Gå til innhold

Til MENN: ved hvilken alder synes DU at kvinner er for gamle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det starter allerede fra ca 25 og fra 35 så er kvinner helt uinteressante seksuelt for min del.

Anonymkode: b39d0...1f5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De fleste seriøse puler ikke gjennom halve bygda for å finne noen, men dater, prøver seg frem, går gjennom noen forhold og finner som regel til slutt noen å etablere seg med, men for noen tar det lengre tid enn for andre. 

Anonymkode: 3775a...3bc

Hvis du går inn i forhold for å "gå gjennom det", så puler du jo gjennom. Jeg inngår forhold for å etablere meg, ikke for å slå i hjel tid 

Anonymkode: f221e...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det starter allerede fra ca 25 og fra 35 så er kvinner helt uinteressante seksuelt for min del.

Anonymkode: b39d0...1f5

Akkurat som du for dem. 

Anonymkode: f221e...f1b

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Man trenger da ikke 20 år + på å etablere seg.

Anonymkode: f221e...f1b

Nei, men jeg var nesten 30 før jeg på noen måte kunne regne meg som "etablert", og på det tidspunktet hadde vi 2 barn. 

Hvis jeg på dette tidspunktet skulle begynt å lete etter en livsledsaker, ville det ikke være mye jevnaldrene å velge blandt : De mest funksjonelle kvinnene ville allerede være på samme nivå med en partner, og risikoen rundt resten ville være stor og føles kompleks. Det er bare å høre på kvinner fortelle over hvor mange dysfunksjonelle menn det er der ute. Det ser ikke bedre ut fra mannssiden. 

Og var jeg da på jakt etter en partner å få barn med, ville det mest naturlige være å gå ned i alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei. Det har aldri vært lystbetont for 15 år gamle jenter å gifte seg med gamle griser. Fedrene deres ga dem bort av økonomiske årsaker. Men hvis denne 15 år gamle jenta fra 1700-tallet ble spurt, ville hun selvfølgelig valgt å ikke ha kjæreste før hun var eldre, og velge en jevnaldrende mann da. Samfunnet har alltid fungert på menns premisser, frem til nylig. I enkelte land fungerer det fortsatt slik. Gamle menn gifter seg med 14 år gamle jenter, som gjerne dør eller blir permanent skadet i fødsel, og som voldtas på bryllupsnatta. 

Når du først trekker inn biologi, så er det ikke "biologi" å bruke toalett, løse konflikter med ord i stedet for våpen/knyttnever, være monogam eller ha respekt for andre menneskers eiendom. Likevel bæsjer du ikke på gata, slår ikke i hjel naboen fordi han spiller for høy musikk, drar ikke klærne av dama på bussen bare fordi du er kåt der og da, og bryter deg ikke inn i naboens hus fordi det falt deg slik.

Menn må slutte å tro at unge jenter i tidligere tider giftet seg med gamle menn av lyst. 

Anonymkode: f221e...f1b

Joda, blant velstående familier var det slik at deres tilsvarende velstående sønner kunne nyte godt av sin posisjon, og tilnærmet velge og vrake i potensielle bruder. 

Men det er nokså unyansert blant fattigere familier, som ikke hadde et like godt økonomisk utgangspunkt, og der også guttene i mye større grad var prisgitt at en annen familie hadde en datter som ville gifte seg med han.

Anonymkode: 3775a...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er også stor forskjell på menn. Har hørt flere venninner klage på total sextørke når mannen er i slutten av 40-årene.

Anonymkode: f221e...f1b

Det er mulig, men det spiller ingen rolle for meg om andre menn mister lysten.

Jeg vet bare at når spørsmålet kom opp på KG så svarte halvparten av kvinnene at de hadde null lyst etter overgangsalderen.

Anonymkode: 7ad41...cfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du går inn i forhold for å "gå gjennom det", så puler du jo gjennom. Jeg inngår forhold for å etablere meg, ikke for å slå i hjel tid 

Anonymkode: f221e...f1b

Mange starter et forhold for å kunne etablere seg senere, men så finner man ut før eller senere at man faktisk ikke var en god match. Det er faktisk overraskende mange som har et romantisk utgangspunkt, men så opplever mange en kalddusj av virkeligheten der matchen ikke var der, eller at man opplever utroskap eller dødsfall. 

