer erfaring. Og de har lært seg å håndtere bagasjene og utfordringene på en helt annen måte enn yngre. Yngre har en tendens til å kave i utfordringene fordi livet føles så krevende. Etterhvert som folk blir eldre så mestrer de livet på en helt annen måte, på tross for samme eller flere bagasjer. Bagasjene har da mindre betydning.

Og det kan være en stor fordel for en moden mann å finne seg en moden kvinne som kan håndtere mannens bagasjer også. For du har garantert mye bagasje selv. 

Eldre kvinner har samtidig mer jordnære verdier og har øye for andre detaljer i livet, fordi de tross alt har levd noen år lenger. De vet mer og de kan mer. Men kanskje dette skremmer deg? Vet ikke.

Og det er ikke akkurat sant at jo yngre damer du finner deg jo mer jomfru er dem i dagens Tinderkultur.

Når det kommer til tilknytningsproblemer så burde ikke en mann slippe en fis om det. For da lukter det skikkelig surt.

Endret av Bombasi
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (8 minutter siden):

Ja, fordi du babler i vei om tenningsmønsteret og at folk finner det provoserende, og jeg prøver å fortelle deg at det er ikke det som er problemet - som det virker som du ikke klarer å forstå. 

Jeg har ikke nevnt «tenning» eller «tenningsmønster» med et eneste ord i tråden her som jeg kan huske. 
Akkurat som jeg ikke har nevnt «utløpsdato» eller «sur melk» med et eneste ord før du dro det frem og igjen og igjen.

Jeg forstår deg ikke fordi du lyver gjentatte ganger. Du lager ditt eget narrativ. Da er det vanskelig å forstå hva du mener.

For å gjenta meg selv til det kjedsommelige. Jeg har ikke nevnt «tenningsmønster» «utløpsdato» eller «sur melk». Det er du som rabler om dette.

Det jeg har skrevet som du blir så provosert av, er at det finnes flere kvinner som tiltrekkes menn som eldre og at årsakene til dette er flere. Blant annet erfaringer de har gjort seg. At dette provoserer så voldsomt er spesielt, for å si det forsiktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, han er glad i dobbeltmoral og argumenterer med natur, selv om han ikke vet hva natur er, åpenbart. En mann som lider av dobbeltmoral og rasjonaliseringstrang, vitner for øvrig om bagasje. Da er det på tide å skjerpe seg.

Anonymkode: b3185...c23

Det er litt av hva som er feil med dagens datingmarked. Det er en forventning om at andre skal akseptere deg, din bagasje og se deg, samtidig så ønsker man ikke å akseptere andre sin. Dating skal være gøy og koselig, lage gode minner 😊 men det har blitt er jag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke nevnt «tenning» eller «tenningsmønster» med et eneste ord i tråden her som jeg kan huske. 
Akkurat som jeg ikke har nevnt «utløpsdato» eller «sur melk» med et eneste ord før du dro det frem og igjen og igjen.

Jeg forstår deg ikke fordi du lyver gjentatte ganger. Du lager ditt eget narrativ. Da er det vanskelig å forstå hva du mener.

For å gjenta meg selv til det kjedsommelige. Jeg har ikke nevnt «tenningsmønster» «utløpsdato» eller «sur melk». Det er du som rabler om dette.

Det jeg har skrevet som du blir så provosert av, er at det finnes flere kvinner som tiltrekkes menn som eldre og at årsakene til dette er flere. Blant annet erfaringer de har gjort seg. At dette provoserer så voldsomt er spesielt, for å si det forsiktig.

Jeg gir opp. Jeg har forklart dette her mange ganger, men dette er ganske typisk - man prøver å forklare hva det handler om, men menn går til personligangrep om at man blir provosert, man er sur, man er bitter fordi at man som kvinner sier noe - selv om jeg flere ganger har sagt at det er ikke det som det handler om, at det ikke er det som er provoserende, at det er ikke det som debatteres, men at man ønsker å bli sett på som et menneske med følelser, bli behandlet som et menneske med respekt og det er det som folk reagerer på. Du er virkelig et forferdelig menneske. Og det er det siste jeg har å si til deg. 

Endret av Blått
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (1 minutt siden):

Jeg gir opp. Jeg har forklart dette her mange ganger, men dette er ganske typisk - man prøver å forklare hva det handler om, men menn går til personligangrep om at man blir provosert, man er sur, man er bitter fordi at man som kvinner sier noe - selv om jeg flere ganger har sagt at det er ikke det som det handler om, at det ikke er det som er provoserende, at det er ikke det som debatteres, men at man ønsker å bli sett på som et menneske med følelser og det er det som folk reagerer på. Du er virkelig et forferdelig menneske. Og det er det siste jeg har å si til deg. 

Nei. Du har ikke forklart det mange ganger. Du har ikke forklart noe som helst annet en å lyve om «tenningsmønster» «sur melk» og «utløpsdato» som er begreper jeg aldri har skrevet.

