Gå til innhold

Hvorfor skal staten betale for at du er sliten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så rart å lese om alle som strekker strikken for langt og er "slitne" - men som forventer at staten skal betale for sykemeldinger, delvis uføretrygd på grunn av en eller annen diagnose du helt fint har levd med til nå. Det er ingen som tenker på å gå ned i stillingsprosent, for det har dere ikke råd til med to biler, hytte, boliglån opp etter ørene. Så staten skal betale for din livsstil?

Hvorfor ikke bare lære deg å kjenne kroppen din, gå ned i stillingsprosent, lev livet litt med i kontakt med deg selv? Alle streber etter 150 % bånn gass, klager på at man ikke ser barna nok, men har samtidig barnet i full barnehagetid når man er hjemme i fødselspermisjon. 

Skal staten betale for at du er redd for å gå ned i pensjon når du blir gammel? Hvorfor ikke stoppe og kjenne etter hva behovet er?

Anonymkode: 6547f...7f9

  • Liker 5
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og ikke minst at alle har tid til minst 3 timer skjermtid hver dag. 

Anonymkode: 6547f...7f9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dessverre så prøvde jeg å si til kroppen min at den ikke skulle bli deprimerte for noen år siden..men dessverre hørte den ikke på meg og jeg ble sykemeldt i 4 mnd 

 

Nei vi kunne aldri gått ned i stilling...og vi har lite lån på huset, ikke lån på bilen.. ikke båt eller hytte og vi lever mnd til mnd 

Jeg går på aap nå med en kronikk sykdom jeg har hat siden 2016... dessverre hjelper det ikke å snakke med kroppen... dette er en sykdom jeg vil ha resten av livet mitt.

Og du.... ikke snakk for høyt....en dag kanskje du sitter med sykemelding eller uføretrygd 

  • Liker 7
  • Hjerte 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte karma bite deg hardt bakfra og du selv blir utbrent eller lignende,  så du får smake på ordene dine. Hvis du latterliggjør tilstander som ME og fibromyalgi, håper jeg vi snakkes når du selv sitter i samme båt! 

Anonymkode: 4d0c2...433

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes det er så rart å lese om alle som strekker strikken for langt og er "slitne" - men som forventer at staten skal betale for sykemeldinger, delvis uføretrygd på grunn av en eller annen diagnose du helt fint har levd med til nå. Det er ingen som tenker på å gå ned i stillingsprosent, for det har dere ikke råd til med to biler, hytte, boliglån opp etter ørene. Så staten skal betale for din livsstil?

Hvorfor ikke bare lære deg å kjenne kroppen din, gå ned i stillingsprosent, lev livet litt med i kontakt med deg selv? Alle streber etter 150 % bånn gass, klager på at man ikke ser barna nok, men har samtidig barnet i full barnehagetid når man er hjemme i fødselspermisjon. 

Skal staten betale for at du er redd for å gå ned i pensjon når du blir gammel? Hvorfor ikke stoppe og kjenne etter hva behovet er?

Anonymkode: 6547f...7f9

man har jo overhode ikke "helt fint levd med det til nå" om man ender opp sykemeldt og som ufør 🤦‍♀️

Anonymkode: ed03d...519

  • Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Måtte karma bite deg hardt bakfra og du selv blir utbrent eller lignende,  så du får smake på ordene dine. Hvis du latterliggjør tilstander som ME og fibromyalgi, håper jeg vi snakkes når du selv sitter i samme båt! 

Anonymkode: 4d0c2...433

Jeg har MS  😘 Og du vet selv at jeg ikke snakker om de med alvorlige FYSISKE sykdommer. Så du kan la være å bli krenket.

TS

Anonymkode: 6547f...7f9

  • Liker 3
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan tenker du man skal ha barnehagebarnet hjemme når barnet er ekstremt aktiv, i verste trassalderen og babyen kun vil sove på mor? Og man attpåtil bor i en liten leilighet. For en merkelig sak å dra frem.