Anonymkode: 3775a...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (3 minutter siden):

Nei, men jeg var nesten 30 før jeg på noen måte kunne regne meg som "etablert", og på det tidspunktet hadde vi 2 barn. 

Hvis jeg på dette tidspunktet skulle begynt å lete etter en livsledsaker, ville det ikke være mye jevnaldrene å velge blandt : De mest funksjonelle kvinnene ville allerede være på samme nivå med en partner, og risikoen rundt resten ville være stor og føles kompleks. Det er bare å høre på kvinner fortelle over hvor mange dysfunksjonelle menn det er der ute. Det ser ikke bedre ut fra mannssiden. 

Og var jeg da på jakt etter en partner å få barn med, ville det mest naturlige være å gå ned i alder. 

Nå skal ikke jeg kverulere med deg personlig, for det har jeg ingen grunn til, men jeg vil fortelle at jeg som kvinne også trengte å nærme meg 30 for å føle meg klar for prosjekt familie. Jeg rakk ganske mange barn etter 30, gitt.

Anonymkode: 24614...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært sammen med kona som er like gammel som meg i 20 år, men hvis jeg skulle blitt singel og datet igjen, så går grensen for meg ved en som er født i samme tiår som meg. Jeg er 41 år, født i 1983. Det vil si at om jeg skulle møtt noen nå, så måtte vedkommende vært mellom 35 og 44 år

Anonymkode: a6d5b...be4

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bra for deg, men syns du kan jekke deg ned et par hakk å innse at jevnt over er du langt under ligaen du prøver å finne noen i.

Syns mange av dere menn kan ta dere en gigantisk bolle å begynne å vandre ut av deres kollektive hallisunering om å være så fordømt mye attraktive enn det som er reelt i VÅRE øyne. 

Vår attraktivitet er ikke spørsmålet, så slutt å legg så mye press på oss. Dagen jeg forsto at selvtilitten min bristet basert på menn jeg ikke bryr meg et fnugg om, innså jeg herregud, alt dette for ingen grunn. Alt dette for menn jeg skynter meg bort fra! 20 årene i usikkerhet over Per Jan på 50, Samuel på 45, og Vegard på 19 sine kommentarer på nett!! 😭😭😭😂 

Vil kvinner skal forstå hvor uviktig samtaler som denne er, så de kan bry seg om viktigere ting og ta tilbake makten over eget liv, for dette går dypt i samfunnet. Kvinner skal ikke føle de har gått ut på dato og ikke kan trives, hva i alle dager, det er bare bullshitt. 

Jeg kommer til å være ei rynkete kjerring en dag, å den dagen er det absolutt ingen av dere jeg bekymrer meg over, det er å miste mamma, om tapeten på badet er stygg, om prisen på melk er urimelig, men aldri om perverse menn.

Anonymkode: d0b1e...718

Ja dette er så sant som det er sagt. 

Anonymkode: 02e86...094

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nå skal ikke jeg kverulere med deg personlig, for det har jeg ingen grunn til, men jeg vil fortelle at jeg som kvinne også trengte å nærme meg 30 for å føle meg klar for prosjekt familie. Jeg rakk ganske mange barn etter 30, gitt.

Anonymkode: 24614...dbb

Og fra et rent personlig plan vil det ofte fungere.  På samme måte som for meg.  Men statistisk, er dette uansett noe vi ser er i ubalanse, hvilket forklarer at vi får en større subgruppe som blir eldre før de begynner å realisere en familie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (4 minutter siden):

Og fra et rent personlig plan vil det ofte fungere.  På samme måte som for meg.  Men statistisk, er dette uansett noe vi ser er i ubalanse, hvilket forklarer at vi får en større subgruppe som blir eldre før de begynner å realisere en familie

Det kan være enkelte unge menn må kjappe seg noe mer med å bli voksne for å ha sjanse til å få etablert seg. Her tenker jeg lærere og foreldre kan ha en jobb å gjøre.

