Gå til innhold

Blir presset for penger (utroskap)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

For noen uker siden var jeg på en fest og var dessverre utro mot min partner gjennom 15 år. Det var ekstremt dumt og jeg angrer som bare det! Partner har alltid sagt at dersom jeg så mye som kysser noen andre så er forholdet over, for utroskap er noe hun absolutt ikke finner seg i. Jeg elsker henne og barna og vil virkelig ikke la dette ødelegge for oss, så bestemte meg for å holde det for meg selv. 

På festen flørtet ei dame med meg og vi endte opp til sengs i lag. Jeg fortalte ikke at jeg hadde kjæreste, men gjorde det klart at det ikke kom til å bli noe mellom meg og henne, at det var bare et engangstilfelle. Forrige uke fant flørten ut at jeg hadde kjæreste og sa hun kom til å fortelle om sexen til henne. Ba på mine knær og spurte hva jeg kunne gjør for at hun ikke skulle si noe. 10 000 kr sa hun, og jeg sendte pengene med en gang. Nå sier hun at hun sliter med dårlig samvittighet og at hun vil ha 5000 kr til innen 1 mnd for å ikke si noe. Har jeg noen rettigheter her? Eller kan hun fortsette å presse meg for penger frem til jeg sier hun heller får fortelle det til partneren min?

Anonymkode: 2b761...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anmelde henne for utpressing?

Anonymkode: a63f0...dd5

  • Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lureste er å være ærlig mot partneren din nå med en gang, for hun kommer til å finne ut av det. Valget ditt står mellom hvem som skal fortelle henne det. Etter du har fortalt henne det, anmelder du hun du var utro med for utpressing. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til din samboer👍🏼 

Anonymkode: d4f9e...b1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partner i 15 år og dette er første gang du er utro? Eller mener du første gang du er utsatt for utpressing i etterkant av utroskap? 

Anonymkode: 991f8...c22

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi klar beskjed om at du vil anmelde henne for utpressing. 

Du bør informere din kjære. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres jo nesten planlagt ut fra vedkommendes side... Du har rotet deg borti en skikkelig psychobitch. Dette er en av grunnene til at utroskap kan være farlig og føre til store konsekvenser. 

Anonymkode: df002...fca

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du dette skriftlig? Jeg tenker du da sier 

"Hva med at vi er enige om at jeg ikke anmelder deg for utpressing og du ikke sier noe - så er vi ferdig med dette"?

Anonymkode: f4be7...267

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du fortalt det kjapt, så hadde du muligens kunne reddet forholdet ditt.

Nå har du betalt for sidespranget ditt, for meg hadde det gjort hele saken tusen ganger verre. At du er villig til å betale femsifrede beløp for å holde noe skjult.

Men ja, du kan anmelde sidespranget for utpressing.

Anonymkode: eeb60...cf0

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sier det stopper med 5000,- til? Når du først har begynt å betale og hun fortsetter å presse deg, så tviler jeg på at det stopper her… 

Anonymkode: 678a0...7d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du dette skriftlig? Jeg tenker du da sier 

"Hva med at vi er enige om at jeg ikke anmelder deg for utpressing,  du betaler tilbake det du fikk og du ikke sier noe - så er vi ferdig med dette"?

Anonymkode: f4be7...267

La til et viktig punkt som bør være med,

Anonymkode: 2fbc7...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, latterliggjøring, forherligelse av brudd på norsk lov og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

Endret av Rhodiola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa Gnom skrev (1 time siden):

Hun som driver med utpressing her, fortjener en hyllest. 

For å gjøre en straffbar handling da eller? Utroskap er som kjent ikke straffbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg ikke gjort. Han bør anmelde henne først!

For om han skriver det du foreslår så risikerer han at hun f.eks. anmelder ham for voldtekt eller en annen sinnsyk historie hun greier å koke sammen.

Denne dama har trolig gjort dette før, og hun vet nok veldig godt hva hun gjør nå også.

 

Ts - anmeld henne i morgen tidlig! Og så forteller du det til dama di i morgen etter jobb. Eneste sjansen du nå har er at du legger deg langflat, innrømmer ALT, og at du også kan vise til at du har anmeldt kvinnen som presser deg for penger. Er du heldig vil dama di også forstå at denne kvinnen trolig er dreven i det hun gjør. Det unnskylder overhodet ikke ditt valg om å være utro, men det kan virke formildende nok til at dama di kanskje likevel er villig til å gi deg en sjanse til. Foreslå for henne også at du er villig til å gå i parterapi.

Hva enn du gjør, ikke fall for fristelsen med å fortsette å betale den andre kvinnen. Ditt eneste håp nå er faktisk at du anmelder henne - og at du så er 100 % ærlig med dama di!

Anonymkode: 14482...80c

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg - Rhodiola, admin.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...