Gå til innhold

Er jeg urimelig her? Biler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg møtte samboeren min for 6 år siden hadde jeg allerede en bil, eldre volvo stasjonsvogn som fungerte fint. Han hadde ikke bil, men fikk seg ny jobb et stykke unna, og han har da fått låne bilen til og fra jobb i ca 3 år. Bussforbindelsene er dårlige.

Har kjøpt meg en litt mer fornuftig Nissan Leaf (masse bomringer og dyr bensin på volvoen) og jeg vil nå selge den gamle volvoen. Samboeren min er skikkelig irritert for dette. Jeg betaler, og har i alle år betalt forsikring/veiavgift, bompenger for hans turer til og fra jobb 5 dager i uka, eu kontroller, nye dekk, slitedeler, et par mindre reperasjoner osv...han har betalt for bensin. Har tilbudt han å ta over volvoen og da sette forsikring/bombrikke i sitt navn mot at han dekker omregistreringen, men det vil han ikke. (Bilen er verdt mellom 50.000-100.000 på kalkulator på nett)

Den nye (bruktbilen) og elbillader har jeg betalt for, og forsikring/bombrikke står i mitt navn. Siden jeg ikke vil ha alle utgiftene med 2 biler er det naturlig å selge den andre. Han er irritert fordi han synes det er dumt om vi skal ha 2 biler, mens jeg blir oppgitt fordi jeg synes jeg må kunne benytte min egen bil. Føler selv jeg har vært raus og mer enn grei med at han har fått bruke den gamle fritt i mange år, ser nå på han som ganske utakknemlig. 

Slik det er nå jobber han fra 09-17, og er da hjemme litt før 18. Da må jeg vente til bilen er hjemme før jeg kan dra ut å gjøre ting jeg har lyst til. Min jobb er kun 15 minutter unna med sykkel, men tar fort det dobbelte å gå i minusgrader/vinter. 

Har snakket om å kjøpe denne Leafen lenge da jeg savner å ha bil, så ikke noe som kom brått på. Han har helt grei inntekt og kan fint kjøpe en bruktbil med eller uten lån avhengig av hva slags bil han vil ha. 

Håper noen kam være litt brutalt ærlige her, og del gjerne erfaringer - er så oppgitt over hele greia 

Anonymkode: 7266e...745

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg at han kan ta over fossilbilen nå når du har kjøpt deg en ny en for å bruke selv. Du har vært supersnill som har lånt den bort til ham, såpass at han nå er blitt som en bortskjemt utakknemlig fjortis 😬😉 

Insister på at han tar over istedet for å selge den til andre. For mister han denne så vil han jo bare bruke Leafen din 😅

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Håper noen kam være litt brutalt ærlige her

Ok.

Hvordan i helvette holder du ut med en mann med mental alder på 14? 

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er urimelig. Så urimelig at jeg hadde lurt veldig på om dette var en mann jeg ønsket å dele fremtiden min med, om han ikke raskt innså egen urimelighet.

Han er ikke irritert fordi dere skal ha to biler (om volvoen skrives over på ham), han er irritert fordi du nå ikke er villig til å betale alle hans utgifter ved bilbruk (bortsett fra drivstoff).

Du er sammen med en snylter!

Om du er urimelig så er det bare mot deg selv! Du fortjener bedre enn å bli utnyttet av en så utakknemlig mann.

Og du, selg den volvoen og pass på pengene du får, de kan komme godt med om mannen ikke endrer seg og du innser at du fortjener en bedre mann...

Anonymkode: ef862...078

  • Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en snylter ja. Kan vel knapt kalles mann og om han får tilbud om å overta en Volvo og takker nei.

Selg Volvoen med god samvittighet og la karen skaffe seg egen bil selv for å komme seg til jobb.

Høres ut som en bortskjemt unge så du kan eventuelt vurdere å kjøpe han en trehjuls sykkel eller moped han kan bruke til jobb. Slipper du bompenger ivertfall.

 

 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det andre ting han betaler på som han kanskje mener veier opp for han bruk av bilen?

