Gå til innhold

Til MENN: ved hvilken alder synes DU at kvinner er for gamle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg vet veldig godt hva jeg snakker om 😊 jeg har møtt mange menn som deg, mange. Det sier ufattelig mye om din moral at du tar det som et kompliment, smigrende, å bli lagt an på av en dame som er gift. 

Anonymkode: ba127...b4e

Syntes du griper litt etter halmstår her. At man gir uttrykk for at man kunne tenkt seg et forhold med noen betyr ikke at man faktisk vil gjøre det om man har det bra i ekteskapet/forholdet man er i. Det er en ganske menneskelig og ærlig innrømmelse uten at det trenger å involvere utroskap av noe slag. Biologien slutter ikke selv om man er i et forhold, spørsmålet er hva man gjør med den, og har man rimelig selvkontroll går man ikke videre med noe selv om man har innrømmet til noen at de har vært forelsket i dem.

Ser heller ikke hva som er så provoserende med at noen kvinner kan være tiltrukket av menn som er en del eldre. Det kan både bety at enkelte liker aldersforskjell, men som regel betyr det at man ikke nødvendigvis er veldig opptatt av alder så lenge den man dater er ellers noenlunde oppegående og sprek. Vi snakker nok neppe om en harrytass som sitter i sofaen når noen kvinner gir uttrykk for at de liker en eldre mann. 

Anonymkode: 3775a...3bc

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er mann på 38 som ønsker barn så damer eldre enn meg selv er i utgangspunktet «for gammelt». Når det er sagt, møter jeg en dame som er noe eldre som vil det samme vil jeg nok satse på det. 

Anonymkode: 16175...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Menn flest ser ikke best ut i 36 års alderen altså. Ville heller sagt 25-29

Anonymkode: 1a351...55a

Utseende er kvinner flest opptatt av når de er i tenårene-20-22. Det går mer og mer mot andre ting etterhvert som de blir eldre. En mann må være 1000 forskjellige ting

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hmmm.. har du gått ut døren og sett på parene i gata? De fleste er kjæreste med en jevnaldrende :) 

Anonymkode: ba127...b4e

Jepp har sett det. Og de kan se jenvaldrende ut selv om de har forskjellige alder.

Anonymkode: 6b859...1ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Utseende er kvinner flest opptatt av når de er i tenårene-20-22. Det går mer og mer mot andre ting etterhvert som de blir eldre. En mann må være 1000 forskjellige ting

Jepp har sett det. Og de kan se jenvaldrende ut selv om de har forskjellige alder.

Anonymkode: 6b859...1ad

De fleste er sammen med jevnaldrende :) bare spør dem! 

Anonymkode: ba127...b4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂

Artig hvor mye det provoserer at mange kvinner tiltrekkes av menn som er eldre en dem selv.

Alle som tiltrekkes en som er eldre en dem selv er skruppelløse drittsekker av lav kvalitet 😂🙈.

Du er så naiv og låst i ditt snevre verdensbilde, at det i det minste er ganske underholdende da.

 

Anonymkode: d682e...c3a

De tiltrekkes ikke.

Fordelen med en eldre fyr, er at du blir så mye bedre enn han, fysisk, og at han er glad for å få deg.

Kvinner trenger ikke få den opp for å ha sex, og man føler seg bedre ved siden av en fyr som ikke er ung og hot.

Dette vet alle kvinner.

Menn forstår det aldri 😅

De tror det er fordi de ser så bra ut.

Anonymkode: e9fd3...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (15 minutter siden):

Hva er unaturlig med det?

Jeg vet det ikke er normativt, altså akseptert, men det handler om en mengde irrelevante faktorer som handler om samfunnet og menneskene rundt.  

Hvis det hadde vært unaturlig, ville vi strengt tatt ikke ha noen begrepsforståelse rundt "akseptert"

Jeg argumenterer ikke for å akseptere det, men jeg vil ha vekk begrepsbruken "unaturlig" når vi egentlig snakker som noe som ER naturlig , men ikke normativt. For det utvanner forståelsen av hva som er "naturlig" : Drap er naturlig, å sitte i et tre å kaste egne drittklumper på forbipasserende er naturlig, det ene er en kriminell handling vi faktisk gjør enkeltvurderinger på, og i det andre tilfellet anser vi deg til å være mentalt syk fordi du ikke klarer sosialisere deg som menneske. 

