Gå til innhold

Daten min løy på høyden sin…

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 17.30):

Ville du møtt en dame som var nesten 190 da? Siden høyde ikke er viktig..

Anonymkode: 7f57f...89f

Som sagt. Kvinner med «høydekrav» er ikke innenfor mine preferanser. Ville det ikke vært litt rart om jeg selv hadde det?

En kvinne med «høydekrav» er usexy. At jeg med min høyde er innenfor dette kravet er irrelevant.

Har aldri spurt noen om hvor høye eller lave de er. 
Jeg har ikke datet en kvinne på 190. Tror aldri jeg har sett en kvinne på 190.

Anonymkode: a33ff...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.10.2024 den 8.18):

Øh, jo. Høyt antall sexpartnere er også "synlig" på både psyken og sykdomsbildet. Jeg vil si det er langt mer vesentlig å være åpen om antall sexpartnere (om det er flere enn snittet), enn høyde, da de færreste ønsker å bli sammen med noen som regelmessing har alle slags kjønnsykdommer og kanskje har flere som ligger latente, Herpes, HIV, HPV, etc ;) 

Anonymkode: 45e25...fbc

Jøss så spennende.

Jeg har hatt riktig så mange partnere vil jeg påstå. 
På hvilken måte er det synlig på psyken og sykdomsbildet (sic) mitt?😄

Eller er det bare damer du kan se på psyken og sykdomsbildet at de har hatt mange partnere?

Dette er kanskje det mest idiotiske innlegget jeg har sett på KG. Det sier ikke rent lite😊

Anonymkode: a33ff...791

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosakatt skrev (13 minutter siden):

Det er mulig, alt ettersom hva noen regner å være en burugle. Om du sliter med huden, har lyse vipper som det jeg har, kanskje i tilegg til ansiktstrekk du ikke liker, så er det å jevne ut hudtonen, legge fokus på øyne, farge i kinn, glass på leppene, brynene på plass, det har en effekt.

Å mange assosierer visse sminke stiler med et image, så mange blir assosiert hot av at de minner noen om en kultur. Som når noen bleiker håret, har piersing i navlen, vippe extentions, juicy cotour, da blir de med en gang litt bimbo og får en Babe faktor. Eller er du uenig i det?

Det er ikke eneste image vi kan like heller, det er klær vi assosierer med rikdom, dem vi assosierer med typ magi og mystikk, de vi tenker på som gotiske og mange liker gotiske kvinner. Jeg tror vi kvinner om vi vil, kan bruke sminke og stil til å bli finere enn folk vil tenke at vi er ved å være helt nakne. 

Men jeg mener ikke det er riktig AG det er sånn, men det føles ut som vi kan ha et beskyttelseslag der. Jeg føler meg ikke vakker til vanlig, men i klærne mine og maska, så assosierer jeg til noe mer enn megselv. Å det kan slå negativt ut også, som før når jeg var tomboy og ikke kledde meg feminint. For noen går det, for andre ikke.

Jeg er som nevnt enig i at det har en effekt og at en kan endre utseendet noe med sminke, men ikke så radikalt som AB127 vil ha det til. Jeg vet ikke helt hva du tenker med eksemplene om å ha et spesielt image i denne sammenhengen, jeg mener at det er noe helt annet å sminke seg enn å gi inntrykk av et helt annet utseende som det er å lyve om høyde eller kroppsform. 

Anonymkode: 90590...7c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er som nevnt enig i at det har en effekt og at en kan endre utseendet noe med sminke, men ikke så radikalt som AB127 vil ha det til. Jeg vet ikke helt hva du tenker med eksemplene om å ha et spesielt image i denne sammenhengen, jeg mener at det er noe helt annet å sminke seg enn å gi inntrykk av et helt annet utseende som det er å lyve om høyde eller kroppsform. 

Det er radikalt nok til at jeg var hun stygge rare, for å så bli likt etter at jeg begynte å sminke meg og bry meg om klær. 

Folk kan forvente en personlighet utifra hvilken stil du har. Som jeg fikk høre for noen dager siden at om ei ikke kjente meg har hun ikke turt å hilse, fordi hun syns jeg har så fine klær. (Ikke sikkert du hadde likt stilen min) men det er utrolig hva for en endring det kan ha på noens selvtiligg også. Hår, sminke, parfyme om du tåler det, snittet på klærne, fargene du kler, hva folk tenker om de ulike klærne osv. Det gjør en forskjell å jeg skjønner at menn kan bli skuffet også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan være at å tro man slipper unna med en grov løgn man garantert blir avslørt i , kan vitne om at man enten er dum eller totalt useriøs. 

Anonymkode: 887d5...64b

Det måtte bli avslørt på et nanosekund at en mann på 150 ikke er 180. Han gjorde det allikevel.

Derfor ser jeg på det er en slags protest og ikke et banalt forsøk på å skryte på seg ekstra cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (6 minutter siden):

Det måtte bli avslørt på et nanosekund at en mann på 150 ikke er 180. Han gjorde det allikevel.

Derfor ser jeg på det er en slags protest og ikke et banalt forsøk på å skryte på seg ekstra cm.

Jepp, dette er trolig tilfelle. Det kan også hende at han bare ville treffe noen, men at han visste hva som ville skje. Han fikk i det minste mulighet til å møte noen.

180 er en grenser mange oppgir at de setter som krav til minimumshøyde.

