Gå til innhold

Barnevernet ringte….


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ville blitt alvorlig redd for at barnet mitt hadde opplevd noe jeg ikke visste om. 

Ikke automatisk blitt redd for hva barnehagen mente om oss... 

Merkelig reaksjon. 

Anonymkode: ae1e0...d49

For hvis de er bekymret for at barnet kan ha opplevd noe en annen plass så er det vanlig å ta det opp med foreldrene. 

Anonymkode: cfb1c...5ab

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun er nyutdannet og veldig ung, ja….

Anonymkode: 9c5e5...134

Kan ligge noe der, selvf bra noen er oppmerksomme også. Jeg har selv vært den som har meldt inn i forbindelse med jobb, men det var på spes grunnlag. 
Men har også ei jeg kjenner som var veldig på å melde inn alt og ingenting en periode da hun var nyutdannet

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja ikke sant, er jo sånn hverdagen er. Dette er en helt ny barnehage, de har bare gått der i noen uker, så de kjenner ikke barna så godt. De har ingen grunnlag for å si at barnet har endret seg osv. Jeg skal hente minste etterpå, lurer på om jeg bare skal ta ped.leder til side å høre hvorfor de ikke har snakket med oss først. Men som sagt, vet jo ikke hva dette handler om. Om det handler om noen andre.. men da vil jeg tro de kanskje hadde snakket med oss først?

Anonymkode: 9c5e5...134

Svarte deg på dette i et annet innlegg før du svarte meg.

Hvis det er alvorlige anklager så tenker jeg det er naturlig å koble på barnevernet, og man vet jo ikke om foreldre i så fall er involvert eller hvordan de stiller seg til det, så da er det kanskje like naturlig at barnehagen ikke er de som kontakter dere. Da er dialogen overlatt til barnevernet som har erfaring med dette.

Jeg tror ikke jeg ville ha nevnt noe ved henting. Det er ikke helt tid og sted i ettermiddagsrushet å ta opp noe alvorlig, da kan du heller sende en melding eller ringe senere.

Anonymkode: 2877a...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ville blitt alvorlig redd for at barnet mitt hadde opplevd noe jeg ikke visste om. 

Ikke automatisk blitt redd for hva barnehagen mente om oss... 

Merkelig reaksjon. 

Anonymkode: ae1e0...d49

Da hadde det jo være veldig tart å ikke si noe til TS. 

Anonymkode: 26d5e...08f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvis de var alvorlig beskymra hadde de tatt barna. Så ikke stress for mye. Lykke til med møte imorgen.

Anonymkode: 8aeab...103

Tusen takk❤️

Anonymkode: 9c5e5...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Absolutt ikke! Var for å poengtere at vi er en helt vanlig A4 familie! 

Anonymkode: 9c5e5...134

De som leier, har en eldre bil og ikke har båt er ikke A4 altså. Bare de som driver med overgrep.

Anonymkode: 411ff...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tessa12 skrev (2 minutter siden):

Kan ligge noe der, selvf bra noen er oppmerksomme også. Jeg har selv vært den som har meldt inn i forbindelse med jobb, men det var på spes grunnlag. 
Men har også ei jeg kjenner som var veldig på å melde inn alt og ingenting en periode da hun var nyutdannet

Slike folk leter etter barn å redde. 

Anonymkode: cfb1c...5ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De som leier, har en eldre bil og ikke har båt er ikke A4 altså. Bare de som driver med overgrep.

Anonymkode: 411ff...518

Kan du slutte? Det har da ts aldri sagt. Du ødelegger tråden! 

Anonymkode: 26d5e...08f

  • Liker 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg hadde ikke syns det tror jeg. D stat man jo saken i egne hender. Eller er ert bv man melder uansett i sånne saker? Har ikke peiling. Hadde uansett satt mer pris på at de kontaktet oss først. Nå sitter vi jo som store spørsmålstegn og får ikke vite noe før i morgen… 

Anonymkode: 9c5e5...134

Ja, og noen foreldre hadde ikke "tatt saken i egne hender" og bare latt det fare fordi: 1. De tror ikke på det. 2. De er av samme ulla eller visste om det uten å gripe inn, eller 3. De er egentlig overgriperne, men barna har sagt "bestefar" eller "onkel".

Dette vet jo ikke barnehagen, og derfor tenker jeg det er naturlig å melde til barnevernet.

Anonymkode: 2877a...d53

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De som leier, har en eldre bil og ikke har båt er ikke A4 altså. Bare de som driver med overgrep.

Anonymkode: 411ff...518

Barnevernet ville ikke latt ts hente barnet sitt hjem om det var snakk om vold og overgrep. For da er det fare for at barnet blir utsatt for dette flere ganger i mellomtiden. 