Det er så veldig unaturlig for de fleste 16 årige jenter at de helt naturlig synes det er rart, kvalmt og svært uønsket. 

Hva gjør du her med ungdommen bestefar, og hva vil du bestefar? Dette er spørsmål min datter og hennes venninner stiller 50 år gamle menn som prøver seg på dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Syntes du griper litt etter halmstår her. At man gir uttrykk for at man kunne tenkt seg et forhold med noen betyr ikke at man faktisk vil gjøre det om man har det bra i ekteskapet/forholdet man er i. Det er en ganske menneskelig og ærlig innrømmelse uten at det trenger å involvere utroskap av noe slag. Biologien slutter ikke selv om man er i et forhold, spørsmålet er hva man gjør med den, og har man rimelig selvkontroll går man ikke videre med noe selv om man har innrømmet til noen at de har vært forelsket i dem.

Ser heller ikke hva som er så provoserende med at noen kvinner kan være tiltrukket av menn som er en del eldre. Det kan både bety at enkelte liker aldersforskjell, men som regel betyr det at man ikke nødvendigvis er veldig opptatt av alder så lenge den man dater er ellers noenlunde oppegående og sprek. Vi snakker nok neppe om en harrytass som sitter i sofaen når noen kvinner gir uttrykk for at de liker en eldre mann. 

Anonymkode: 3775a...3bc

Å finne det positivt og skryte av at man blir lagt an på av gifte damer - syns jeg er en krenkelse mot ekteskapet/samboerskapet. Det er en fornærmelse mot kvinnen han er sammen med. Ikke bare så er det provoserende, nedlatende og vitner om dårlig moral, at man faktisk blir spurt, for det vitner om hva slags menneske hun tror han er :)  At han da finner det positivt å skryte om det på nettet, uten i det hele tatt føle noe skam, er bare patetisk. Det handler ikke om aldersforskjellen, men hvordan han fornærmer og forsømmer den damen han er sammen med. Er ikke relevant om hun er 40, 50, 60, 70. Forhold er hellige og man burde behandle dem sånn! 

Anonymkode: ba127...b4e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å finne det positivt og skryte av at man blir lagt an på av gifte damer - syns jeg er en krenkelse mot ekteskapet/samboerskapet. Det er en fornærmelse mot kvinnen han er sammen med. Ikke bare så er det provoserende, nedlatende og vitner om dårlig moral, at man faktisk blir spurt, for det vitner om hva slags menneske hun tror han er :)  At han da finner det positivt å skryte om det på nettet, uten i det hele tatt føle noe skam, er bare patetisk. Det handler ikke om aldersforskjellen, men hvordan han fornærmer og forsømmer den damen han er sammen med. Er ikke relevant om hun er 40, 50, 60, 70. Forhold er hellige og man burde behandle dem sånn! 

Anonymkode: ba127...b4e

Du vet ikke noe om hvordan den samtalen foregikk da, så å gripe til konklusjonen om at han ble lagt an på er litt søkt. Og dessuten, hvis det så skjedde så er det lite relevant når det gjelder åttraktivitetsspørsmålet - det moralske spørsmålet er et helt annet og handler heller ikke om alder. Ville det vært noe bedre hvis en jevngammel kvinne som var gift hadde lagt på han?

At man blir lagt an på av noen som er gift er noe som kan skje fra tid til annen, men det er ikke noe man trenger å skamme seg for så lenge man ikke aksepterer tilbudet. 

Anonymkode: 3775a...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (8 minutter siden):

Det er så veldig unaturlig for de fleste 16 årige jenter at de helt naturlig synes det er rart, kvalmt og svært uønsket. 

Hva gjør du her med ungdommen bestefar, og hva vil du bestefar? Dette er spørsmål min datter og hennes venninner stiller 50 år gamle menn som prøver seg på dem. 

