Gå til innhold

Var litt uoppmerksom i kveld og kjørte inn i autovernet, høyre frontlykt og fanger er helt knust og masse riper langs hele siden, fangeren b


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Gratulerer med å ha kjørt skadefritt i 28 år, men husk, ikke vær for stor i deg selv, karma finnes 

Lurer veldig på hva du sikter til med karma her. Det er som flere andre sier, de aller fleste klarer å ikke ødelegge biler (eller forsåvidt folk også), og det å bulke bilen gjentatte ganger er i grunn ganske godt gjort. Da ser jeg bort fra de som blir påkjørt av andre osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriver dette for siste gang og kommer ikke til å kommentere dette mer enn denne gangen. 
 

jeg prøver å la vær og se på mobilen men jeg er ung og dum som dere sier. Dette var på landeveien altså ingen som gikk eller oppholdt seg ved veien, så faren for at det skulle gå en person langt uti kokk i dårlig vær var ekstremt liten, lettere å vinne i superlotto enn det. Jeg er en litt distré person og ellers er ganske uheldig med livet, som denne ulykken bekrefter. Jeg er absolutt voksen nok til å tilstå mine feil men er ikke det tråden skal handle om. 
 

hvis ikke det gis svar på spørsmålene mine kan dere bare la være å svare, hold dere til det jeg skrev i første innlegg. Hvis dette ikke respekteres kan moderatorene her gjerne slette hele tråden.

gidder ikke å lese mer om moralpoliti som tror de selv er guder og aldri gjør noe galt, det må være et veldig kjedelig liv, så kondolerer for det. 

Anonymkode: e6bd8...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde miste lappen og havne i fengsel

Anonymkode: 07b1d...587

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du krasjet fordi du så på mobilen, så fortjener du ingenting på forsikringen! Du skal bare være glad du ikke har skadet noen andre! For meg høres dette ut som en provokasjon. I og med at du skriver at du så på mobilen sammen med at du ikke har forsikringen på stell! Idiot! Husk - forsikringsselskapet kan få mistanke om svindel, og spore opp dette på KG, og hva du har brukt internett til ;) 

Anonymkode: bb6d1...a25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skriver dette for siste gang og kommer ikke til å kommentere dette mer enn denne gangen. 
 

jeg prøver å la vær og se på mobilen men jeg er ung og dum som dere sier. Dette var på landeveien altså ingen som gikk eller oppholdt seg ved veien, så faren for at det skulle gå en person langt uti kokk i dårlig vær var ekstremt liten, lettere å vinne i superlotto enn det. Jeg er en litt distré person og ellers er ganske uheldig med livet, som denne ulykken bekrefter. Jeg er absolutt voksen nok til å tilstå mine feil men er ikke det tråden skal handle om. 
 

hvis ikke det gis svar på spørsmålene mine kan dere bare la være å svare, hold dere til det jeg skrev i første innlegg. Hvis dette ikke respekteres kan moderatorene her gjerne slette hele tråden.

gidder ikke å lese mer om moralpoliti som tror de selv er guder og aldri gjør noe galt, det må være et veldig kjedelig liv, så kondolerer for det. 

Anonymkode: e6bd8...02a

Å gå noen langt ute i gokk?? Hva med en bil imot, eller enda verre motorsykkel eller moped?? 

Anonymkode: bb6d1...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta 100% av skaden selv, da trenger du ikke å forholde deg til forsikringen. 

Husk at autovernet er spesiell utformet for å beskytte. Om du skrapte langs den slik at du fikk dype kutt og skadet lykt, så kan autovernet ha fått skader av det. Den kan være farlig ved neste kræsj dor neste trafikant. Det er derfor svært viktig at du sier fra om det slik at fagkyndige kan vurdere skaden.

Du kan forresten bruke talegjenkjenning og fremlesning. Da får du lest opp meldingen og du kan svare ved å snakke til bilen. Det koster ikke mye å få installert i bilen.

Anonymkode: 87ea4...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Prøver å være flinkere med det, har blitt flinkere men synder fortsatt en del med mobil og spesielt nå som jeg er i et nytt forhold og får mld av kjæresten så er det vanskelig å la den ligge. Ja jeg er fullt klar over at det kunne gått mye verre 

Anonymkode: e6bd8...02a

Da STOPPER DU PÅ NÆRMESTE BUSSTOPP eller liknende. Vi har alle vært forelsket… man klarer å vente et par min! 

Anonymkode: bb6d1...a25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du krasjet fordi du så på mobilen, så fortjener du ingenting på forsikringen! Du skal bare være glad du ikke har skadet noen andre! For meg høres dette ut som en provokasjon. I og med at du skriver at du så på mobilen sammen med at du ikke har forsikringen på stell! Idiot! Husk - forsikringsselskapet kan få mistanke om svindel, og spore opp dette på KG, og hva du har brukt internett til ;) 

Anonymkode: bb6d1...a25

Hadde jeg skullet svindle hadde jeg byttet forsikring og meldt skade etter et par uker men jeg vil være ærlig og si det slik det er men jeg ville vite hva jeg bør si og gjøre og hva jeg har rett på og ikke rett på angående dekning av forsikringen………………………………………………………………. At du har blitt tatt for svindel tidligere i livet er jeg veldig glad for………….. håper du lærte knallhardt……….

