Gå til innhold

Sykepleier i fengsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som jobber som sykepleier i fengsel og kan fortelle litt om arbeidsdagen? Jobber dere som miljøarbeidere eller mer med medisiner osv? Begge? Krever det noe videreutdanning, innen feks psykisk helsearbeid? Siden mange i fengsel sliter med psykiske problemer og rus?

Har jobbet mange år innen somatikk men har lyst til å prøve noe nytt. Enten psykiatri eller kriminalomsorgen 

 

Anonymkode: dfff8...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Serien om Oslo fengsel på tv2 gir noen innblikk i hvordan rollen kan være. Er kanskje ikke representativt for alle fengsel, men viser en del av det tunge med rollen. 

Anonymkode: b8faa...ef0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Serien om Oslo fengsel på tv2 gir noen innblikk i hvordan rollen kan være. Er kanskje ikke representativt for alle fengsel, men viser en del av det tunge med rollen. 

Anonymkode: b8faa...ef0

Har ikke tv2(eller noen tv kanaler for den saks skyld). Kan man betale for å se på nett?

Anonymkode: dfff8...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet som helsepersonell for innsatte (ikke sykepleier), og det syns jeg ikke var noe trivelig. Mye ekle kommentarer, kvinnenedsettende, barnslig og truende. Og mye løgn om symptomer for å komme seg på en luftetur (som jo ikke er så rart, men veldig krevende å forholde seg til.)

Kanskje i et kvinnefengsel, men aldri tilbake til innsatte menn. 

Anonymkode: e5981...7c2

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har jobbet som helsepersonell for innsatte (ikke sykepleier), og det syns jeg ikke var noe trivelig. Mye ekle kommentarer, kvinnenedsettende, barnslig og truende. Og mye løgn om symptomer for å komme seg på en luftetur (som jo ikke er så rart, men veldig krevende å forholde seg til.)

Kanskje i et kvinnefengsel, men aldri tilbake til innsatte menn. 

Anonymkode: e5981...7c2

Huff ja.. jeg er enda ganske ung, tror du det blir mange seksuelle kommentarer? Det jeg er minst gira på. Men kvinnefengsel kunne vært et alternativ.

Anonymkode: dfff8...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har ikke tv2(eller noen tv kanaler for den saks skyld). Kan man betale for å se på nett?

Anonymkode: dfff8...ff7

Ja. Tv2 play

Anonymkode: b2d2a...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huff ja.. jeg er enda ganske ung, tror du det blir mange seksuelle kommentarer? Det jeg er minst gira på. Men kvinnefengsel kunne vært et alternativ.

Anonymkode: dfff8...ff7

Jeg var relativt ung, så kan være derfor jeg ikke taklet det så bra. Men for å være ærlig, hadde nok syns det var like kjipt nå som 40-åring. Jeg ser virkelig ingen grunn til å utsette meg for en sånn arbeidshverdag. 

Anonymkode: e5981...7c2

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke i fengsel med spreke og sterke innsatte at Norge trenger sykepleiere. Hvis du føler at du har lyst til å være mor Theresa kan du jo jobbe et par år på sykehjem. Hvis det er somatikken du er lei av, så finnes det masse muligheter uansett. 

Anonymkode: dc20a...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er vel ikke i fengsel med spreke og sterke innsatte at Norge trenger sykepleiere. Hvis du føler at du har lyst til å være mor Theresa kan du jo jobbe et par år på sykehjem. Hvis det er somatikken du er lei av, så finnes det masse muligheter uansett. 

Anonymkode: dc20a...c1e

Jeg har jobbet på sykehjem, ganske lenge faktisk  😆 sånn før sykepleien og. Så handler ikke om det.

Fengselsinsatte har mange problemer så her mangler du nok kunnskap. Mange har verre helsetilstand enn befolkningen generelt pga dårlig livsstil, økonomi, psykiske problemer. De fleste fengsel mener de har for få sykepleiere. Men økonomien setter grenser for å ansette flere. 

Anonymkode: dfff8...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne trives godt i fengselet som sykepleier. Men du må være forberedt på at de konstant forsøker å lure deg, ønsker mer medisiner. Finner på greier og forsøker å tøye regler og avtaler. 
Har man litt humor, er litt «rappkjefta» og nedpå så kommer man ganske langt. 


ønsker du å jobbe i psykiatrien må man sette grenser på en helt annen måte enn andre avdelinger innenfor helsevesenet og det vil komme noen kommentarer basert på utseende, dessverre. Da må man egentlig bare lære seg å ikke bry seg, det kommer ofte i forbindelse med at de blir satt grenser for og de ønsker en reaksjon tilbake. 
Ofte har jeg pratet med vedkommende i etterkant når situasjonen er roet ned og i 90% av tilfellene får man en unnskyldning. Men det hører dessverre med når man jobber med mennesker med nedsatt impulskontroll 😅 

Anonymkode: 9d9b8...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...