Gå til innhold

Dere som har syktbarn dager (10 i året) - tar du av og til en spansk en?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og sier til jobb at poden er "syk", og deretter blir hjemme med et friskt barn (eller sender barnet avgårde på skole/bgh) fordi du trengte en "fri"dag?

Vær ærlig nå :fnise:

Anonymkode: 62733...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri tenkt tanken en gang. 

Anonymkode: 004ce...df0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har store barn nå, men ja... det skjedde nok et par ganger det, da de var små... 😉

Anonymkode: fe588...af0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Vil heller ha de hjemme en elstra dag når de har vært syke, så jeg slipper å sende halvsykt barn i bhg/skole.

Anonymkode: feb80...ef0

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei , hvis jeg skulle tatt en spansk en så måtte det vært omvendt… tatt en egenmelding for å dekke opp manglende sykt barn dager

Anonymkode: d25e9...8cb

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke, men må innrømme at det har fristet litt, haha. Mannen min bruker opp de dagene han har til overs på slutten av året. Barnet vårt er sjeldent syk og vi har faktisk aldri opplevd å gå tom for dager. 😅

Anonymkode: 2d9bd...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det har eg aldri gjort.

Det hender eg holder barnet heima ein ekstra dag etter ein heftig runde med sjukdom. Spørst litt kva sjuke det er snakk om.  

 

Anonymkode: c2a60...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke barn selv, men har opplevd at kollegaer har tatt "sykt barn-dag" når de egentlig var syke selv, fordi terskelen for å være hjemme med barn er visst mye lavere enn å ta egenmelding.

Anonymkode: 3dfe2...ff8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke, men må innrømme at det har fristet litt, haha. Mannen min bruker opp de dagene han har til overs på slutten av året. Barnet vårt er sjeldent syk og vi har faktisk aldri opplevd å gå tom for dager. 😅

Anonymkode: 2d9bd...6e9

Skulle ønske det var et pool med sykt barn dager😂, så kunne vi med barn som blir syke ofte (eks pga underliggende sykdommer som astma her) fått dekt de dagene vi faktisk er hjemme med sykt barn. Blitt heller omvendt her, må ta ut ferie/ulønnet perm da det ikke er nok sykt barn dager

Anonymkode: 25b46...7d6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gal, vi sliter forferdelig med å få de sykt barn-dagene til å rekke gjennom et helt år. De må spares på som gull. Det hadde vært større fare for at vi måtte bruke egenmeldingsdager når det ble tomt for sykt barn dager😣

Anonymkode: bb163...bca

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skulle ønske det var et pool med sykt barn dager😂, så kunne vi med barn som blir syke ofte (eks pga underliggende sykdommer som astma her) fått dekt de dagene vi faktisk er hjemme med sykt barn. Blitt heller omvendt her, må ta ut ferie/ulønnet perm da det ikke er nok sykt barn dager

Anonymkode: 25b46...7d6

Med underliggende sykdom kan man søke nav om ekstra sykt barn dager. 

Anonymkode: bb163...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke barn selv, men har opplevd at kollegaer har tatt "sykt barn-dag" når de egentlig var syke selv, fordi terskelen for å være hjemme med barn er visst mye lavere enn å ta egenmelding.

Anonymkode: 3dfe2...ff8

Jeg bruker også heller sykt barn-dag om både barnet og jeg er hjemme med sykdom, fremfor egenmelding. Jeg opplever at det absolutt ikke er innafor å være hjemme med sykdom, og slipper det hvis jeg kan. 

Anonymkode: 492a2...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går heller andre veien. Melder meg syk når barnet er sykt for å gi det en dag ekstra hjemme fra barnehage. Man har ikke nok sykt barn dager hvis man er uheldig eller det er første barnehageåret/ endringer på avdelingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skulle ønske det var et pool med sykt barn dager😂, så kunne vi med barn som blir syke ofte (eks pga underliggende sykdommer som astma her) fått dekt de dagene vi faktisk er hjemme med sykt barn. Blitt heller omvendt her, må ta ut ferie/ulønnet perm da det ikke er nok sykt barn dager

Anonymkode: 25b46...7d6

Eller noe ala data rollover. Skulle gjerne gitt de dagene jeg har til overs på slutten av året til noen som trenger ekstra dager neste år. 😊

Anonymkode: 2d9bd...6e9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg jukser aldri med sånt. En dag er det plutselig alvor og man trenger alle de dagene man kan få. 

Anonymkode: eb8f8...79a

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har aldri tenkt tanken en gang. 

Anonymkode: 004ce...df0

Samme her.

Anonymkode: 8c0db...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei det har jeg aldri gjort. Nå er vår yngste 10 år, og vi har aldri brukt opp syktbarn dagene et eneste år. 
 

Teit at folk misbruker ordningen! 

Anonymkode: b44ea...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nei , hvis jeg skulle tatt en spansk en så måtte det vært omvendt… tatt en egenmelding for å dekke opp manglende sykt barn dager

Anonymkode: d25e9...8cb

Dette! Det er den veien det går. 10 dager holder ikke, så innimellom sier jeg at det er jeg som er syk, når det er ungene. 

Anonymkode: 8867c...6b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri skjedd! Dårlig nok samvittighet overfor jobben de gangene barna er syke.

Hos oss må vi også melde fra om hvem av barna som er syke, så det kunne lett blitt oppdaget at barnet var i bhg/på skole siden vi bor på et lite sted. Jeg tror ikke det er vanlig å lyve på dette, altså. 

Anonymkode: 73e80...e60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uaktuelt. Livredd for å sitte igjen på slutten av året uten sykt-barn-dager, så gjør heller det vi kan for å ta ut minst mulig sykt-barn-dager. 

Anonymkode: ea6c3...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...