Gå til innhold

Mannen forstår ikke at ting han gjør er med på at vi sklir fra hverandre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

 

Så mannen er nå den eneste som prøver å holde liv i forholdet deres.

Gratulerer - du er problemet.

Anonymkode: e3f29...94f

Jaha? Må passe på hva en sier rundt deg da skjønner jeg. Det der var en kjapp konklusjon.

Anonymkode: 7514b...d68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Prøve på hvilken måte?

Ved å ta hånden sin på puppen eller underlivet mitt? 

 

Anonymkode: 0fbf5...4bb

Du kan kritisere metoden hans, men han prøver. Du derimot har satt seg på ræva og holder han ansvarlig for at skuta synker.

Du må dra din del av lasset før du kritiserer mannen din.

Det du IKKE gjør er med på at dere sklir fra hverandre like mye som noe annet.

Anonymkode: e3f29...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt tankegangen hans, mener han at du må først ha regelmessig sex med han FØR han kan by på nærhet, kjærlighet og flørt i hverdagen?

Min erfaring er at mange menn legger veldig mye i sex. Det bekrefter forholdet, kjærligheten, at man er attraktiv, føler seg begjært. Rett og slett du bekrefter gjennom sex at du elsker han og velger han. 

Det dumme er at pliktsex er helt håpløst, og det avler ikke mer sex eller lyst. Heller motsatt.

Høres ut som at samboeren din egentlig er skikkelig trist og lei seg, og føler seg ikke god nok for deg lenger. I stedet for å snakke om det på en ryddig måte så viser han det med kroppsspråk. Litt som et trassig barn. 

Tror om dette skal snu er det du (den voksne og fornuftige) som må ta første steget i så fall. 

Anonymkode: 42e82...e9d

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo ekstremt ulike kjærlighetsspråk, og klarer ikke å møtes på halvveien! 

Du er jo like ille! Han trenger nærhet og sex. Du trenger at han gir komplimenter, omsorgsfull, gjør ting for deg osv.

Sett dere sammen, diskuter dere frem til hvordan dere kan møtes på midten. Hvor vanskelig kan det være? Alvorlig talt, dere er voksne folk. Mannen og jeg har også ekstremt ulike kjærlighetsspråk, men vi har virkelig funnet balansen som fungerer for oss. Man må gi og ta. 

Det er det at han er sur og sutrete som gjør ham til "den skyldige" her.

Anonymkode: 68dbe...258

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er dere? Mannen din er en egoist, og jeg forstår godt at du ikke ønsker å være en tømmestasjon. Har han alltid vært slik? Hvis ja, så tror jeg ikke forholdet er liv laga. Er selv mann, og er selv i et følelsesløst forhold, får hverken sex eller kjærlighet, men gir heller ikke noe tilbake, for hun mener jeg bare er ute etter sex. Men har ingen problemer med å være kjærlig uten å ha sex, men hun har blitt hjernevasket til å tro det.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Dere har jo ekstremt ulike kjærlighetsspråk, og klarer ikke å møtes på halvveien! 

Du er jo like ille! Han trenger nærhet og sex. Du trenger at han gir komplimenter, omsorgsfull, gjør ting for deg osv.

Anonymkode: 68dbe...258

Forskjellen er at en av disse tingene kan man gjøre selvom man tenker at partner er en idiot. 

Anonymkode: b7ca3...a78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han: uten/lite sex gir han ingen motivasjon til kos og komplimenter.

Deg. Uten kos og komplimenter ingen motivasjon til sex. 
 

Dere står i en lock up. 
Dere har ulike kjærlighetsspråk.

Dere evner ikke se situasjonen fra den andre partners perspektiv. 
 

Dere må begge finne en balanse. Det handler om å gi og få. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, flere ganger.

Jeg har sagt ordrett:

"for at jeg skal ha lyst på sex så trenger jeg å føle at jeg betyr noe, jeg trenger at du tar på meg andre ganger enn kun når du ønsker sex, Jeg trenger omsorg, at forholdet mellom meg og deg er bra.. at strmningen oss imellom ikke er sur og dårlig."

Anonymkode: 0fbf5...4bb

Dette er veldig vage ting, bortsett fra kjærtegn utenom sex. 

Hva betyr det for deg at han viser deg omsorg? Hva betyr det at forholdet mellom dere er bra? 

Jeg er kvinne 35 og hadde også syntes det var vanskelig å vite hva jeg skulle gjøre. Si heller konkrete ting som gir deg disse opplevelsene. 

- jeg føler at jeg betyr noe for deg når du spør meg om dagen min, eller gir meg en klem før du går eller når du kommer hjem

- jeg liker at du stryker på meg i sofaen uten å forvente sex

- jeg vil at du skal planlegge noe hyggelig oss to en gang i uka utenfor hjemmet

Det høres ut som du klager og mannen er frustrert fordi han skjønner du er misfornøyd men ikke vet hvordan møte disse kravene om "omsorg" og "ikke sur stemning". Først må du finne ut spesifikt hva du trenger og så be om det spesifikt. 

Anonymkode: 25cb8...85d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex er nok mer bindeleddet menn trenger i et forhold enn det kvinner ofte trenger. Kvinner trenger en helt annen trygghet, og sex er neppe noe som gjør kvinner trygg og føler seg respektert og sett, slik som menn føler det.

Anonymkode: fb8eb...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redneck82 skrev (1 minutt siden):

Han: uten/lite sex gir han ingen motivasjon til kos og komplimenter.

Deg. Uten kos og komplimenter ingen motivasjon til sex. 
 

Dere står i en lock up. 
Dere har ulike kjærlighetsspråk.

Dere evner ikke se situasjonen fra den andre partners perspektiv. 
 

Dere må begge finne en balanse. Det handler om å gi og få. 

Det tror jeg også. Hos oss er det likedan(forskjellig kjærlighetsspråk) men selv etter at jeg forstod det og prøvde å justere meg etter hans språk, ble det ikke gjensidig bedring før han også virkelig forstod at gode ord og ikke-seksuell fysisk kontakt er like viktig for at jeg føler meg elsket, som genuin lyst til å ha sex med ham er viktig for hans følelse av å være elsket og sett. (Og, for vår del, at jeg satte ord på at jeg har skjønt først i ettertid at sex ikke er like viktig for meg, som jeg gav uttrykk for i starten. Da var jeg sulteforet på både fysisk kontakt og sex etter først forhold der jeg hadde høyest lyst, og noen år som singel. Etterhvert som at begge deler alltid var tilgjengelig, oppdaget jeg at det er de ikke-seksuelle berøringene som treffer hjertet mitt best.)

Anonymkode: 72a98...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...