Anonymkode: 1127a...4ab

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

man har jo overhode ikke "helt fint levd med det til nå" om man ender opp sykemeldt og som ufør 🤦‍♀️

Anonymkode: ed03d...519

Hvorfor trekker man ikke i nødbremsen før den tid?

Anonymkode: 6547f...7f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan tenker du man skal ha barnehagebarnet hjemme når barnet er ekstremt aktiv, i verste trassalderen og babyen kun vil sove på mor? Og man attpåtil bor i en liten leilighet. For en merkelig sak å dra frem.

Anonymkode: 1127a...4ab

Svenske mødre klarer det helt fint. 

Anonymkode: 6547f...7f9

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg betale skatt i årevis hvis ikke staten skal betale sykemelding eller uføretrygd til meg?

Anonymkode: f7adb...31b

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal jeg betale skatt i årevis hvis ikke staten skal betale sykemelding eller uføretrygd til meg?

Anonymkode: f7adb...31b

Uføretrygd eller sykemelding er ikke en "bonus-gave". Hvorfor skal du få sykemelding bare fordi du lever livet på en måte som gjør at du egentlig bør gå ned i stilling?

Anonymkode: 6547f...7f9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Svenske mødre klarer det helt fint. 

Anonymkode: 6547f...7f9

Nei...de har ikke valgt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (Akkurat nå):

Nei...de har ikke valgt...

Men de klarer det allikevel, gitt!

Anonymkode: 6547f...7f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan tenker du man skal ha barnehagebarnet hjemme når barnet er ekstremt aktiv, i verste trassalderen og babyen kun vil sove på mor? Og man attpåtil bor i en liten leilighet. For en merkelig sak å dra frem.

Anonymkode: 1127a...4ab

He he, du vet at barnehager er et ganske nytt fenomen og at folk klarte det helt fint frem til for noen år siden?

Anonymkode: c7b33...0c2

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men de klarer det allikevel, gitt!

Anonymkode: 6547f...7f9

Hvem sier de klarer dette...de blir nok me sliten og mer syk. For de har ikke valg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Svenske mødre klarer det helt fint. 

Anonymkode: 6547f...7f9

De gjør det fordi de må, men det er jo åpenbart ikke en god løsning for verken mor, barnehagebarn eller baby. 

Anonymkode: 1127a...4ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor trekker man ikke i nødbremsen før den tid?

Anonymkode: 6547f...7f9

Fordi samfunnet og jobben presser og presser og folk strekker seg det de kan. Og ofte så skjønner man det ikke før det " smeller" og man er helt " ødelagt"  Det grå gradvis og man blir hjernevaska til å tro at det er slik det må være. Dårlige ledere MÅ ta sin del av skylda for dette. 

Anonymkode: cb8be...f05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har MS  😘 Og du vet selv at jeg ikke snakker om de med alvorlige FYSISKE sykdommer. Så du kan la være å bli krenket.

TS

Anonymkode: 6547f...7f9

Så du selv skal få forståelse empati fordi du har MS, men gir blanke i andre fordi de har andre " diffuse" diagnoser og må ta seg sammen.  Kjekt å vite 

Anonymkode: 4d0c2...433

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Uføretrygd eller sykemelding er ikke en "bonus-gave". Hvorfor skal du få sykemelding bare fordi du lever livet på en måte som gjør at du egentlig bør gå ned i stilling?

Anonymkode: 6547f...7f9

Jeg lever ikke livet på en måte som gjør at jeg egentlig bør gå ned i stilling.

Jeg har jobbet og betalt skatt/trygdeavgift i årevis - hvorfor skal ikke staten betale sykepenger eller uføretrygd hvis jeg trenger det. Det er ikke slik at man får sykemelding eller uføretrygd av å være litt sliten.

Anonymkode: f7adb...31b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...