Anonymkode: e6bd8...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg er absolutt voksen nok til å tilstå mine feil men er ikke det tråden skal handle om. 

Virker jo ikke som du blir å gjøre det da, og noe antar jeg at du må forklare til forsikringen. 

Uansett må du nesten lese i vilkårene til forsikringen din, kanskje din forsikring kutter mer enn andre på overskridelse av antall km, kanskje de kutter mindre. Så lenge folk ikke vet hvilket selskap du har, ei heller hvor god forsikring, kan ikke et konkret svar gis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan jo ta 100% av skaden selv, da trenger du ikke å forholde deg til forsikringen. 

Husk at autovernet er spesiell utformet for å beskytte. Om du skrapte langs den slik at du fikk dype kutt og skadet lykt, så kan autovernet ha fått skader av det. Den kan være farlig ved neste kræsj dor neste trafikant. Det er derfor svært viktig at du sier fra om det slik at fagkyndige kan vurdere skaden.

Du kan forresten bruke talegjenkjenning og fremlesning. Da får du lest opp meldingen og du kan svare ved å snakke til bilen. Det koster ikke mye å få installert i bilen.

Anonymkode: 87ea4...82a

Har forsikring for en grunn, og det er å bruke den…..

Anonymkode: e6bd8...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var uoppmerksom og så på mobilen en kort stund når jeg kjørte, er litt over en time siden, har kjørt hjem med bilen. Høyre frontlykt og fanger er knust, dype og store riper langs hele siden på bilen og bakfangeren ble også røsket av. Jeg har kasko på bilen men har kjørt over dobbelt av årlig kjørelengde, har kjørt 21000 km og har forsikring på 10000 km i året. Hva risikerer jeg hvis jeg melder skade med slik km stand? Regner med jeg får mindre dekket eller større egenandel, er det noen som vet? 
 

vil ikke si hvilket forsikringsselskap jeg har men det er et av de største. Dette er en bmw 3 serie 2016 modell, har 40% bonus før denne skaden. Er det noe jeg kan gjøre eller si for å bedre min vanskelige situasjon?

Anonymkode: e6bd8...02a

Selvfølgelig en bmw… 

kanskje på tide å ta kollektivt i stede? Eller legge vekk mobilen før du tar livet av noen. Du får håpe det ikke var noen i motgående kjørefelt med kamera som passerte deg. Jeg hadde meldt deg : ) 

Anonymkode: a3934...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (3 minutter siden):

Så lenge folk ikke vet hvilket selskap du har, ei heller hvor god forsikring, kan ikke et konkret svar gis. 

Med håp om et ordentlig svar skal jeg si hvilket selskap jeg har og det er tryg forsikring med vanlig kasko og leiebil 

Anonymkode: e6bd8...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skriver dette for siste gang og kommer ikke til å kommentere dette mer enn denne gangen. 
 

jeg prøver å la vær og se på mobilen men jeg er ung og dum som dere sier. Dette var på landeveien altså ingen som gikk eller oppholdt seg ved veien, så faren for at det skulle gå en person langt uti kokk i dårlig vær var ekstremt liten, lettere å vinne i superlotto enn det. Jeg er en litt distré person og ellers er ganske uheldig med livet, som denne ulykken bekrefter. Jeg er absolutt voksen nok til å tilstå mine feil men er ikke det tråden skal handle om. 
 

hvis ikke det gis svar på spørsmålene mine kan dere bare la være å svare, hold dere til det jeg skrev i første innlegg. Hvis dette ikke respekteres kan moderatorene her gjerne slette hele tråden.

gidder ikke å lese mer om moralpoliti som tror de selv er guder og aldri gjør noe galt, det må være et veldig kjedelig liv, så kondolerer for det. 

Anonymkode: e6bd8...02a

Basert på utgangspunktet i tråden, kan svarene aldri bli annet enn et moralsk frontalangrep. Det du skriver er jo nesten ikke til å tro. 
 

