Gå til innhold

En jeg treffer er dårlig på kontakt men sier han tenker på meg hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vanskelig når jeg tar opp at han ikke svarer eller ringer opp, og jeg ikke hører så mye så blir han fort defensiv og sier at han tenker på meg hele tiden, eller bekymret seg, og sånn, han blir så oppgiret at jeg sliter med å få frem poenget. Hva skal jeg si? Det hjelper jo egentlig ikke meg at han tenker på meg når jeg ikke hører noe på 5 dager? 

Anonymkode: 6ab01...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde sett på det som ett stort rødt flagg. Ikke en fyr å gå inn i ett forhold med. Bare å kutte kontakten.

Anonymkode: ae964...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier han at han tenker på deg hele tiden, ja da gjør han trolig det. Her er det du som må slutte å tilegne han annet etter ditt eget forgodtbefinnende, kanskje er det gode grunner for at han ikke kan ha kontakt med deg straks du forventer respons, ikke alltid at mennesker er like flink med å holde kontakten av diverse årsaker, kan være at de er veldig opptatt, er syke eller har sykdom i familien etc., kan finnes mange årsaker.

Nå må du starte å høre på hva han sier, ikke ilegge han noe helt annet enn det basert på hva du selv synes, dette er jo noe som kan gå seg til og kan være en periode hvor han naturlig ikke vil være så frempå av en grunn. Det eneste du oppnår nå er å pushe han bort og å være for intens i dine forventninger, klart det nok ikke er lett for han å møte dine angrep hvor du setter han i en absurd forsvarsposisjon for så å fornekte det han sier, slutte med det...

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (32 minutter siden):

Sier han at han tenker på deg hele tiden, ja da gjør han trolig det. Her er det du som må slutte å tilegne han annet etter ditt eget forgodtbefinnende, kanskje er det gode grunner for at han ikke kan ha kontakt med deg straks du forventer respons, ikke alltid at mennesker er like flink med å holde kontakten av diverse årsaker, kan være at de er veldig opptatt, er syke eller har sykdom i familien etc., kan finnes mange årsaker.

Nå må du starte å høre på hva han sier, ikke ilegge han noe helt annet enn det basert på hva du selv synes, dette er jo noe som kan gå seg til og kan være en periode hvor han naturlig ikke vil være så frempå av en grunn. Det eneste du oppnår nå er å pushe han bort og å være for intens i dine forventninger, klart det nok ikke er lett for han å møte dine angrep hvor du setter han i en absurd forsvarsposisjon for så å fornekte det han sier, slutte med det...

Jeg tilegner ham ingenting, jeg spør hvorfor det tok 5 dager å ringe meg og om det hadde skjedd noe, så ble han helt noia og sier han tenker på meg og bryr seg så må jeg bruke tid på å roe ned ham 

Anonymkode: 6ab01...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tilegner ham ingenting, jeg spør hvorfor det tok 5 dager å ringe meg og om det hadde skjedd noe, så ble han helt noia og sier han tenker på meg og bryr seg så må jeg bruke tid på å roe ned ham 

Anonymkode: 6ab01...9c1

Hvorfor skal han bli panisk og få helt noia av et slik spørsmål, et spørsmål du forøvrig ikke hadde trengt å spørre, gir ikke mening at noen skal måtte roes ned av slik...

Merkelig problemstilling synes jeg!

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er vanskelig når jeg tar opp at han ikke svarer eller ringer opp, og jeg ikke hører så mye så blir han fort defensiv og sier at han tenker på meg hele tiden, eller bekymret seg, og sånn, han blir så oppgiret at jeg sliter med å få frem poenget. Hva skal jeg si? Det hjelper jo egentlig ikke meg at han tenker på meg når jeg ikke hører noe på 5 dager? 

Anonymkode: 6ab01...9c1

Han er et gigantisk rødt flagg. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tvertimot skrev (47 minutter siden):

Hvorfor skal han bli panisk og få helt noia av et slik spørsmål, et spørsmål du forøvrig ikke hadde trengt å spørre, gir ikke mening at noen skal måtte roes ned av slik...

Merkelig problemstilling synes jeg!

Øh synes du det er unormalt at jeg sjekker innom etter å ikke ha fårt svar på nesten en uke? 

Anonymkode: 6ab01...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Øh synes du det er unormalt at jeg sjekker innom etter å ikke ha fårt svar på nesten en uke? 

