Gå til innhold

Barnevernet ringte….


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hei! Trenger råd og om andre har erfaring! Vi er en heeelt vanlig, normal familie på 5, med hus, båt, bil osv osv. Det er masse kjærlighet i familien vår og mye latter.

I stad fikk jeg plutselig en telefon fra barnevernet som spurte om vi kunne komme inn til samtale i morgen, fordi barnehagen har sendt en bekymringsmelding.. Dette på grunnlag av noe vår minste på 2 år, har sagt i barnehagen. Vi fikk ikke vite hva. 
 

Noe  andre som har erfaring? Hadde aldri sett for meg at jeg skulle hatt noe med barnevernet å gjøre… jeg er helt i sjokk for at noen kan tenke dette om oss… altså barnehagen.. 

Anonymkode: 9c5e5...134

Det er noe nord koreansk-aktig med barnehager i Norge. Glad jeg aldri fikk barn her. Et par jeg kjenner fikk samme melding... hvorfor ? Sikker fordi de var ikke helt A4 familie. Det gikk bra mot slutten men etter noen får år bestemme de seg for å flytte til Frankrike hvor dama var fra. Traff de i sommeren, barna er voksne og glade og helt normale.

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Baratheon skrev (14 minutter siden):

Hvorfor er dette relevant sett opp i mot om man kan få en bekymringsmelding mot seg?

Ikke heng deg opp i det da… Det er ikke relevant, bare for å vise at vi er en helt vanlig a4 familie med hvitt stakittgjerde liksom.. 

Anonymkode: 9c5e5...134

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd meg. Fikk tlf, måtte inn på møte asap. Det var bhg som meldte. Noe min 5 åring hadde sagt. Ble et helvete uten like i mange år, endte med skillsmisse. Bare still spørsmål til bvt, og helst veldig kritiske. Man trenger ikke finne seg i alt. Jeg gjorde det i begynelsen. Alt ble så klart henlagt til slutt, men det var mange år og flere bekymringsmld etterpå. 
 

Anonymkode: 07187...84a

  • Liker 3
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bare fordi du har bil og båt og hus så tror du er fredet for barnevernet eller? Prøver du å si at du er rik og har alt på plass så er det unnskylding for at det ikke skal være noe galt? Det er mange som har båt bil og hus som faktisk misbruker barna deres og har den perfekte fasaden! Det er de som er de farlige! Sier ikke at du har gjort noe men du høres ut som en hvit kvinne som er  privilegert ..

Anonymkode: 96e70...01b

Absolutt ikke! Var for å poengtere at vi er en helt vanlig A4 familie! 

Anonymkode: 9c5e5...134

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkelig ekkelt. Barn sier så mye rart også .

Anonymkode: 8aeab...103

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette har skjedd meg. Fikk tlf, måtte inn på møte asap. Det var bhg som meldte. Noe min 5 åring hadde sagt. Ble et helvete uten like i mange år, endte med skillsmisse. Bare still spørsmål til bvt, og helst veldig kritiske. Man trenger ikke finne seg i alt. Jeg gjorde det i begynelsen. Alt ble så klart henlagt til slutt, men det var mange år og flere bekymringsmld etterpå. 
 

Anonymkode: 07187...84a

Hva sa han?

Anonymkode: 8aeab...103

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette har skjedd meg. Fikk tlf, måtte inn på møte asap. Det var bhg som meldte. Noe min 5 åring hadde sagt. Ble et helvete uten like i mange år, endte med skillsmisse. Bare still spørsmål til bvt, og helst veldig kritiske. Man trenger ikke finne seg i alt. Jeg gjorde det i begynelsen. Alt ble så klart henlagt til slutt, men det var mange år og flere bekymringsmld etterpå. 
 

Anonymkode: 07187...84a

Uff så grusomt! Håper alt er bra nå.. dette hørtes jo ille ut… 

Anonymkode: 9c5e5...134

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sikkelig ekkelt. Barn sier så mye rart også .

Anonymkode: 8aeab...103

Ja veldig skummelt.. 