Å karakterisere seg selv som «ung og dum» gjør ingen, som faktisk er i den kategorien. Du fremstår som naiv og ansvarsløs. Uheldig i livet? Dette her har ingenting med uhell å gjøre. 100% ansvarsfraskrivelse. Skjerp deg, og oppfør deg som den voksne personen du etter alder er. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skriver dette for siste gang og kommer ikke til å kommentere dette mer enn denne gangen. 
 

jeg prøver å la vær og se på mobilen men jeg er ung og dum som dere sier. Dette var på landeveien altså ingen som gikk eller oppholdt seg ved veien, så faren for at det skulle gå en person langt uti kokk i dårlig vær var ekstremt liten, lettere å vinne i superlotto enn det. Jeg er en litt distré person og ellers er ganske uheldig med livet, som denne ulykken bekrefter. Jeg er absolutt voksen nok til å tilstå mine feil men er ikke det tråden skal handle om. 
 

hvis ikke det gis svar på spørsmålene mine kan dere bare la være å svare, hold dere til det jeg skrev i første innlegg. Hvis dette ikke respekteres kan moderatorene her gjerne slette hele tråden.

gidder ikke å lese mer om moralpoliti som tror de selv er guder og aldri gjør noe galt, det må være et veldig kjedelig liv, så kondolerer for det. 

Anonymkode: e6bd8...02a

Har du i det heletatt førerkort? Og ja mange dyr du kunne møtt på den veien. 

Anonymkode: a5124...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var uoppmerksom og så på mobilen en kort stund når jeg kjørte, er litt over en time siden, har kjørt hjem med bilen. Høyre frontlykt og fanger er knust, dype og store riper langs hele siden på bilen og bakfangeren ble også røsket av. Jeg har kasko på bilen men har kjørt over dobbelt av årlig kjørelengde, har kjørt 21000 km og har forsikring på 10000 km i året. Hva risikerer jeg hvis jeg melder skade med slik km stand? Regner med jeg får mindre dekket eller større egenandel, er det noen som vet? 
 

vil ikke si hvilket forsikringsselskap jeg har men det er et av de største. Dette er en bmw 3 serie 2016 modell, har 40% bonus før denne skaden. Er det noe jeg kan gjøre eller si for å bedre min vanskelige situasjon?

Anonymkode: e6bd8...02a

Du så selvfølgelig ikke på mobilen, det kom derimot en katt uti veien du måtte unngå. 

Sånn til opplysning. 

Utover det blir vel avkorting i % ofte identisk med overskredet kjørelengde, og du har jo jammen prestert å kjøre over dobbelt så langt, så en blir jo usikker på om forsikringen din overhodet er gjeldende i det hele tatt

Parker bilen og bruk bussen, da kan du lese meldinger på telefonen, OG du slipper betale på noe du tydeligvis ikke har hverken råd eller vett til å inneha, nemmelig bil. 

Anonymkode: 307c1...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skriver dette for siste gang og kommer ikke til å kommentere dette mer enn denne gangen. 
 

jeg prøver å la vær og se på mobilen men jeg er ung og dum som dere sier. Dette var på landeveien altså ingen som gikk eller oppholdt seg ved veien, så faren for at det skulle gå en person langt uti kokk i dårlig vær var ekstremt liten, lettere å vinne i superlotto enn det. Jeg er en litt distré person og ellers er ganske uheldig med livet, som denne ulykken bekrefter. Jeg er absolutt voksen nok til å tilstå mine feil men er ikke det tråden skal handle om. 
 

hvis ikke det gis svar på spørsmålene mine kan dere bare la være å svare, hold dere til det jeg skrev i første innlegg. Hvis dette ikke respekteres kan moderatorene her gjerne slette hele tråden.

gidder ikke å lese mer om moralpoliti som tror de selv er guder og aldri gjør noe galt, det må være et veldig kjedelig liv, så kondolerer for det. 

Anonymkode: e6bd8...02a

Det jo det vi gjør, forholder oss til at du bruker mobilen mens du kjører 🤣Jeg har heller ikke noe kjedelig liv, bilkjører opptar veldig lite av tiden min 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både stokk dum, udugelig sjåfør OG fette arrogant, faktisk. Nesten godt gjort. 

Håper du mister lappen og at bilen kondemneres uten en krone på forsikringa. Mulig du fikser sykkel uten å sette andre i livsfare. Husk hjelm.

Anonymkode: c4744...4d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teksten under er hentet fra en pdf jeg fant. Får dessverre ikke limt inn noen link, men Google det så finner du den. Hvis den gjelder ser det ikke så ille ut, med mindre jeg tolker det uthevede feil. 

 

Overskredet kjørelengde

Hvis kjørelengden er overskredet ved skade, skal det foretas reduksjon i erstatningen. Dette gjelder selv omo verskridelsen for samme kjøretøy har funnet sted i inneværende eller tidligere forsikringsår. Brann-, tyveri-, glass- og redningsskader fører ikke til at erstatningen blir redusert.

Selskapet kan kreve betalt for differansen mellom den prisen som er betalt og den prisen som skulle vært betalt.

Selskapet vil kreve betaling for gjennomsnittlig overskredet kjørelengde for inneværende og forrige forsikringsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt bruk for forsikring selv, men jeg har likevel superforsikring. Du har en relativt ny bil, og velger vanlig kasko? Høres risky ut... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...