Gå til innhold

Kan et lagret nummer ringe feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Usikker på hvilken kategori jeg skulle legge dette under, men prøver meg her.

Har noen opplevd at et lagret nummer har ring feil? Altså, ringte mannen min som jeg har lagret nummer på, og det sto tydelig "Harald" før jeg trykket på ringeknappen, jeg slo altså ikke inn noe nummer, bare trykket på hans lagrede nummer. Ble derfor overrasket når en dame svarte. Jeg spurte hvem hun var og hun svarte med "Heidi", jeg sa at jeg prøvde å ringe mannen min og hun sa hun ikke kjente til noen med det navnet, Vi la deretter på. Jeg tittet på mobilen igjen og det sto fortsatt "Harald" der. Jeg ringte på nytt og fikk ingen svar, men han ringte tilbake etter ca 10 minutter. Han sier det må ha skjedd en feil. Dette er på formiddagen i arbeidstiden og han sa han var på et møte. Jeg hørte han klikket på tastauret når jeg snakket med han. Jeg har aldri opplevd dette før og lurer på om det kan være at det har skjedd en glipp og at et lagret nummer kan ringe til feil person? Har noen opplevd dette før?

Anonymkode: 1d218...4af

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, navnet/nummret du har lagra, ringer dit det er koblet til. Og det vises jo ved at nummerert ble besvart av ham kort tid etterpå. Enten har han satt kortvarig viderekobling på nummret sitt, eller så svarte noen på hans telefon. Uansett har han noe å svare for her. 

Anonymkode: 6b3d6...9d7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan skje. Har selv opplevd mye rart slikt, og teknologien er ikke ufeilbar. 

Ei som ringte meg kom hele tiden til et bedehus i en helt annen del av landet. 😆Hun prøvde å både bruke forhåndslagret nummer og å taste det inn selv, med samme resultat. Det ble at hun måtte ringe meg på face-chat for å kunne nå meg. Både jeg og hun tok kontakt med operatørene våre, men de fant ikke noe feil. Det kom bort av seg selv etter noen uker.

Mamma fikk stjålet sitt telefonnummer ei stund, og det ringte folk fra hele Norge og lurte på hva hun ville. Så telefonnummeret hennes virket, men andre benyttet det også. Har også opplevd å bare få opptatt til en person, og personen fikk kun "tapt anrop" fra meg. Jeg var ikke sperret hos han eller noe slikt, og det kom og gikk i et par måneder uten at vi fant ut av det.

Endret av KnitAndCoffee
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilkoblinger kan skje i telefonsentralen. Det er sjelden, men det har forekommet.

Som det snakkes om i denne gamle tråden her på KG.

Anonymkode: 233dd...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Da slår jeg meg med ro til at det har skjedd en feil.

Anonymkode: 1d218...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Feilkoblinger kan skje i telefonsentralen. Det er sjelden, men det har forekommet.

Som det snakkes om i denne gamle tråden her på KG.

Anonymkode: 233dd...a58

Leste den tråden nå. Men her var det både riktig navn og nummer, jeg dobbeltsjekket etter at hun damen la på.Det sto "harald" og riktig nummer. Men slår meg til ro med at det må ha skjedd en feil.

Anonymkode: 1d218...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte moren min en gang ved å taste inn nummeret fort og en fremmed fyr svarte, jeg beklaget og la på, ringte igjen fra kontaktlisten som jeg ikke ville bruke tid på å bla i først og han svarte igjen! Jeg slo tlf av og på og da kom jeg til moren min. Og 10 min for sent på det jeg skulle. 

Anonymkode: 143be...5bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg opplevde dette for et par mnd. siden, hvor jeg satt ved siden av å var "vitne". Hun ringte mannen, men kom til en helt fremmed mann. 

Anonymkode: 0d613...52e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En kollega av meg opplevde dette for et par mnd. siden, hvor jeg satt ved siden av å var "vitne". Hun ringte mannen, men kom til en helt fremmed mann. 

Anonymkode: 0d613...52e

Takk, da er det nok bare en feil. Ble bare så forvirret så veldig greit å høre fra andre at dette kan skje.

Anonymkode: 1d218...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ringte moren min en gang ved å taste inn nummeret fort og en fremmed fyr svarte, jeg beklaget og la på, ringte igjen fra kontaktlisten som jeg ikke ville bruke tid på å bla i først og han svarte igjen! Jeg slo tlf av og på og da kom jeg til moren min. Og 10 min for sent på det jeg skulle. 

Anonymkode: 143be...5bc

Takk, veldig greit å høre at slike feil kan skje. Ble så forvirret av det hele.

Anonymkode: 1d218...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har skjedd meg! Skulle ringe til min mor, og hver gang jeg prøvde å ringe den dagen, så kom jeg til et ukjent menneske. Jeg dobbeltsjekket på mobilen, og det sto at jeg hadde ringt min mor. Spurte henne senere på dagen om hun hadde latt noen andre svare telefonen, eller om hun hadde vært med noen andre den dagen, og hun avkreftet det. 

 

Anonymkode: b0931...08f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jepp, har skjedd meg! Skulle ringe til min mor, og hver gang jeg prøvde å ringe den dagen, så kom jeg til et ukjent menneske. Jeg dobbeltsjekket på mobilen, og det sto at jeg hadde ringt min mor. Spurte henne senere på dagen om hun hadde latt noen andre svare telefonen, eller om hun hadde vært med noen andre den dagen, og hun avkreftet det. 

 

Anonymkode: b0931...08f

Takk, det var veldig greit å høre. Ble jo så forvirret.

Anonymkode: 1d218...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leste den tråden nå. Men her var det både riktig navn og nummer, jeg dobbeltsjekket etter at hun damen la på.Det sto "harald" og riktig nummer. Men slår meg til ro med at det må ha skjedd en feil.

Anonymkode: 1d218...4af

Du ber mannen om å ordne utvidet telefonregning, så får du se om det var en oppringing fra ditt nummer og varighet på samtalen. Gjør det samme fra din telefon. Mannen din lyver 100%

Anonymkode: af0d3...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at melding ble sendt feil. Og en gang for lang tilbake når jeg hadde kontantkort, så ble jeg koblet inn på en annen sin samtale når jeg ringte, nesten litt skremmende, for jeg kunne bare henge i bakgrunnen og lytte 

Anonymkode: 2169e...da7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du ber mannen om å ordne utvidet telefonregning, så får du se om det var en oppringing fra ditt nummer og varighet på samtalen. Gjør det samme fra din telefon. Mannen din lyver 100%

Anonymkode: af0d3...f7e

Hvordan vet du det med så stor sikkerhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde aldri trodd på dette. Og der er den sikreste måten å bevise det på, teledata. 

Anonymkode: af0d3...f7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde aldri trodd på dette. Og der er den sikreste måten å bevise det på, teledata. 

Anonymkode: af0d3...f7e

Skjedde det en feil i nettet når telefonen ble koblet opp så er det heller ingen garanti for at teledata viser noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (2 timer siden):

Teknisk feil kan skje hos operatøren.

Takk, ja jeg får bare regne med det. Ble bare så forvirret, men har ingen grunn til å tro at han er med noen andre. Takk for svar 🙂

Anonymkode: 1d218...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde aldri trodd på dette. Og der er den sikreste måten å bevise det på, teledata. 

Anonymkode: af0d3...f7e

Vet ikke helt hva jeg skal tro. Er jo midt i arbeidstiden og var han med noen så skulle hun vel ikke svart på hans telefon. Uff blir forvirret. Men takk for svar

Anonymkode: 1d218...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...