Har dere felles økonomi?

Hvordan er han ellers med tanke på økonomi?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff denne var kjip!

Dette med bilutgifter skulle du tatt opp for tre år siden, så kunne du allerede da oppdaget at han er en snylter. Selvfølgelig er han urimelig, og du har vært dumsnill. Slutt med det! 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk folk uten bil - aner ikke hva det koster, tror det bare er bensinprisen. Folk MED bil tør knapt regne på hvor mye bilen egentlig koster dem. 
Utakk er verdens lønn, først er du  raus og grei og så blir det selvfølge og så er det plutselig du som er skurken når du våger å sette ned foten. 

Selg bilen, ikke flytt sammen.

.

Anonymkode: 599ea...a42

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hæ? Er han seriøs?

Han har fått låne bilden din i 3 år og nå som du vil ha din egen så prøver han å guilte deg?!? Æsj!

Med en sånn holdning klarer jeg ikke å lure på hvordan forholdet deres er, økonomi, kommunikasjon, kjærlighet osv 👀

Anonymkode: 67f37...d03

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Håper noen kam være litt brutalt ærlige her

Anonymkode: 7266e...745

Ok. Han er en snylter. Du er dumsnill. 

Selg den gamle bilen, kjøp en ny (til deg selv). Hvordan han vil komme seg til jobb må bli hans problem. 

Anonymkode: 26c0d...68a

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg kan bare ikke fatte å begripe at du har vært så utrolig dum snill😱😱Han skulle minst ha betalt for alt av driftskostnader, inkludert forsikring og dekk. Du skulle også ha krevd at han kjøpte seg inn i bilen. Bilen har tapt seg mye i verdi i løpe av de årene. Ble veldig sint og lei meg på dine vegner nå. Å det at han reagerer slikt er jo helt hinnsides😱🥵Er ellers tom for ord her altså😱

Anonymkode: ea557...b8f

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han burde tatt over kostnadene på din for lenge siden.

Her er det bare å stå på hard, enten overtar han alt på Volvoen eller så får han finne seg en annen måte å komme til jobb.

Anonymkode: 10dbb...e12

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du gratis siden han føler seg berettiget til gratis bil? Gratis for ham, vel å merke....

Anonymkode: 177a3...124

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så brutal, men jeg kan være dønn ærlig.

Han snylter deg for alt det er verdt, og er nå pødden fordi du ikke lenger lar deg snylte på. Selvfølgelig blir han sur. Han må plutselig ta ansvar selv. Han er ufattelig barnslig. Det hadde ikke vært en diskusjon her engang. Den bilen ville blitt solgt uten å blunke, så om han betaler markedspris for den eller om noen andre gjør det, ville ikke spilt noen rolle. Kjør på, gjør som du vil. Ikke la han snylte og bruke deg sånn. Han burde overtatt den bilen og alle utgiftene så fort han begynte å bruke den fast.

Anonymkode: 3efe7...962

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje han har gjeld han ikke vil fortelle deg om og derfor ikke har mulighet til og få lån?

Anonymkode: edf82...78c

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han har snyltet på bilen din med tilhørende utgifter i 3 år, så har han ingenting han skulle ha sagt. 

At han har snyltet slik i 3 år, ikke skjønte selv hvor idiotisk det var og at han nå ikke ser hans egen munnkurv i saken er vel mer alarmerende enn at du skal selge Volvoen og kjøpe deg en Leaf.

Ærlig talt. Her må du være gjev å si ifra. Be han skjerpe seg og ta ansvar for eget liv! 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han burde vært UTROLIG takknemlig for å ha fått bruke bilen din i 3 år til kun prisen av bensin! Så blir han SUR for å ikke få fortsette å snylte på deg når han fint har råd til sin egen bil? Jeg tror synet mitt på ham hadde endret seg til de grader til det negative, at jeg hadde revurdert hele forholdet. Med mindre han innser sin egen idioti rimelig snart. 

 

Anonymkode: b62e6...028

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...