Gå til innhold

Cipralex-gode erfaringer ?


Kath-

Anbefalte innlegg

Etter mange år har jeg nå tenkt å prøve ut cipralex. Noen som har noen gode erfaringer å komme med ? 
 

Jeg har høy angst og stress som har resultert i lite matlyst, angst for mage tarm problemer og har begynt å få mye løs mage/noen episoder med diaré,  magesyre, brekninger og kvalme. Kontant stresset, støl i hele kroppen og begynner å bli veldig sliten av å ha det slik. 
 

Trenger noen gode historier om noen har? Dette er det siste jeg vil begynne med men ser ingen annen utvei nå. 
 

Legen har oppfordret meg til det i flere år så nå tenkte jeg høre på han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker ikke Cipralex selv, men min kompis gjør det. For han er det som natt og dag. Med Cipralex greier han å leve ganske normalt, gå ut, handle, være med på ting. Før isolerte han seg, hadde selvmordstanker og ja.. humøret var helt på bunn.

Min mamma bruker en annen type antidepressiva, Zoloft, og har fått det mye bedre med den. Når hun ringer nå er det for å skravle om hyggelige ting og hun ringer litt sjeldnere enn før. Når hun ringte før var hun nesten alltid på gråten fordi hun følte seg dårlig, var bekymret for noe og trengte å bli beroliget.

Vær forberedt på at det kan komme bivirkninger i det første ukene. De går som regel over når du er tilvent medisinen. Hvis de ikke skulle gå over så finnes det flere andre typer du kan prøve! Så jeg håper du ikke vil gi opp.

Anonymkode: 15916...1bd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått det mye bedre etter at jeg bynte med Cipralex. Før det så hadde jeg angst veldig ofte, og kraftige angstanfall. Nå har jeg sjeldent angst, og når jeg kjenner at angsten er på vei, så øker jeg dosen for en periode. Dette fungerer veldig bra for meg.

Har brukt Cipralex i ca 2 år nå. 

Anonymkode: 2d62b...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har fått det mye bedre etter at jeg bynte med Cipralex. Før det så hadde jeg angst veldig ofte, og kraftige angstanfall. Nå har jeg sjeldent angst, og når jeg kjenner at angsten er på vei, så øker jeg dosen for en periode. Dette fungerer veldig bra for meg.

Har brukt Cipralex i ca 2 år nå. 

Anonymkode: 2d62b...bec

Så godt å høre at det kan hjelpe ❤️ Er bekymret for at jeg kan bli likegyldig, men noe flatere i følelsene er jeg klar over at man kan bli. Og det er nok litt greit at det skjer også når angsten tar så mye plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bruker ikke Cipralex selv, men min kompis gjør det. For han er det som natt og dag. Med Cipralex greier han å leve ganske normalt, gå ut, handle, være med på ting. Før isolerte han seg, hadde selvmordstanker og ja.. humøret var helt på bunn.

Min mamma bruker en annen type antidepressiva, Zoloft, og har fått det mye bedre med den. Når hun ringer nå er det for å skravle om hyggelige ting og hun ringer litt sjeldnere enn før. Når hun ringte før var hun nesten alltid på gråten fordi hun følte seg dårlig, var bekymret for noe og trengte å bli beroliget.

Vær forberedt på at det kan komme bivirkninger i det første ukene. De går som regel over når du er tilvent medisinen. Hvis de ikke skulle gå over så finnes det flere andre typer du kan prøve! Så jeg håper du ikke vil gi opp.

Anonymkode: 15916...1bd

Så godt å høre at det hjelper for noen. Håper det vil hjelpe meg også❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva annet i tillegg til medisinering tenker legen at du skal prøve da? Psykologbehandling?

Anonymkode: 16ef1...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men hva annet i tillegg til medisinering tenker legen at du skal prøve da? Psykologbehandling?

Anonymkode: 16ef1...5c7

Ja er hos psykolog nå for traumebehandling og GAD- lidelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt cipralex i et års tid. Men jeg er usikker på om det har hatt effekt, livet skjer selv om man går på cipralex dessverre. Håpet var at cipralex skulle hjelpe meg å takle en vanskelig livssituasjon bedre. Selv om jeg er usikker på effekten, så tør jeg ikke slutte..

På den positive siden så har jeg ikke hatt noen bivirkninger.

Anonymkode: f93b0...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har brukt cipralex i et års tid. Men jeg er usikker på om det har hatt effekt, livet skjer selv om man går på cipralex dessverre. Håpet var at cipralex skulle hjelpe meg å takle en vanskelig livssituasjon bedre. Selv om jeg er usikker på effekten, så tør jeg ikke slutte..

På den positive siden så har jeg ikke hatt noen bivirkninger.

Anonymkode: f93b0...826

Takk for at du deler erfaring. Tenker å prøve det ut når jeg sliter meg ut med overdreven bekymring og katastrofetanker hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har brukt cipralex i et års tid. Men jeg er usikker på om det har hatt effekt, livet skjer selv om man går på cipralex dessverre. Håpet var at cipralex skulle hjelpe meg å takle en vanskelig livssituasjon bedre. Selv om jeg er usikker på effekten, så tør jeg ikke slutte..

På den positive siden så har jeg ikke hatt noen bivirkninger.

Anonymkode: f93b0...826

Var det mot angst eller depresjon du begynte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kath- skrev (11 timer siden):

Var det mot angst eller depresjon du begynte ?

Depresjon og traumer, ingen angstlidelse.

Anonymkode: f93b0...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig trøtt og giddalaus da jeg gikk på cipralex. Veldig flat, men den hjalp på angst og depresjon.

Nå går jeg på brintexinell, og er veldig fornøyd med den. 

Anonymkode: e9ada...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...