Anonymkode: cfb1c...5ab

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (25 minutter siden):

Noe som heter «selv i de beste familier», det bevises jo gang på gang. 

 

Ja absolutt, men ikke i denne familien☺️

Anonymkode: 9c5e5...134

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja absolutt, men ikke i denne familien☺️

Anonymkode: 9c5e5...134

Råd fra selvopplevd: 

Dra på møtet med lydopptak 

Kommer det noe om videre undersøkelser av noe alvorlig, kontakt advokat for veiledning. 

Unngå å snakke med barnehagen om hva de har gjort. 

La barnevernet snakke til barnehagen om de har gjort dette på feil måte. 

La alle undersøkelser gå som de skal. 

Anonymkode: cfb1c...5ab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen er pliktig til å melde ved mistanke om f.eks vold eller overgrep, da skal de heller ikke snakke med foreldrene først. Det at dere må på møte med de i morgen allerede, sier jo noe om alvorlighetsgraden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melus skrev (Akkurat nå):

Barnehagen er pliktig til å melde ved mistanke om f.eks vold eller overgrep, da skal de heller ikke snakke med foreldrene først. Det at dere må på møte med de i morgen allerede, sier jo noe om alvorlighetsgraden. 

Hadde det vært så alvorlig hadde de ikke fått med barnet sitt hjem i dag  

Anonymkode: cfb1c...5ab

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke handle om dere. F.eks kan barnehagen kjenne til at en annen far nylig er arrestert for overgrep- men kan ikke si noe på grunn av taushetsplikt. Så har kanskje ditt barn sagt noe om denne faren, noe som kan tolkes på den ene eller andre måte. Da vil kanskje b.vernet informere dere og avklare og avdekke om deres barn kan ha vært i kontakt med denne personen.

Poenget mitt er, møt opp og hør hva de vil formidle. Det trenger ikke handle om dere.

PS. Jeg anbefaler deg å ta lydopptak, det kan du lett gjøre med mobil. Jeg ville valgt å ikke opplyse om det, noe som er fullt lovlig så lenge du selv er del i samtalen som her. Da jan dere i ro og mak på ny høre gjennom informasjonen som gis. Samt dere har dokumentasjon om det skulle bli skrevet med noe uriktig fra dette møtet. 

Anonymkode: 73092...e6f

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (1 minutt siden):

Barnehagen er pliktig til å melde ved mistanke om f.eks vold eller overgrep, da skal de heller ikke snakke med foreldrene først. Det at dere må på møte med de i morgen allerede, sier jo noe om alvorlighetsgraden. 

Men da skal mistanken være veldig sterk, ikke bare at et barnehagebarn i forbifarten en gang har sagt setningen «pappa slår.»

 

Anonymkode: 26d5e...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Råd fra selvopplevd: 

Dra på møtet med lydopptak 

Kommer det noe om videre undersøkelser av noe alvorlig, kontakt advokat for veiledning. 

Unngå å snakke med barnehagen om hva de har gjort. 

La barnevernet snakke til barnehagen om de har gjort dette på feil måte. 

La alle undersøkelser gå som de skal. 

Anonymkode: cfb1c...5ab

Takk for råd☺️ 

Anonymkode: 9c5e5...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde det vært så alvorlig hadde de ikke fått med barnet sitt hjem i dag  

Anonymkode: cfb1c...5ab

Har ikke hentet henne enda…. Kan de nekte meg å ta med barnet mitt??😳

Anonymkode: 9c5e5...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det trenger ikke handle om dere. F.eks kan barnehagen kjenne til at en annen far nylig er arrestert for overgrep- men kan ikke si noe på grunn av taushetsplikt. Så har kanskje ditt barn sagt noe om denne faren, noe som kan tolkes på den ene eller andre måte. Da vil kanskje b.vernet informere dere og avklare og avdekke om deres barn kan ha vært i kontakt med denne personen.

Poenget mitt er, møt opp og hør hva de vil formidle. Det trenger ikke handle om dere.

PS. Jeg anbefaler deg å ta lydopptak, det kan du lett gjøre med mobil. Jeg ville valgt å ikke opplyse om det, noe som er fullt lovlig så lenge du selv er del i samtalen som her. Da jan dere i ro og mak på ny høre gjennom informasjonen som gis. Samt dere har dokumentasjon om det skulle bli skrevet med noe uriktig fra dette møtet. 

Anonymkode: 73092...e6f

Takk for tips! Drt skal vi gjøre.

Anonymkode: 9c5e5...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ikke hentet henne enda…. Kan de nekte meg å ta med barnet mitt??😳

Anonymkode: 9c5e5...134

Jeg ville dratt å hentet henne.

Anonymkode: 867f4...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...