Han er også smertelig klar over at det ikke finnes en eneste kvinne i dette landet, til tross for at om hun selv ser ut som en skabbete kjøter, som ville ha møtt ham om han skrev at han var 150.

Anonymkode: 76e4b...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en sønn i 20 årene, som er 197 cm. Han får masse tilbud fra damer i alle aldre pga høyden. 

Anonymkode: a4d61...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.9.2024 den 22.57):

Men hun foretrakk en veldig upraktisk høy mann. Nei ikke alle damer er lave. Gjennomsnittshøyden i Norge er 169 cm for damer, og 181 cm for menn. Jeg forstår ikke hvorfor det blir full baluba over at kvinner foretrekker GJENNOMSNITTLIGE menn.

Anonymkode: db468...32a

Gjennomsnittshøyden for damer i Norge er 1,67.

Anonymkode: 31dea...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flipit skrev (På 30.9.2024 den 23.43):

som nevnt over i ett av de første svarene så er det ikke selve avvisningen som er problemet. Mer det at mange lave menn blir sett på som undermennesker av mange kvinner. Og det er den utviklingen jeg gjerne skulle ha sett endret. Alle mennesker fortjener respekt frem til de viser noen grunn til det motsatte. Høy eller lav, tjukk eller tynn, mørk eller lys. 

Hva preferanser angår så er det aller meste legitimt, det er som du sier. ingen kan tvinge seg selv til å finne noe de ikke finner attraktivt vel, attraktivt. Og det er helt greit. Er bare måten dette ofte blir fremført på som plager vettet av meg. 

Takk for svaret, setter pris på selv innsikten og jeg kunne nok ha latt være å være en liten douchebag selv 😂 

Du får ha en fin kveld videre :)

De merkelige damene som måtte se på lave menn som undermennesker, de tror jeg du skal blåse en lang marsj i.

Jeg kjenner til massevis av lave menn som har dame, barn, ja et helt normalt liv med familie og venner. Kjenner egentlig ikke igjen den tanken om at lave menn ikke har verdi for noen. Skjønner at du føler det slik, men lurer litt på om du tar all avvisning eller negativitet for å være et resultat av høyden din. Jeg kjenner lave menn som jeg ikke synes er attraktive, og jeg kjenner lave menn som jeg synes er veldig interessante og tiltrekkende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du vet lite om sminke dersom du tror man kan sminke seg pen. Stort sett bruker man sminke for å rette ut minimale ujevnheter i huden og å fremheve øynene. Jeg kan ikke bli pen uansett hvor mye sminke jeg kladder på, jeg ser fortsatt ut som meg selv. 

Filter og eventuelt å bruke vinkler for å fremstå slankere er derimot klart i samme kategori. 

Samme her. Uansett hvor mye sminke jeg bruker, er jeg fortsatt stygg. Derfor kuttet jeg ut mesteparten i de senere årene, nettopp fordi det ikke hjelper. Bruker kun mascara og lip gloss for å se våken ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jepp, dette er trolig tilfelle. Det kan også hende at han bare ville treffe noen, men at han visste hva som ville skje. Han fikk i det minste mulighet til å møte noen.

180 er en grenser mange oppgir at de setter som krav til minimumshøyde.

Han er også smertelig klar over at det ikke finnes en eneste kvinne i dette landet, til tross for at om hun selv ser ut som en skabbete kjøter, som ville ha møtt ham om han skrev at han var 150.

Anonymkode: 76e4b...d61

Det finnes mange kortvokste kvinner på 140 som gjerne ville ha datet ham. Men han vil ha en kvinne med normal høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Gjennomsnittshøyden for damer i Norge er 1,67.

Poenget blåste rett over hodet ditt, ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De merkelige damene som måtte se på lave menn som undermennesker, de tror jeg du skal blåse en lang marsj i.

Jeg kjenner til massevis av lave menn som har dame, barn, ja et helt normalt liv med familie og venner. Kjenner egentlig ikke igjen den tanken om at lave menn ikke har verdi for noen. Skjønner at du føler det slik, men lurer litt på om du tar all avvisning eller negativitet for å være et resultat av høyden din. Jeg kjenner lave menn som jeg ikke synes er attraktive, og jeg kjenner lave menn som jeg synes er veldig interessante og tiltrekkende.

Vel, det er dette som er problemet med anekdoter, og jeg personlig er litt lei av å ikke bli validert når jeg utrykker at høyden min faktisk står for 90% av avvisningene. Forskning viser at 90% av kvinner foretrekker menn som i det minste er høyere enn dem selv, og når man er under selv den gjennomsnittlige høyden for kvinner her i Norge (167) så vil jeg tørre å påstå at høyden min (164). faktisk har ganske mye å si. 

Det virker ofte som at mange kvinner har vondt for å innrømme at de faktisk selv har krav til utseende til en person de skal vurdere som partner. Det skal liksom kun være menn som er overfladiske. Jeg føler (sier ikke at det er slik faktuelt) at mange kvinner sier dette for å fremheve seg selv og vise seg som dypere enn hva de egentlig er. Vi er alle overfladiske, vi har alle preferanser eller krav. Meg inkludert, og dette er helt greit. Alle kjenner noen som havner utenfor normen og som allikevel har greier å finne seg en partner. Men i mine øyne blir dette mer unntaket som bekrefter regelen. Jeg har hatt kjærester og flørter før. Men det er latterlig mye vanskeligere for meg å finne noen enn det ville vært for en annen versjon av meg som var 180+

Endret av Flipit
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...