AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #1 Del Skrevet 23. september 2024 Jeg har i dag lastet ned appen og registrert meg. Har ikke bedt om fysisk kort da det kostet 100 kr. Hva er din erfaring? Tar i mot både positive og negative. Skal til et land i Europa som ikke bruker euro så derfor valgte jeg Revolut. Vanligvis når jeg er i Sør-Europa så tar jeg ut kontanter på ATM. Siden jeg kun skal være i landet i 3 dager og ikke får bruk for valutaen på et senere tidspunkt så tenkte jeg Revolut var en god løsning. Anonymkode: 65b07...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #2 Del Skrevet 23. september 2024 Har du en telefon du kan betale med? Anonymkode: 16a8a...540 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2024 #3 Del Skrevet 23. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Siden jeg kun skal være i landet i 3 dager og ikke får bruk for valutaen på et senere tidspunkt så tenkte jeg Revolut var en god løsning. Anonymkode: 65b07...b78 Hvilke fordeler ser du med et virtuelt kort fra Revolut i forhold til kortet du har i dag? Anonymkode: 8108d...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #4 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 20.56): Har du en telefon du kan betale med? Anonymkode: 16a8a...540 Jeg har telefon jeg kan betale med. AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 22.02): Hvilke fordeler ser du med et virtuelt kort fra Revolut i forhold til kortet du har i dag? Anonymkode: 8108d...313 At jeg slipper og sitte igjen med valuta jeg ikke får bruk for. Ikke alle steder tar kort også. Anonymkode: 65b07...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #5 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har telefon jeg kan betale med. At jeg slipper og sitte igjen med valuta jeg ikke får bruk for. Ikke alle steder tar kort også. Anonymkode: 65b07...b78 Steder som ikke tar kort, tar vel kun kontanter. Hvordan tenker du da at du kan betale med et virtuelt kort? Jeg har Revolut-kort og bruker dette til å ta ut penger med i utlandet. Eneste kortet jeg vet om som jeg slipper valutapåslag på ved minibankuttak (inntil 2000 kr. per måned). Anonymkode: 7163e...b74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #6 Del Skrevet 2. oktober 2024 Jeg prøver å bruke det i stedet for norske kort i utlandet pga bedre valutakurs gjennom Revolut. Har lagt til virtuelt revolut kort i Apple Pay, easy peasy. Anonymkode: 1a9b1...3f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. oktober 2024 #7 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Steder som ikke tar kort, tar vel kun kontanter. Hvordan tenker du da at du kan betale med et virtuelt kort? Anonymkode: 7163e...b74 Er det et spesielt utbredt problem i 2024 egentlig? I den siviliserte delen av verden vel og merke. Mulig Visa-støtten er litt mangelfull i Kambodsja og Somalia, men i de områder flest er på tur er kort rimelig greit utbredt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #8 Del Skrevet 2. oktober 2024 Har ingen erfaring, men er ikke Revolut det mange svindlere har begynnt å bruke nå? Mens det før gikk mye i Western Union blant svindlere. Anonymkode: 8fe77...de7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #9 Del Skrevet 2. oktober 2024 newman01 skrev (16 minutter siden): Er det et spesielt utbredt problem i 2024 egentlig? I den siviliserte delen av verden vel og merke. Mulig Visa-støtten er litt mangelfull i Kambodsja og Somalia, men i de områder flest er på tur er kort rimelig greit utbredt Hvordan si du ikke har vært i feks Tyskland uten å si du ikke har vært der. Mange I-land hvor kontanter er veldig utbredt Anonymkode: 4a44d...67a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #10 Del Skrevet 2. oktober 2024 newman01 skrev (24 minutter siden): Er det et spesielt utbredt problem i 2024 egentlig? I den siviliserte delen av verden vel og merke. Mulig Visa-støtten er litt mangelfull i Kambodsja og Somalia, men i de områder flest er på tur er kort rimelig greit utbredt Eeh, ja. Folk som kun reiser på all inclusive i syden merker vel ikke dette, men drar man litt andre steder er det ikke er alltid man kan betale med kort. De siste fem årene har jeg vært i ca. 40 land, og ikke i ett av disse landene har jeg kunne klart meg med kun kort. F. eks. er det fortsatt mange såkalte siviliserte land hvor man må ha kontanter til taxi og lokalbusser. Det skal sies at jeg reiser en del utenom verste turistgryta, men også i disse "grytene" har jeg vært på steder hvor jeg har vært helt nødt til å ha kontanter til både inngangsbilletter, restauranter og kiosker (noen har minimumsbeløp for å få lov til å betale med kort). Anonymkode: 7163e...b74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 2. oktober 2024 #11 Del Skrevet 2. oktober 2024 Var i Berlin for 3-4 år siden, brukte ikke kontanter der. Kun kort. I Hellas er det stort sett kortbruk overalt. Tilogmed da jeg var på gjennomreise i Thailand for 10 år siden var det lite kontantbruk. Jeg klarer ikke huske sist jeg brukte kontanter til noe. Nå har de jo tilogmed sluttet de fleste steder med myntinnkast på handlevogner. Så det må være rimelig mange år siden, og inkluderer Hellas, Sverige, Danmark, Tyskland i tillegg til moderlandet Norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2024 #12 Del Skrevet 2. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 23.9.2024 den 19.57): Jeg har i dag lastet ned appen og registrert meg. Har ikke bedt om fysisk kort da det kostet 100 kr. Hva er din erfaring? Tar i mot både positive og negative. Skal til et land i Europa som ikke bruker euro så derfor valgte jeg Revolut. Vanligvis når jeg er i Sør-Europa så tar jeg ut kontanter på ATM. Siden jeg kun skal være i landet i 3 dager og ikke får bruk for valutaen på et senere tidspunkt så tenkte jeg Revolut var en god løsning. Anonymkode: 65b07...b78 Jeg har bare gode erfaringer med Revolut, jeg bestemte meg for å bestille det fysiske kortet. Det gikk overraskende smidig å få det i posten, og selv om du sikkert klarer deg med virtuelt kort så synest jeg det er godt å ha fysisk kort liggende. 100 kr synest jeg er en liten pris å betale, og jeg har kortet som back up om andre kort skulle slutte å fungere. Jeg har riktignok Apple pay på mobilen, men har ikke blitt så rutinert at jeg bruker mobilen som betaling. Det at jeg automatisk får opp varsel på transaksjoner og må godkjenne noen transaksjoner synest jeg er gull og gjør til at det føles trygt å bruke Revolut. Flott oversikt. Har også brukt Revolut litt til å få inn penger fra utelandske spillsider som norske banker forbyr/Lotteritilsynet, så det er en bonus Anonymkode: 761c3...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2024 #13 Del Skrevet 9. oktober 2024 Er det ikke flere kort tilgjengelig gjennom dem? Er det er kort som stiller sterkere enn de andre? Eller surrer jeg nå, at det er bare et kort tilgjengelig? Anonymkode: 1b428...d15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå