Gå til innhold

Et mettende brød (slanking)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

er på utkikk etter et mettende brød mtp slanking..

jeg kjøpte urkraft havrebrød idag, det var kjempegodt men det er 216 kcal pr 100 gr

og nettovekt på brødet er 700 gram… 

tenker kun magre pålegg da.. 

synes brødet var så godt at jeg kan godt leve på det de ukene dattra mi er hos sin far…  både for å gå ned i vekt og for å spare penger( har ganske dårlig råd for tiden) 

Anonymkode: 603bc...3b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser ikke så mye brød nå, men dette synes jeg er godt og metter bra. Holder seg også ferskt flere dager. Kjøpes på Kiwi, og noen Meny og Spar -butikker. 
https://www.bakehuset.no/sortiment/brod/bakerens-utvalgte/bakerens-utvalgte-havre-surdeigsbrod/

Det er derimot dyrt. Det er et mindre brød, og koster 45kr eller noe.
Finnes i speltversjon også, men jeg liker det med havre best. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei!

er på utkikk etter et mettende brød mtp slanking..

jeg kjøpte urkraft havrebrød idag, det var kjempegodt men det er 216 kcal pr 100 gr

og nettovekt på brødet er 700 gram… 

tenker kun magre pålegg da.. 

synes brødet var så godt at jeg kan godt leve på det de ukene dattra mi er hos sin far…  både for å gå ned i vekt og for å spare penger( har ganske dårlig råd for tiden) 

En ting til: 216 kalorier per hundre gram er faktisk ganske lavt til å være brød. Ikke uvanlig at det er oppimot 300 kalorier i en del brød. Én skive er normalt alt fra 30-50g, kommer an på typen, men vil tro at det brødet du nevner her er mer 30g, enn 50gram. Skjærer en selv så kan en selvsagt skjære tynnere skiver. 
Hørt mye bra om brødet fra Urkraft så må få prøvd det selv 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanket meg med Ingers rugbrød for 20 år siden. Usikker på om det er til salgs noen plass, men oppskriftene er å finne på nettet hvis du vil bake selv. 

(Rundt 200 kcal pr 100 gram)

Anonymkode: 464eb...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag eget brød på kun frø, nøtter, egg, vann og cottage cheese 👍

Anonymkode: 310db...e1f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bake selv er det mest korrekte svaret her, siden man da kan ha kontroll på makroene. Hvis du får økt proteinnivået i brødet, vil det slå positivt ut på hvor mettende brødet er. Som nevnt i kommentaren ovenfor kan frø (kaloririkt), nøtter (kaloririkt), egg og cottage cheese fungere fint. 

I tillegg kan du f.eks bruke litt glutenmel i melet ditt. Da får du opp proteinnivået i brødet. Glutenmelet gjør det også lettere å danne glutennettverk i brødet og du kan da tillate deg å bruke mer vann i brødet. Økt hydrasjon i deigen = lavere kaloriinnhold per 100 gram vare. Du får rett og slett spist større volum av brød, som jeg synes hjelper godt på metthetsfølelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg fungerer kikerter. Billig, sunt og veldig mettende. Hvis du er åpen for noe annet enn brød. Lett å varme i en kjele,ha i en salat, eller steke sammen med noen grønnsaker, egg eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansk rugbrød er både godt og mettende, syns jeg. 

Det er ca 220 kcal i 100 gram, men man kan skjære tynne skiver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (På 24.9.2024 den 10.58):

For meg fungerer kikerter. Billig, sunt og veldig mettende. Hvis du er åpen for noe annet enn brød. Lett å varme i en kjele,ha i en salat, eller steke sammen med noen grønnsaker, egg eller lignende.

Takk for godt tips! Hvor mange kcal er det i en hel boks kikerter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke mye :) Men masse gode næringsstoffer. Og veldig mettende. Jeg skyller de rett fra boksen, varmer i en kjele med olivenolje, salt og pepper. Veldig godt i salater også, eller til kjøtt, egg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Kikerter i boks inneholder ca 100 kcal/100 gr, tørre kikerter ca 365 kcal/100 gr. Og dette var det veldig lett å google seg frem til. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...