Gå til innhold

Noen som har vært arbeidsledige lenge som har klart å starte opp noe eget?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noe håp? Jeg vurderer nå å starte opp noe eget, men har aldri gjort dette før. Finnes det muligheter der for folk som ikke nødvendigvis er grundere? Jeg har en ganske ubrukt designbakgrunn, men det ser ut til å være dårlige tider der nå, og jeg har uansett jobbet med helt andre ting så lenge jeg har jobbet. Ser ofte reklamer på nett fra folk som gjerne vil ha deg med på laget og "hoppe ut av hamsterhjulet". Jeg har snart ikke mer å tape, noen som faktisk har fått noe ut av slike kurs og startet opp for seg selv? Jeg er ikke så fan av pyramidesoill og slike sære hjemmejobber i utgangspunktet, men nå føler jeg at livet mitt snart er over for godt.

Anonymkode: 354c7...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe håp med andre ord? Eller er det bare hemmelig?

Anonymkode: 354c7...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke noe håp med andre ord? Eller er det bare hemmelig?

Anonymkode: 354c7...638

Nei, finnes ikke håp. KG's svar er her avgjørende.

Anonymkode: 7e340...858

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i utgangspunktet ha en indre driv og disiplin for og lykkes med å starte eget da dette er mye mer arbeidskrevende (og moro) enn å møte opp en plass for å heve lønn.

Ærlig talt mistenker jeg at du mangler denne driven om du har vært lenge arbeidsledig, for jobb finns det alltid om du er villig til å flytte eller endre bransje. Får kanskje ikke det du drømmer om, men plutselig oppdager du at jobben du prøver deg på i mangel av noe annet er kjempespennende og åpner nye muligheter.

Anonymkode: d3eb7...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går på noen av disse reklamene fra folk som vil "ha deg med på laget", kan jeg love deg at du bare taper penger og ikke kommer noen vei videre. 

Vil du starte opp for deg selv? Få deg en jobb innen fagfeltet ditt, bygg deg opp kompetanse og et nettverk, lær deg det du trenger å vite om å drive en business, opprette et foretak, lover og regler, regnskap++, og så ta steget til å bli selvstendig næringsdrivende. Det er faktisk veien å gå. 

Å bare starte opp for seg selv med basis i ingen ting er jo ganske opplagt at ikke fungerer så bra... 

Anonymkode: 91fc4...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg blir nødt til å starte opp for meg selv av mangel på vanlig jobb, det er greia.  Jeg jakter ikke drømmejobben i skrivende stund, jeg er ikke kravstor engang, og har vitner som kan bekrefte det. Men nå var ikke dette temaet i denne tråden, jeg spurte om helt andre ting, og allikevel skal folk snakke tull og anta at jeg sitter her og forventer å få lederjobb med topplønn. Typisk KG. 

Anonymkode: 354c7...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg tenker at jeg blir nødt til å starte opp for meg selv av mangel på vanlig jobb, det er greia.  Jeg jakter ikke drømmejobben i skrivende stund, jeg er ikke kravstor engang, og har vitner som kan bekrefte det. Men nå var ikke dette temaet i denne tråden, jeg spurte om helt andre ting, og allikevel skal folk snakke tull og anta at jeg sitter her og forventer å få lederjobb med topplønn. Typisk KG. 

Anonymkode: 354c7...638

Det er da ingen her som sier at du jakter drømmejobben, er kravstor eller antar noe om lederjobb og topplønn? Svarene du har fått er da ganske nøkterne, om hva som kreves for å faktisk starte for seg selv. Det er faktisk ikke bare å "starte for seg selv" og så tjene penger. Du må jo ha noe å bygge en business på, en god forretningside som folk faktisk vil betale for, og en del kunnskap om hvordan man driver en business. Det er ikke akkurat storforlangende, det er helt nødvendig minimumskunnskap. 

Anonymkode: 91fc4...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...