Men hvem er det som har skrevet om å prøve seg på 16-åringer i denne tråden? Det innlegget jeg siktet til var for øvrig en beskrivelse av to kvinner på 29 og 30 år som hadde uttrykt interesse for en 46 åring. Det var ikke snakk om å gå for noen som ikke engang er myndig...Å prøve seg på tenåringer er selvfølgelig ikke greit uansett. 

Anonymkode: 3775a...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jo det funker.

Final Exam – Navigating the SMP

Gir jo mening at når begge er på sin peak finner sammen. De fleste menn i 20-årene har ikke ting på stell

Anonymkode: 6b859...1ad

En generell betraktning gir lite utslag på individnivå. 

For en attraktiv kvinne på 20 er det attraktive menn på egen alder + noen få år som et mest naturlig. Ja de som peaker i sin gruppe finner gjerne sammen, og så finnes unntak med stor aldersforskjell. 

Det har lite utslag for de fleste menn angående sjanse på 20 åringer at kvinner 16- 80 totalt sett synes menn er på sitt mest attraktive når de er 35- 45.

Endret av Trolltunge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvem er det som har skrevet om å prøve seg på 16-åringer i denne tråden? Det innlegget jeg siktet til var for øvrig en beskrivelse av to kvinner på 29 og 30 år som hadde uttrykt interesse for en 46 åring. Det var ikke snakk om å gå for noen som ikke engang er myndig...Å prøve seg på tenåringer er selvfølgelig ikke greit uansett. 

Anonymkode: 3775a...3bc

De er bare sinna for at eldre menn og yngre damer finner sammen.

Anonymkode: 6b859...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (6 minutter siden):

Det er så veldig unaturlig for de fleste 16 årige jenter at de helt naturlig synes det er rart, kvalmt og svært uønsket. 

Hva gjør du her med ungdommen bestefar, og hva vil du bestefar? Dette er spørsmål min datter og hennes venninner stiller 50 år gamle menn som prøver seg på dem. 

Det er noe helt annet.

Det er ikke naturlig at en 16 åring skal være interesert i en 50 åring: Det er ikke paritet her, der en 50 årings interesse i en 16 åring forplikter at en 16 åring er interesert i en 50 åring.

Poenget er at det har ingenting med naturlighet å gjøre at 16 åringen synes det er rart , kvalmt eller svært uønsket : det er den normative reaksjonen. Det er den som gjør at man tilnærmer seg problemet som du presenterer.

Den naturlige reaksjonen er at "Kroppen hans ønsker å formere seg med meg, og det er ikke et godt valg. for han er i dårlig genetisk posisjon, og hodet som styrer kroppen hans ønsker heller ikke å formere seg, så hele øvelsen er verdiløs for begge"  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva er det for slags spørsmål? Det kommer vel an på egen alder?

Anonymkode: e26df...add

Klarer du ikke lese hele Hi? Skriv gjerne EGEN ALDER! 

43 her. Noen holder seg bedre enn andre. Her jeg arbeider er det en dame på 56 som er veldig flott. Mens det er flere på 30 som overvektige og dvaske. Så alder har lite å si. Veldig overfladisk svar, jeg vet... 

Anonymkode: 15eda...816

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Druid skrev (1 minutt siden):

Det er noe helt annet.

Det er ikke naturlig at en 16 åring skal være interesert i en 50 åring: Det er ikke paritet her, der en 50 årings interesse i en 16 åring forplikter at en 16 åring er interesert i en 50 åring.

Poenget er at det har ingenting med naturlighet å gjøre at 16 åringen synes det er rart , kvalmt eller svært uønsket : det er den normative reaksjonen. Det er den som gjør at man tilnærmer seg problemet som du presenterer.

Den naturlige reaksjonen er at "Kroppen hans ønsker å formere seg med meg, og det er ikke et godt valg. for han er i dårlig genetisk posisjon, og hodet som styrer kroppen hans ønsker heller ikke å formere seg, så hele øvelsen er verdiløs for begge"  

Den naturlige reaksjonen er "Æsj!", og så kan du jo forklare det på alle mulige måter, og reaksjonen er fremdeles "Æsj!". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

De færreste kvinner ønsker å leve med en pensjonist i 10 år, mens hun fortsatt må jobbe.