Anonymkode: 9c5e5...134

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uff så grusomt! Håper alt er bra nå.. dette hørtes jo ille ut… 

Anonymkode: 9c5e5...134

Det er noen år siden nå. Jeg lever  et helt normalt famliv med mine barn. Har godt forhold til alle, og de er hjemmekjære. Men tenker ofte på den urettferdigheten bvt, bhg og skolen gjorde mot meg. 

Anonymkode: 07187...84a

  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Absolutt ikke! Var for å poengtere at vi er en helt vanlig A4 familie! 

Anonymkode: 9c5e5...134

Ikke alle A4 familier har båt hytte og bil.. så få deg reality check! Kanskje du bør se nye netflix serien The menendez brødrene.. det var en helt «vanlig» A4 famile … trenger ikke å si mer

Anonymkode: 96e70...01b

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Er det vanlig at barnehagen kontakter Barnevernet direkte uten å ha tatt kontakt med hjemmet og lagt frem hva de er urolige for ? 

Anonymkode: 951c2...2ab

Så lenge det er snakk om vold eller overgrep. 

Anonymkode: 2d17e...1b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke alle A4 familier har båt hytte og bil.. så få deg reality check! Kanskje du bør se nye netflix serien The menendez brødrene.. det var en helt «vanlig» A4 famile … trenger ikke å si mer

Anonymkode: 96e70...01b

Å henge seg opp i dette da? Hvis dette støter deg, så kan jeg endre på teksten. Var jo ikke dette, denne tråden handlet om. Gud bedre 

Anonymkode: 9c5e5...134

  • Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er noen år siden nå. Jeg lever  et helt normalt famliv med mine barn. Har godt forhold til alle, og de er hjemmekjære. Men tenker ofte på den urettferdigheten bvt, bhg og skolen gjorde mot meg. 

Anonymkode: 07187...84a

Det er godt å høre! Jeg aner ikke hva det er snakk om, er ikke sikkert det er oss det går på heller.. Men syns det er trist at barnehagen evt. ser sånn på oss… om det er noe med oss.. 

Anonymkode: 9c5e5...134

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kun hvis det dreier seg om vold og overgrep. Ellers har de opplysningsplikt 

Anonymkode: 6d7a7...084

De har ikke opplyst oss om noe som helst… 

Anonymkode: 9c5e5...134

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Lykke til! Det kommer til å gå bra. 
Så pust med magen 

🥰

Anonymkode: 09eba...f79

Tusen takk❤️ 

Anonymkode: 9c5e5...134

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste familien som har blitt meldt til bv mens jeg jobbet i barnehage var en helt vanlig en med hus og båt og hvitt stakittgjerde. Skjønner poenget ditt altså, men man skal jo være like obs på alle og hvis dere ikke har noe å bli tatt på er det bare å møte med åpent sinn, være takknemlige for at bhg ønsker å være på den sikre siden og vise samarbeidsvilje. Så har du virkelig ingenting å være bekymret for :)

Anonymkode: ab75b...6c4

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan du ikke spørre barnehagen om hvorfor de meldte da?

Anonymkode: d221f...d9c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Den eneste familien som har blitt meldt til bv mens jeg jobbet i barnehage var en helt vanlig en med hus og båt og hvitt stakittgjerde. Skjønner poenget ditt altså, men man skal jo være like obs på alle og hvis dere ikke har noe å bli tatt på er det bare å møte med åpent sinn, være takknemlige for at bhg ønsker å være på den sikre siden og vise samarbeidsvilje. Så har du virkelig ingenting å være bekymret for :)

Anonymkode: ab75b...6c4

Ja absolutt❤️ De gjør jo bare jobben sin, og er jo supert at de følger opp så de som ikke har det bra blir snappet opp! Bare ekkelt å ha bekymringsmelding på seg… 

Anonymkode: 9c5e5...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som heter «selv i de beste familier», det bevises jo gang på gang. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De har ikke opplyst oss om noe som helst… 

Anonymkode: 9c5e5...134

Hvis de var alvorlig beskymra hadde de tatt barna. Så ikke stress for mye. Lykke til med møte imorgen.

Anonymkode: 8aeab...103

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...