Du lyver og kommer med påstander som ikke stemmer. Fordi du er provosert. Du svarer mitt innlegg med løgner og påstander som er irrelevant til det jeg skrev, så har du frekkhetens nådegave nok til å skrive «at det er ikke det som diskuteres». Det var jo meg du svarte. Det var akkurat det som ble diskutert.

Så avslutter du med personangrep som bare understreker at det er like greit at det ble det siste du sier til meg. Når du lyver og troller så bidrar du kun med å ødelegge en diskusjon.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (11 minutter siden):

Nei. Du har ikke forklart det mange ganger. Du har ikke forklart noe som helst annet en å lyve om «tenningsmønster» «sur melk» og «utløpsdato» som er begreper jeg aldri har skrevet.

Du lyver og kommer med påstander som ikke stemmer. Fordi du er provosert. Du svarer mitt innlegg med løgner og påstander som er irrelevant til det jeg skrev, så har du frekkhetens nådegave nok til å skrive «at det er ikke det som diskuteres». Det var jo meg du svarte. Det var akkurat det som ble diskutert.

Så avslutter du med personangrep som bare understreker at det er like greit at det ble det siste du sier til meg. Når du lyver og troller så bidrar du kun med å ødelegge en diskusjon.

Sånn er det når man tar opp ting med noen menn - dette er hva som skjer, dette er hva vi må kvinner må stå i når vi forsvarer oss selv. Det er bare å lese diskusjonen bakover og se. 

Edit: jeg har for øvrig rapportert deg 

Endret av Blått
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (32 minutter siden):

Rart, har egentlig motsatt inntrykk. Mulig en del eldre kvinner har mer bagasje, men de har også mer erfaring. Og de har lært seg å håndtere bagasjene og utfordringene på en helt annen måte enn yngre. Yngre har en tendens til å kave i utfordringene fordi livet føles så krevende. Etterhvert som folk blir eldre så mestrer de livet på en helt annen måte, på tross for samme eller flere bagasjer. 

Eldre kvinner har samtidig mer jordnære verdier og har øye for andre detaljer i livet, fordi de tross alt har levd noen år lenger. De vet mer og de kan mer. 

Og det er ikke akkurat sant at jo yngre damer du finner deg jo mer jomfru er dem - i dagens Tinderkultur.

Når det kommer til tilknytningsproblemer så burde ikke en mann slippe en fis om det. For da lukter det surt.

Helt enig med deg. Vi synes vi var ganske modne i begynnelsen av 20 årene, og var på ingen av de verste (flinke piker samtlige av oss), men det var emosjonell berg-og dalbane og en god del drama, og sett i etterkant var vi ikke skikkelig vettuge før vi var rundt 25 år, og derfra og ut blitt betydelig roligere, rundere i kantene, innstilt på kompromisser, og alt slikt som er fryktelig viktig for å fungere godt i relasjoner. Jeg var til og med mor fra jeg var 20 og snusfornuftig... med en indre emosjonell storm jevnlig likevel. Følelser i berg- og dalbane, og tilhørende reaksjoner, avtar heldigvis utover i livet for de fleste. 

Nå når vi er mødre trøster vi oss med at våre døtre kommer til å lande i seg selv bedre etterhvert, men forventer ikke at det skjer skikkelig før de er minst 25 år. 

Min egen datter på 20 er en fantastisk ung kvinne. Snusfornuftig, pålitelig, flink til å kommunisere, stabil og alt dette flotte en herlig ung kvinne kan være, bortsett fra når det er fullt emosjonelt krasj og hun er nøyaktig det motsatte. Da er hun fjortis igjen. Herlig, men du verden så anstrengende det kan være. Helt normalt, men hvorfor vi helst ikke ville vært 20 år igjen. Det var slitsomt for oss selv til og med. (26 og videre hadde jeg takket ja til, om mulig, men 30 hadde vært bedre)

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (10 minutter siden):

Helt enig med deg. Vi synes vi var ganske modne i begynnelsen av 20 årene, og var på ingen av de verste (flinke piker samtlige av oss), men det var emosjonell berg-og dalbane og en god del drama, og sett i etterkant var vi ikke skikkelig vettuge før vi var rundt 25 år, og derfra og ut blitt betydelig roligere, rundere i kantene, innstilt på kompromisser, og alt slikt som er fryktelig viktig for å fungere godt i relasjoner. Jeg var til og med mor fra jeg var 20 og snusfornuftig... med en indre emosjonell storm jevnlig likevel. Følelser i berg- og dalbane, og tilhørende reaksjoner, avtar heldigvis utover i livet for de fleste. 

Nå når vi er mødre trøster vi oss med at våre døtre kommer til å lande i seg selv bedre etterhvert, men forventer ikke at det skjer skikkelig før de er minst 25 år. 