Jeg dater damer som er mellom 5 og 20 år yngre, og det er et argument jeg aldri hører - så det tror jeg ikke så mye på.

Det må jo være supert om partneren er fri til å gjøre hva hen vil?

Anonymkode: 3d49a...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men hvem er det som har skrevet om å prøve seg på 16-åringer i denne tråden? Det innlegget jeg siktet til var for øvrig en beskrivelse av to kvinner på 29 og 30 år som hadde uttrykt interesse for en 46 åring. Det var ikke snakk om å gå for noen som ikke engang er myndig...Å prøve seg på tenåringer er selvfølgelig ikke greit uansett. 

Anonymkode: 3775a...3bc

Han som skrev at han likte kvinner når de var lovlige, men at samfunnet forhindret at lovlige kvinner og eldre menn søkte mot hverandre. Som om begge parter har lyst. 

Som 16 åringer er det mer naturlig å synes at lærerstudenten som er på skolen en stund er litt sexy, men aaaaaaltfor gammel. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når kvinner går ut på dato? Kall meg gjerne barnslig, men har ingen alder. Det finnes deilige kvinner i 30-40-50-60-årene. Ja endatil noen få enda eldre enn det. 
Synes de er "for gamle" når de anskaffer seg konehår. 

Anonymkode: 6e275...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jo det funker.

Final Exam – Navigating the SMP

Gir jo mening at når begge er på sin peak finner sammen. De fleste menn i 20-årene har ikke ting på stell

Anonymkode: 6b859...1ad

Dette er en veldig amerikanisert modell, som må ta inn det faktum at penger faktisk er en vesentlig del av SMV der. (seksuell markeds verdi.) 

Så det kan beskrive en statistisk modell av hvordan folk vurdere hverandre på relasjonsmarkedet, men det har strengt tatt ingenting med utseende å gjøre eller hvor funksjonell du er som partner. 

Tar du denne modellen til de fleste utviklede land, vil du se at de toppene i store og det hele overlapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du skryter av det som det var fascinerende og smigrende :) som om du føler stolthet over det og finner det gøy. På mange måter så er der utrolig rart at du ikke føler skam over det - over at hun faktisk trodde du var så lett på tråden at du faktisk ville stikke samboeren din i ryggen på den måten.. og grunnen er vel kanskje fordi at du har tatt i mot tilbudet?

Anonymkode: ba127...b4e

Nei. Jeg skryter ikke. Du må slutte å lyve/trolle😊

Jeg påpekte at det finnes flere kvinner som tiltrekkes menn som er eldre en seg og viste til 2 eksempler fra eget liv. Det har ingen ting med skryting å gjøre. Jeg har min (eldre) partner og mine barn. At det finnes yngre kvinner som viser interesse forandrer ikke på hva jeg vil og er således ingen ting å skryte av.

Du bare nekter å ta inn over deg fakta. Så lyver å troller du i prosessen, fordi du er provosert over at ikke alle kvinner er som deg😊
 

Jeg har forøvrig flere eksempler en de 2 jeg har beskrevet i tråden. At flere kvinner tiltrekkes menn som er eldre er et fakta. Uansett hvor desperat du ror, lyver og troller😊

Anonymkode: d682e...c3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Det er fortsatt helt vanlig at gutter og jenter finner sammen. Men det er unaturlig at en mann på 50 tilnærmet seg ei jente på 16. Og det har heller aldri vært akseptert.

Anonymkode: f221e...f1b

Si det til kulturene i mangfoldet vårt..ikke til meg... men når du første nevner det ...en jente på 16-20 i dagens opplyste samfunn og utdannede samfunn er mye mer mulig å ha en samtale med  en for 30 år siden...Jentene er mer voksne samtidig er de det ikke...og en mann på 50 er mye rart, han kan være gammel og grå, en kjedelig familiefar eller ungdomslig til sinns...alt etter hvilken holdning vedkommende har..han har gjerne en erfaring og kjenner livet bedre enne en 20 åring og ...tja, de kan utfylle og dele hverandres liv...Det er vel mer misunnelsen fra 20 år gamle guttehvalper som er opprørske av tanken  .. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...