Gå til innhold

Hund i bil om høsten og vinteren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange grader kan det vært ute når dere har hunden i bil med vinduene åpent i ca.4 cm ? Nå er det høst og snart oktober og jeg er usikker på hva grensa er. Skjønner det er forskjell på regn og sol også. Men hvis jeg selv sjekker bilen ved å sitte der i ett kvarter og det ikke er varmt, går det bra da? Og hvor lenge kan hunden være i bilen av gangen? Skjønner det ikke er fasit svar men hva synes dere. Skjør debatt. 

Det samme gjelder motsatt vei. Når er det for kaldt for hunden å vente i bil? Hvilken hunderase? 

Anonymkode: 224cc...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her sitter nå hunden sjeldent i bilen hvis vi er med. Men når vi drar på hytta sitter de i bilen mens vi er inne å handler selv om det er minus ute.

De er nå ute i bingen på vinteren også, har oppvarmet rom å gå inn i. Men ser ofte de ligger ute i snøen en å legge seg inne.

Vi har jakt hund

 

Anonymkode: ffd60...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid hatt med hunden i bilen om det ikke er veldig varmt ute. Parkerer i skyggen, vinduene litt ned som du sier - så går det helt fint. Nå ligger ikke hunden der lenge da, det er snakk om når jeg er inne og handler mat f.eks. Om vinteren er det også kortvarig og bare om jeg skal raskt inn på butikken, da er bilen selvfølgelig god og varm når jeg går ut, og den er fremdeles ikke kald når jeg er tilbake. 

Anonymkode: 368ad...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et bur der fuglhunden har et godt men også luftig "rede", så temperaturer mellom + 20 og - 10 skal ikke være noe problem temperaturmessig. Problemet når det blir kaldt er at det blir fryktelig mye kondens i bilen, selv med åpent vindu. Bruker derfor å sette på webasto'en for oppvarming og lufting når temperaturen synker mot null. Han kan da godt vente i bilen mens jeg handler dagligvarer eller har korte ærend, men jeg går ikke i fra en hund i bilen over lengre tidsrom. Vet ikke hvilken grense jeg har, men ville ikke ha vært komfortabel med å ha han i bilen i mer enn en time. De fleste slike ærend jeg har, er på 10-30 minutter  

Jeg har mulighet til å kjøre lufting i bilen mens den er parkert (ikke air conditioning), men foretrekker å ha åpne vinduer hvis det er varmt i været. Har lås på hundeburet, så de fleste gangene lar jeg hele bakluka stå åpen. Parkere da helst inntil en vegg slik at ikke folk går så mye forbi buret.

Har nulltoleranse for hund i bilbur når det er varmt (+20->), det er sol, eller det er lite skygge å parkere i. Da får han heller være hjemme alene, eller familien deler seg slik at en er ute med hunden mens resten gjør det de skal. 

Anonymkode: 442a9...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund hater å være alene hjemme men i bilen bare sover hun. Hun ligger derfor i bilen fra 9 til 16 stort sett hver dag, og er ute en tur og tisser i lunsjen. Hvis det er for varmt eller for kaldt ute setter jeg bilen i parkeringshuset som er tre-fire minutter unna. Hun er en puddelblanding.

(Litt latskap fra min side å ikke trene mer på å være alene hjemme, nå er hun halvannet år)

Anonymkode: a6475...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hunden. Min kan ikke være i bilen over tid når det er under 8 grader, hun blir veldig kald veldig fort. Fort en husky ville det jo vært noe helt annet. 

Anonymkode: de78a...456

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...