Anonymkode: 6ab01...9c1

Helt naturlig at du da har spørsmål om hvorfor du ikke hører noe, at mennesker bekymrer seg når så skjer er en bra ting og noe som er helt greit.

Men altså, slik jeg forstår saken så setter du han i en forsvarsposisjon (du gir jo uttrykk for det selv også), og når han forklarer og sier ting og legger til at han har tenkt mye på deg, da avfeier du det han sier virker det som... Altså gjør du det ikke enklere for han, siden du tilegner han noe annet enn det han reelt sier og etter ditt eget forgodtbefinnende virker å avfeie det han sier og lager ditt eget scenario...

Klart at det kompliserer det hele og slik gjør du bare alt vanskeligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (4 minutter siden):

Helt naturlig at du da har spørsmål om hvorfor du ikke hører noe, at mennesker bekymrer seg når så skjer er en bra ting og noe som er helt greit.

Men altså, slik jeg forstår saken så setter du han i en forsvarsposisjon (du gir jo uttrykk for det selv også), og når han forklarer og sier ting og legger til at han har tenkt mye på deg, da avfeier du det han sier virker det som... Altså gjør du det ikke enklere for han, siden du tilegner han noe annet enn det han reelt sier og etter ditt eget forgodtbefinnende virker å avfeie det han sier og lager ditt eget scenario...

Klart at det kompliserer det hele og slik gjør du bare alt vanskeligere...

Samtalen gikk sånn..

Meg: hei, du jeg ble bekymret over å ikke høre fra deg på 5 dager, er alt ok hva skjer?

Han: hei nei altså jeg tenker på deg altså, det har ikke noe med det å gjøre, jeg er glad i deg og du er i tankene mine hele tiden osv

Og samtidig blir han mer intens i stemmen og høyrøstet, så må jeg si ting som at det går bra og ta det med ro, alt i orden for jeg bare lurte osv... 

Anonymkode: 6ab01...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han svarer deg ikke engang?

Han virker skikkelig tafatt, og som en fyr som ikke gidder å legge inn så mye innsats i en relasjon, det hadde gjort at jeg mista interessen.

Anonymkode: b68c9...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (1 time siden):

Sier han at han tenker på deg hele tiden, ja da gjør han trolig det. Her er det du som må slutte å tilegne han annet etter ditt eget forgodtbefinnende, kanskje er det gode grunner for at han ikke kan ha kontakt med deg straks du forventer respons, ikke alltid at mennesker er like flink med å holde kontakten av diverse årsaker, kan være at de er veldig opptatt, er syke eller har sykdom i familien etc., kan finnes mange årsaker.

Nå må du starte å høre på hva han sier, ikke ilegge han noe helt annet enn det basert på hva du selv synes, dette er jo noe som kan gå seg til og kan være en periode hvor han naturlig ikke vil være så frempå av en grunn. Det eneste du oppnår nå er å pushe han bort og å være for intens i dine forventninger, klart det nok ikke er lett for han å møte dine angrep hvor du setter han i en absurd forsvarsposisjon for så å fornekte det han sier, slutte med det...

Sorry, men er ikke helt enig her. Joda, man skal selvsagt være raus og ikke alltid forvente svar med en gang, og det kan være andre ganger det kan gå ennå litt mer tid. Men dersom fem dagers svartid er normen, så blir det vanskelig å bygge noe som kan bli noe seriøst, da går det jo knapt nok fremover. Og de aller fleste har mulighet til å være litt mer tilgjengelig enn det, man er neppe så veldig interessert dersom det er frekvensen man legger opp til. Det er fint med ord der man sier man tenker på den andre, men dersom dette aldri gjenspeiles i handling, så blir det litt for tynt. 

Anonymkode: dfc81...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min tar kontakt daglig. Om bare for å si god morgen/ønske meg en fin dag og gjerne høre kort om dagen/si god natt. Det koster oss lite å skrive noen setninger. 
 

Vi kan godt la være å svare på pjatt gjennom dagen når vi er opptatt, men er det noe viktig så svarer vi med én gang vi har et ledig øyeblikk. 
 

Vi er de viktigste for hverandre sammen med barna og vi vil alltid gi alt for at den andre skal føle seg elsket, sett og prioritert.

Å ikke svare eller kommunisere på 5 dager hadde vært over og ut for min del.

Anonymkode: b2694...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...