Ressurssterke unge damer vil jo ikke ha mye eldre menn.

Anonymkode: 24614...dbb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hverken unormalt eller sjeldent at kvinner tiltrekkes en mann som er eldre. Det er udiskutabelt. 
Det er også udiskutabelt at flere menn tiltrekkes kvinner som er yngre.

Dette er fakta og litt meningsløst å skulle krangle om egentlig.

Jeg har også blitt vist veldig direkte interesse fra kvinner som er betraktelig yngre en meg selv. Typ 15-16 år forskjell. Kvinner som er ærlige på at de foretrekker eldre menn basert på erfaringer de har med både yngre og eldre.

En kvinne på 29-30 år er voksen og vet best selv hvilke kvaliteter og egenskaper de ønsker hos en partner. At andre skal krangle på dette er passe meningsløst😅

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 

Ressurssterke unge damer vil jo ikke ha mye eldre menn.

Anonymkode: 24614...dbb

Erfart det motsatte. Ressurssterke kvinner som bevisst ønsker forhold med en mann som er eldre.

Dumt å være så påståelig når det ikke nødvendigvis gjenspeiler den virkelige verden.

Anonymkode: d682e...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan være enkelte unge menn må kjappe seg noe mer med å bli voksne for å ha sjanse til å få etablert seg. Her tenker jeg lærere og foreldre kan ha en jobb å gjøre.

Ressurssterke unge damer vil jo ikke ha mye eldre menn.

Anonymkode: 24614...dbb

Man kan kjappe seg så mye man vil, men det er også en del tilfeldigheter som avgjør hvor tidlig/sent man treffer noen å etablere seg med. 

Anonymkode: 3775a...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er også stor forskjell på menn. Har hørt flere venninner klage på total sextørke når mannen er i slutten av 40-årene.

Anonymkode: f221e...f1b

Som det er stor forskjell på kvinner. Vet om kvinner i både 20 årene og 40 årene som er fullstendig uinteressert i sex, mens mannen i forholdet ønsker mye sex.

 

Anonymkode: d682e...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kan være enkelte unge menn må kjappe seg noe mer med å bli voksne for å ha sjanse til å få etablert seg. Her tenker jeg lærere og foreldre kan ha en jobb å gjøre.

Ressurssterke unge damer vil jo ikke ha mye eldre menn.

Anonymkode: 24614...dbb

Muligens vi heller sakel slutte å fokusere på "å bli voksne" og prøve mer på å bli voksne sammen: gir litt større rom for å bli noe man kan leve med istedet for å leve opp til noen andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg er 54 og i utgangspunktet veldig skeptisk til kvinner som er eldre enn det. Jeg kjenner noen jeg kunne ha gjort et unntak for.

Den største bekymringen er om hun har mistet sexlysten. Det virker som det er veldig stor forskjell på kvinner der. Noen sier det er helt dødt etter 50 mens andre sier det er høyere enn noen gang.

Anonymkode: 7ad41...cfa

Ja, noen mister sexlysten etter overgangsalderen mens for andre så øker den. Blir man sammen med en yngre kvinne så vet man ikke hvilken gruppe hun vil tilhøre (mange kan fikse det med hormontilskudd). Å bli sammen med en som er ferdig med overgangsalderen og fortsatt har normal/høy sexlyst virker som et mye sikrere kort å satse på etter min mening. 

Anonymkode: fbf7c...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte fort at denne tråden kom til å bli som hundedrit for fluer, men her var det mye crusty mennesker. 

 

- Jo eldre en blir, jo eldre blir eldre. Kvinnen går ikke ut på dato. 

Anonymkode: 9b7f2...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Erfart det motsatte. Ressurssterke kvinner som bevisst ønsker forhold med en mann som er eldre.

Dumt å være så påståelig når det ikke nødvendigvis gjenspeiler den virkelige verden.

Anonymkode: d682e...c3a

Denne tråden har fått ganske mange eldre middelmådige damer til å bli triggered. Så ikke så rart at de herjer her i harnisk nå.

Anonymkode: b39d0...1f5

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...