Min egen datter på 20 er en fantastisk ung kvinne. Snusfornuftig, pålitelig, flink til å kommunisere, stabil og alt dette flotte en herlig ung kvinne kan være, bortsett fra når det er fullt emosjonelt krasj og hun er nøyaktig det motsatte, og hun er fjortis igjen. Herlig, men du verden så anstrengende det kan være. Helt normalt, men hvorfor vi helst ikke ville vært 20 år igjen. Det var slitsomt for oss selv til og med. (26 og videre hadde jeg takket ja til, om mulig)

Ja, og sånn er det. Og menn er helt likens, selv om mange menn ikke innrømmer det. Man vokser med alderen. Når man inntar voksenlivet så tror man at man har god kontroll og forstår det meste, men når 30-årene kommer så innser man at den 20 år gamle versjonen av deg ikke kan måle seg mot den 30 år gamle deg. Og akkurat likens er det når man blir 40 år. 

Nå kan man nærmest sitte å le av den yngre versjonen av seg selv. Noen holdninger og handlinger er regelrett latterlig. Og de såkalte problemene var særs oppblåste. Og gud hvor vi kunne kave i disse problemene.  

Man bygger opp verdier, mestring, kunnskap, erfaring, forståelse og holdninger. Og 10 år har mye å si her. 20 år enda mer.

Jeg er en totalt helt annerledes person nå enn for 20 år siden.  

Og i forhold til bagasjer. Ja, alle har bagasjer. Men årene lærer deg å finne ut av det. Noen ganger så godt at bagasjene ikke har så mye å si lenger.

Men kanskje det er det at enkelte menn ser mot yngre kvinner fordi eldre kvinners verdier, kunnskap og erfaring kan virke skremmende? En slags frykt for å føle seg underdanig. Er vel mye lettere å føle seg som storkar i møte med en 10-20 år yngre kvinne som kaver... Bare en teori. :) 

Endret av Bombasi
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (1 time siden):

Nei absolutt ikke, dette er ren idealisering.
Det er romantisering av tragedien, det er storslått arkitektur, teknologisk underverk og klasseforskjeller. Det er kaptein som går ned med skipet og folk som spiller musikk til siste slutt. Det er heroisme og oppofrelse.

Det var storslått arkitektur, teknologisk underverk (skulle være), klasseforskjell og mye mer som er både fascinerende og spennende, ikke minst på grunn av empatien vi mennesker har, og den fryktelige opplevelsen dette må ha vært. Ene av scenene fra filmen svært mange husker er nok kvinnen som leser eventyr for barna sine i visshet om at de snart skal dø. Det drar i vår empati. Gjør vondt. Ja det er heroiske og oppofrelse, og det gjør vondt å vite hvor mange som opplevde noe så fryktelig, men hvordan du får det til å bli idealisering av fortiden skjønner jeg ikke. Idealisering av mot og heroisme kanskje, men slikt er tidløst. Det er noe å beundre tidløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blått skrev (32 minutter siden):

Sånn er det når man tar opp ting med noen menn - dette er hva som skjer, dette er hva vi må kvinner må stå i når vi forsvarer oss selv. Det er bare å lese diskusjonen bakover og se. 

Edit: jeg har for øvrig rapportert deg 

«Forsvarer oss selv»?

Eneste som juger,  juger og kommer med personangrep  i tråden her er deg. Andre her klarer å diskutere saklig.

Du må ikke stå i noen ting. Du kommenterte på mitt innlegg og deretter kun postet en rekke løgner om hva som er sagt. Ikke prøv å gjør deg til et offer eller tale kvinners sak, som om kvinner i tråden her er ofre og ikke klarer å snakke for seg selv.

Jeg har lest hele tråden. Tingene du anklager meg for er løgn. Du kan ikke svare meg basert på ting andre skriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sicario skrev (1 minutt siden):

«Forsvarer oss selv»?

Eneste som juger,  juger og kommer med personangrep  i tråden her er deg. Andre her klarer å diskutere saklig.

Du må ikke stå i noen ting. Du kommenterte på mitt innlegg og deretter kun postet en rekke løgner om hva som er sagt. Ikke prøv å gjør deg til et offer eller tale kvinners sak, som om kvinner i tråden her er ofre og ikke klarer å snakke for seg selv.

Jeg har lest hele tråden. Tingene du anklager meg for er løgn. Du kan ikke svare meg basert på ting andre skriver.

Rapportert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 36 år gammel, dater for det meste kvinner i alderen 18-23.

Er ganske ettertraktet hvor jeg kommer fra så hvorfor ikke utnytte muligheten mens jeg kan. :)

De har alle vært meget attraktive og flotte mennesker.

Planen er å få meg 2-3 barn med ei pen og varm konservativ dame på 23ish når jeg blir 40. Jeg får barn og hun får flytte rett inn i en villa og sin egen bil, slipper noen gang å jobbe om hun ikke vil, men selvsagt får hun lov om det er det hun ønsker, hun skal få akkurat det livet hun ønsker så lenge hun er lojal.

Anonymkode: 4b3fd...f52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (Akkurat nå):

Rapportert

Du får fortsette å rapportere like hyppig som du lyver🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...